پیش بازی برزیل - آرژانتین؛ یک سوپر کلاسیکو از جنس ناب فوتبال

پیش بازی برزیل - آرژانتین؛ یک سوپر کلاسیکو از جنس ناب فوتبال

وبسایت رسمی برنامه نود - بالاخره انتظارات به پایان رسید و موعد دیدار برگشت تیم های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین موسوم به «سوپر کلاسیکو» در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 فرا رسید.

به گزارش وبسایت نود، مسابقه حساس تیم های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین در چارچوب هفته یازدهم از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای جنوبی ساعت 3.15 بامداد جمعه 21 آبان 1395 به میزبانی برزیل در ورزشگاه نفرینی مینیرائو شهر بلو هوریزونته با 62000 نفر گنجایش، برگزار می شود. (همان ورزشگاهی که در جام جهانی 2014، تیم ملی برزیل با حساب 7-1 مغلوب آلمان شد)

شرایط سلسائو

وضعیت این دو تیم طی ماه های اخیر بسیار متفاوت بوده زیرا برزیلی ها پس از روی کار آمدن تیته، کاملاً متحول شده و علاوه بر فتح مدال طلای المپیک 2016 ریو، نتایج بسیار خوبی را در مرحله انتخابی جام جهانی به دست آورده اند. برزیلی ها توانستند ناکامی در جام جهانی 2014 را با مدال طلای المپیک 2016 پاک کنند و حالا می خواهند شب ننگین بلوهوریزونته را با شکست آرژانتین برای همیشه از دامان خویش بزدایند. سلسائو هم اکنون با 4 برد پیاپی در این مسابقات و کسب 21 امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارد ولی آرژانتین با ادگاردو بائوسا روزهای چندان خوبی را سپری نمی کند.

شرایط آلبی سلسته

آلبی سلسته در 3 بازی اخیر و در غیاب لیونل مسی، فقط 2 امتیاز گرفته است. شکست خانگی مقابل پاراگوئه اوج ناکامی آرژانتین بود. هم اکنون، آرژانتین با 16 امتیاز در رده ششم جدول قرار داشته و در صورت تداوم این شرایط، فرصت حضور در جام جهانی را از دست خواهد داد. با بازگشت لیونل مسی به ترکیب آرژانتین، امیدهای شاگردان افزایش یافته و انتظار می رود که بازی مقابل برزیل شروعی دوباره برای آرژانتین باشد هر چند که اغلب کارشناس ها، شانس کمی را برای آرژانتین در این بازی قائل شده اند. تقابل لیونل مسی و نیمار جونیور زوج خط حمله بارسلونا و دو دوست صمیمی در این بازی، جالب توجه است. لوکاس پراتو مهاجم ملی پوش آرژانتین که در اتلتیکو مینیِرو برزیل عضویت دارد، گفته که همه در برزیل از مسی می ترسند. برزیلی ها چنین چیزی را تکذیب کرده اند ولی بدون شک، همه نگاه ها به مسی و البته هیبت جدید و عجیبی می باشد که همین چند روز پیش، برای خود ساخته است. روزنامه SPORT کاتالونیا به تازگی، وی را «مسی مقدس» نامید.

پیروزی در این بازی برای برزیل به معنای حفظ صدرنشینی و برای آرژانتین به معنای بازگشت مجدد به جمع 4 تیم بالای جدول است اما شکست آرژانتینی ها، اوضاع را برای شاگردان بائوسا بسیار پیچیده خواهد کرد.

نکات آماری بازی

برزیل طی 9 بازی اخیر در مرحله انتخابی جام جهانی، شکست نخورده است.

برزیل با سرمربی جدید خود یعنی تیته طی 4 بازی اخیر، 4 برد را به دست آورده و 12 گل به ثمر رسانده ولی آرژانتین با مربی جدیدش یعنی بائوسا فقط یک بار پیروز شده است.

آرژانتین با مسی در هر 3 بازی انتخابی جام جهانی پیروز شد ولی بدون او، در 7 بازی انتخابی فقط یک بار به پیروزی دست یافت.

نیمار 24 ساله با گلزنی مقابل بولیوی، به رکورد گلزنی زیکو در تیم ملی برزیل دست یافت و به سرعت ب سوی رکورد گلزنی روماریو و رونالدو نازاریو حرکت می کند. لیونل مسی نیز چند ماه قبل، رکورد گلزنی گابریل باتیستوتا را در تیم ملی آرژانتین شکست.

وضعیت بازیکن های برزیل

علاوه بر نیمار، دو ستاره آماده لیورپول یعنی روبرتو فیرمینو و فیلیپه کوتینو در اردوی برزیل حضور دارند و انتظارات زیادی از داگلاس کاستا می رود. نیمار پس از غیبت در دیدار با ونزوئلا، به ترکیب برزیل برگشته و احتمالاً شاهد نیمکت نشینی ویلیان و فیرمینو خواهیم بود. 

بازگشت تیاگو سیلوا و مارسلو به ترکیب تیم ملی برزیل موجب استحکام خط دفاعی خواهد شد. دنی آلوز مدافع کناری برزیل هم در این بازی به یاد کارلوس آلبرتو تورس کاپیتان فقید برزیل در جام جهانی 1970 و فاتح ابدی جام ژول ریمه، پیراهن شماره 4 را بر تن خواهد کرد. احتمالاً ژولیانو نیز به پائولینیو ترجیح داده می شود. گابریل ژسوس طی دو ماه اخیر برای پالمیراس گل نزده ولی باز هم به اردوی سلسائو دعوت شده است.

وضعیت بازیکن های آرژانتین

پائولو دیبالا به علت مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود اما با حضور لیونل مسی، گونزالو هیگوایین و سرخیو آگوئرو، مشکل چندانی در خط حمله آلبس سلسته احساس نمی شود. سیل انتقادهای مطبوعات آرژانتینی از این 3 مهاجم طی یک سال اخیر به صورت دومینویی بوده و ابتدا از مسی شروع، سپس به هیگوایین و حالا به آگوئرو رسیده است. این احتمال وجود دارد که لوکاس بیلیا در این بازی غایب باشد.

سرخیو آگوئرو در این بازی، روی نیمکت می نشیند تا مسی و هیگوایین زوج خط حمله آرژانتین را تشکیل بدهند. انزو پرز به عنوان هافبک راست و آنخل دی ماریا به عنوان هافبک چپ به میدان می روند. حضور امانوئل ماس مدافع سن لورنزو در ترکیب اصلی به جای مارکوس روخو در سمت چپ خط دفاعی جالب بوده و دعوت از خولیو بوفارینی در اردوی کنونی آلبی سلسته مورد توجه قرار گرفته است.

ترکیب اصلی و رسمی آرژانتین

ترکیب احتمالی برزیل

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464