پیروانی: پیروزی برابر نیجریه کار آسانی نیست

پیروانی: پیروزی برابر نیجریه کار آسانی نیست

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، امیر حسین پیروانی- سرمربی تیم ملی جوانان گفت: متوقف کردن تیمی که سابقه قهرمانی در جام های جهانی نوجوانان و جوانان را دارد کار آسانی نیست. اما بازیکنان ما، هرچند با خستگی مفرط و عدم استراحت کافی پس از پشت سر گذاشتن مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی در این تورنمنت حضور یافتند. ما نیز جهت ارزیابی نفراتی که کمتر در بحرین شانس بازی پیدا کرده بودند تغییراتی را در ترکیب تیم داده بود توانستند تیم نیجریه را شکست دهند، من‌ از همه ی این عزیزان سپاسگزارم. این برد قطعا به ما کمک خواهد کرد تا مسیر خود را با قدرت بیشتری ادامه دهیم. راه آسانی در پیش رو نداریم زیرا فوتبال در همه ی کشورها رو به پیشرفت است. کشورها با سرمایه گذاری در تیم های پایه سعی دارند تا ساختار فوتبال خود را بصورت بنیادین و اصولی بنا کنند.

سرمربی تیم ملی جوانان در ادامه بیان کرد: ۱۰ بازیکن تیم ملی جوانان انگلستان در لیگ برتر جزیره بازی می کنند،این تیم  با ۲۳ بازیکن و ۲۰ همراه وارد این مسابقات شده است. کره جنوبی به همین شکل ،آن ها به همراه ژاپن چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ ساختاری می توانند الگوهای مناسبی برای فوتبال آسیا باشند. کره جنوبی در سال ۱۹۸۸ المپیک برگزار می کند، در سال ۲۰۰۲ میزبان جام جهانی بوده و در سال ۲۰۱۷ میزبان جام جهانی جوانان می شود این یعنی کشور کره جنوبی برنامه مدیریتی و ساختاری ۱۵ساله برای خود ترسیم کرده است بطوری که هر ۱۵ سال میزبان یک رویداد بزرگ ورزشی می شود.دو بازیکن تیم ملی جوانان این کشور در تیم B بارسلونا بازی می کنند و دیگر نفرات این تیم بازیکنان تاثیر گذاری در  K League هستند.

وی ادامه داد: ما نیز برای توسعه و پیشرفت فوتبال باید از الان به فکر باشیم. تیم های لیگ برتری،مدیران باشگاه ها، مربیان عزیز و ارکان مدیریتی فدراسیون باید با برنامه ریزی و هدف گذاری سعی در شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای جوان در سراسر کشور داشته باشند. فوتبال امروز دنیا بر سه اصل سرمایه گذاری،استعدادیابی و آموزش قدم برمی دارد. غفلت ما باعث می شود سرمایه های انسانی و وقت خود را هدر بدهیم بدون آنکه خروجی مناسبی عاید فوتبال کشور شود.

پیروانی در پایان گفت: جام جهانی نوجونان و جوانان بزودی شروع می شود. اگر بخواهیم که در این دو رویداد مهم توریست نباشیم باید از همین امروز برنامه ریزی کنیم. نباید حتی ثانیه ای را از دست بدهیم تیم های ملی نوجوانان و جوانانی که راهی جام جهانی شدند در آینده ای نزدیک شاکله  تیمی خواهند بود که می بایست در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور یابد،پس باید خیلی خوب حمایت و تقویت شوند. پس از بازگشت از این تورنومنت در اسرع وقت برنامه های آماده سازی و اردویی تیم‌ ملی جوانان را جهت حضور پر قدرت و با صلابت در جام جهانی به فدراسیون فوتبال ارایه خواهم کرد، زیرا نگاه ما به آینده است، آینده ای که با تدبیر در امروز  می توان آن را ساخت.