آمار و نکات جالب برای تقابل آرژانتین و برزیل؛ طلسم 18 ساله آلبی سلسته

آمار و نکات جالب برای تقابل آرژانتین و برزیل؛ طلسم 18 ساله آلبی سلسته

وبسایت رسمی برنامه نود - آرژانتین و برزیل در ادامه مسابقات راهیابی به جام جهانی بامداد جمعه به مصاف هم می روند و آلبی سلسته پس از 18 سال به دنبال پیروزی در کشور برزیل است.

به گزارش وبسایت نود، برزیل و آرژانتین تا کنون 102 بار مقابل هم بازی کرده اند که 39 بار سلسائو برنده شده است و 37 بار آلبی سلسته. 26 بازی هم مساوی شده است. جالب آن که هر دو تیم به یک اندازه یعنی 159 گل به ثمر رسانده اند.

در بازیهای حذفی، برزیل 3 برد داشته و آرژانتین دو تا. همچنین دو بازی مساوی شده است. برزیل از 29 آوریل 1998 تا کنون در خانه مقابل آرژانتین نباخته است. در آن بازی در ماراکانا در مسابقات راهیابی به جام جهانی فرانسه، آرژانتین با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. کلودیو لوپز تک گل تیم پاسارلا را به ثمر رساند.

در بلوهوریزنته، محل بازی جمعه هرگز آرژانتین مقابل برزیل پیروز نشده است. دو تیم چهار بار در استادیوم باشگاه مینیرو به مصاف هم رفته اند که حاصلش سه برد برای برزیل و یک تساوی بوده است. آخرین برد آرژانتین مقابل برزیل در کشور آرژانتین هم به سال 2005 و در مسابقات راهیابی به جام جهانی آلمان بر می گردد. در آن بازی آرژانتین با نتیجه سه بر یک با گلهای کرسپو (دو بار) و ریکلمه پیروز شد.  آن برد آخرین پیروزی آرژانتین مقابل برزیل در بازیهای رسمی بود.

اولین تقابل آرژانتین و برزیل در سال 1914 انجام شد که آلبی سلسته در بوینوس آیرس با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. آخرین تقابل دو تیم هم پارسال انجام شد که بازی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

آخرین تقابل مربیان دو تیم یعنی تیته و ادگاردو بائوزا با هم 270 روز پیش بود. تیته در کورینتیانس با نتیجه دو بر صفر مقابل سائوپائولو با مربیگری بائوزا پیروز شد.

زانتی رکورد دار حضور در سوپرکلاسیکوهای آمریکاست (شانزده بازی). در میان برزیلی ها کافو با سیزده بازی رکورد دار است. آقای گل بازیهای آرژانتین و برزیل پله با 8 بازی است. ماسانتونیو مهاجم آرژانتینی دهه 30 و 40 با هفت گل در آلبی سلسته رکورد دار است. پرگل ترین بازی دو تیم در سال 1940 در بوینوس آیرس با پیروزی شش بر یک برای آرژانتین ثبت شد. بین سالهای 1970 تا 1983 برزیل مقابل آرژانتین شکست نخورد.1140