ارزش 160 میلیون یورویی نام تجاری کریستیانو رونالدو

ارزش 160 میلیون یورویی نام تجاری کریستیانو رونالدو

وبسایت رسمی برنامه نود - رئال مادرید قرارداد کریستیانو رونالدو را تا سال 2021 تمدید کرد و به این ترتیب بازاریابی عظیمی که ستاره اهل مادیرا به همراه دارد را به دست آورد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، Hookit، مشاور بازاریابی ورزشی طی مطالعه ای ارزش برند کریستیانو رونالدو را برآورد کرده است که حالا در سطح جهانی توسعه یافته و شامل بازی های ویدئویی، ساعت، رستوران ها، هتل های زنجیره ای است که ارزشی معادل 175 میلیون دلار دارد. قرارداد اخیر او با کمپانی نایکی طبق گزارش ها 30 میلیون دلار ارزش دارد.

ستاره شماره 7. باشگاه رئال مادرید طبق گزارش مجله مشهور کسب و کار جهانی، Forbes، پردر آمدترین ورزشکار دنیا به شمار می رود. ستاره پرتغالی در تقویم سال جاری 88 میلیون دلار درآمد داشته که 32 میلیون دلار آن در نتیجه مستقیم اسپانسر ها بوده است. این ستاره 31 ساله در سال 2015 طبق اعلام همین مجله، جایگاه دهم را پشت سر افرادی چون لیونل مسی، لبرون جیمز و راجر فدرر به خود اختصاص داده بود.

تأثیر اقتصادی رونالدو از جهان فوتبال نیز فراتر رفته و او پس از کسانی چون تیلور سویفت خواننده، گروه موسیقی پاپ وان دایرکشن و یک نویسنده به نام جیمز پترسون و دکتر مک‌گرا چهارمین سلبریتی پردرآمد دنیا به شمار می رود. جستجوی نام کریستیانو در شبکه های اجتماعی، ترفند مهمی برای تبلیغات به حساب می آید. حساب های کاربری او در شبکه های اجتماعی همتراز با چهره های جهانی چون باراک اوباما، کیتی پری، جاستین بیبر یا ریحانا می باشد. کریستیانو رونالدو در توئیتر 47.9 میلیون دنبال کننده دارد (که در این رده بندی سیزدهم می باشد) و در اینستاگرام 81 میلیون نفر او را دنبال می کنند.

نکته عجیب در مورد حساب های کاربری او، به فیسبوک مربوط می شود، جایی که وی با داشتن 117 میلیون نفر دنبال کننده، 25 میلیون نفر بیشتر از حساب رسمی باشگاه رئال مادرید دارد.

1771