مربی برزیل: مسی و نیمار مهار نشدنی هستند!

مربی برزیل: مسی و نیمار مهار نشدنی هستند!

وبسایت رسمی برنامه نود - تیته سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل در آستانه دیدار حساس مقابل آرژانتین در بلوهوریزونته می گوید که لیونل مسی ستاره آرژانتینی یک بازیکن مهار نشدنی است.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین در ورزشگاه مینیرائو شهر بلوهوریزونته برگزار خواهد شد. لیونل مسی پس از پایان دوره مصدومیت، دوباره به اردوی آرژانتین برگشته و در این بازی به میدان خواهد رفت. تیته سرمربی برزیل در آستانه نخستین آزمون جدی خود روی نیمکت سلسائو می گوید:

مسی مهار نشدنی است، نیمار مهار نشدنی است. شما می توانید برخی از حرکات آنها را محدود کنید یا بخشی از خطر آفرینی های آنها را کاهش دهید، اما چه برنامه ای در ذهن خودم برای این هدف دارم؟ این پرسشی است که نمی توانم در حال حاضر به شما پاسخ بدهم! می توانم چند بازیکن را نام ببرم که از لحاظ فردی، تفاوت ها را در یک مسابقه مشخص می کنند اما اعتقاد ندارم که یک بازیکن به تنهایی، موجب پیروزی یک تیم بشود. اگر هم او [مسی] بدرخشد، به این دلیل است که یک مجموعه قوی را در کنار خود دارد. بازیکن هایی مثل کوتینیو، هیگوایین، دی ماریا، داگلاس کاستا و گابریل ژسوس جزو آن عده از بازیکن هایی هستند که توانایی های تکنیکی زیادی از جنبه فردی داشته و در یک لحظه، تفاوت دو تیم را رقم می زنند. 

تیته در ادامه افزود:

همان طور که پیش تر گفته بودم، ما باید جنبه های مختلف تیممان را ارتقاء ببخشیم که این امر را بزرگ ترین چالش مربیگری خود می دانم. باید طوری بازی کنیم که شرایط برای درخشش بازیکن های خلاق فراهم شود. این یک چالش برای من و همین طور مربی آرژانتین است. ما نمی توانیم یک بازیکن بزرگ را خنثی کنیم بلکه فقط قادر به محدود کردن حرکات او هستیم. این که چطور باید این کار را انجام دهیم، داستان متفاوتی است. علیرغم این حقیقت که آرژانتین در حال حاضر در جمع تیم های بالای جدول حضور ندارد، دلیلی برای کوچک انگاشتن حریف نیست. ما باید یک بازی عالی را انجام بدهیم که در این صورت، پیروز خواهیم شد. این بخشی از ذات ورزش است که همه قصد پیروزی دارند. ما نیز می خواهیم پیروز شویم زیرا آرزوهای زیادی داریم، می خواهیم بهتر شویم زیرا هدفمان صعود به جام جهانی است. اگر نگاهی به تیم ما در 4 بازی قبل بیندازید، همه چیز را درک خواهید کرد. آرژانتین از لحاظ تکنیکی یک تیم بسیار عالی است. زابالتا خیلی خوب بازی می کند و همین طور ماسکرانو. اگر ما مشغول دفاع شویم، آنها بازیکن هایی مثل دی ماریا، هیگوایین و آگوئرو را دارند. تازه من نام مسی را ذکر نکردم!

آرژانتین با ادگاردو بائوسا طی 4 بازی اخیر فقط یک بار پیروز شده ولی برزیل با تیته در هر 4 بازی به پیروزی دست یافته است.

4464