پناهجوی سوری و آغاز داوری در رقابت های بوندسلیگا

پناهجوی سوری و آغاز داوری در رقابت های بوندسلیگا

وبسایت رسمی برنامه نود - تقریباً یک سال از زندگی جدید و ورود عمار سحر به کشور آلمان می گذرد که وی در رؤیای کاری بزرگ و قضاوت در بوندسلیگاست.

به گزارش وب سایت نود، عمار سحر پناهنده سوری که حدود یک سال پیش به آلمان پناهنده شده، اکنون در لیگ دسته ششم فوتبال برلین قضاوت می کند و بسیار امیدوار است تا بتواند در بالاترین سطح فوتبال آلمان هم به داوری بپردازد.

این داور سوری پس از جنگ داخلی که در کشور سوریه اتفاق افتاد به همراه همسرش و از طریق لبنان به اروپا مهاجرت کردند زیرا برادر عمار در کشور آلمان سکونت داشت و منطقی بود که آنها هم به این کشور پناهنده شوند. عمار یاسر 27 ساله که از سن 17 سالگی در لیگ سوریه به قضاوت مشغول بوده، و مسئولیت برگزاری بازی های زیر 14 سال یکی از مناطق کشور سوریه را بر عهده داشت، در گفتگویی با آسوشیتدپرس می گوید:

دو سال پس از شروع داوری، توانستم به رقابت های دسته دوم و سوم لیگ سوریه برسم. از سال 2008 تا 2010، در لیگ دسته اول سوریه داوری می کردم. الان هم که در آلمان حضور دارم، شانس خوبی برای قضاوت در بوندسلیگا دارم.

وی از سختی های پناهندگی و رسیدن به کشور آلمان هم گفت:

وقتی که به آلمان رسیدم مسئولین اداره پناهندگان سوری دو بلیط به مقصد برلین به من دادند و من هم به برلین رفتم. وقتی به فدراسیون فوتبال آلمان رسیدم خودم را معرفی کردم و تنها یک عکس برای معرفی خودم به آنها داشتم که به آنها گفتم من داور هستم.

پس از آنکه عمار سحر توانست با فدراسیون فوتبال آلمان ارتباطی برقرار کند، از سوی آنها به عنوان داور سه مسابقه در دسته های پائین تر رقابت های محلی برلین انتخاب شد. خود عمار در این باره می گوید:

پس از اولین مسابقه فوتبال بود که با من تماس گرفتند و گفتند می توانی در رقابت های لیگ برلین به عنوان داور قضاوت کنی. خیلی خوشحال بودم. حتی یکی از مسئولین برگزاری رقابتها در مورد نحوه قضاوت من گفته بود که کارم را خیلی خوب انجام داده ام و عالی بود. البته بازیکنان هم نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط داشتند.

عمار سحر در مورد هدف و آرزوی خود در فوتبال آلمان می گوید:

باید خیلی سخت در فوتبال آلمان کار کنم تا به عنوان یک داور خوب شناخته شوم. اکنون باید آهسته و پیوسته کار کنم تا بتوانم به بوندسلیگا برسم و به عنوان یک داور در بوندسلیگا فعالیت داشته باشم. البته کار در آلمان دشوار است اما بوندسلیگا بسیار جذاب و دوست داشتنی است. امیدوارم بتوانم در آینده در بوندسلیگا یک و دو قضاوت کنم. من هر روز تلاش و تمرین می کنم تا پیشرفت کنم و بتوانم به بوندسلیگا برسم. بوندسلیگا یکی از بهترین لیگ های فوتبال جهان است.

عمار سحر در پایان صحبت هایش را اینگونه به پایان برد:

طی پنج یا شش سال آینده من شناسنامه آلمانی خواهم گرفتم و می توانم به عنوان یک داور بین المللی فعالیت کنم. این رؤیای من در داوری است.

2081