باشگاه العربی در آستانه سقوط به دسته دوم

باشگاه العربی در آستانه سقوط به دسته دوم

به گزارش "ورزش سه"، بعد از این که تعداد شکایت های مالی از باشگاه العربی به فیفا بیش از اندازه شد، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال تهدید کرد که زمینه سقوط العربی به دسته دوم را فراهم خواهد کرد. این موضوع در پی تعدد شکایت های مالی از این باشگاه نسبتا متمول اما بحران زده در یک سال گذشته رقم خورد و باعث جنجال های زیادی در فوتبال این کشور شد.

العربی فصل پیش از پرداخت قسط دوم خرید مهاجم کنگویی به باشگاه بلژیکی خنت خودداری کرد و متعاقب آن نیز در پرداخت مطالبات جان فرانکو زولا و یک بازیکن برزیلی هم تاخیرهای زیادی داشت تا با شکایت آنها به فیفا این موضوع به بحرانی جدی برای مالکان باشگاه تبدیل شود. روزنامه های قطری از جمله الرایه با انتشار حکم فیفا و همچنین آخرین مهلتی که برای تسویه حساب با شاکیان در نظر گرفته شده مدعی شدند هیچ بعید نیست شاهد سقوط العربی به دسته دوم لیگ قطر باشند.

العربی بعد از این که در تابستان با تغییرات گسترده در سطح مدیریتی روبه رو شد، هنوز نتوانسته از زیر بار فشارهای مالی فصل قبل رهایی پیدا کند تا جایی که شیخ حمد جبر، رئیس جدید باشگاه اعلام کرد در بدترین شرایط مالی به سر می برند و باشگاه باید هر چه سریع تر اسپانسرهای جدیدی جذب کند. حالا با حکم فیفا به نظر می رسد تیمی که اشکان دژاگه را از لیست خود کنار گذاشت در سراشیبی سقوطی تاریخی قرار گرفته است.

نکته جالبی که رسانه های قطری پیرامون این اتفاق به آن پرداخته اند احکامی است که در دو هفته گذشته از سوی فیفا علیه فوتبال قطر صادر شده که برای اولین بار در تاریخ رخ می دهد. از محرومیت شدید 4 ستاره تیم ملی قطر گرفته تا تهدید به سقوط العربی از سوی فیفا که بدجوری فوتبال‎دوستان قطری را متعجب کرده است.