مدبر: با 3700 میلیارد تومان، تمام استادیوم های نیمه کاره، تکمیل می شود

مدبر: با 3700 میلیارد تومان، تمام استادیوم های نیمه کاره، تکمیل می شود

مدیر توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: نمی‌شود گفت با ساخت ورزشگاه‌ها در برخی مناطق، بیت المال هدر رفته است.

 مصطفی مدبر اظهار داشت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ورزشگاه‌ها را همچون استادیوم  آزادی نگهداری می‌کند؛ ما پروژه‌های بالای 2500 نفر می‌سازیم.

وی افزود: در حال حاضر بالای 3000 پروژه به صورت استانی و ملی درحال ساخت است. اگر حدود 3700 میلیارد تومان پول داشته باشیم طی سه سال آن ها تکمیل می شود.

مدبر در ارتباط با استادیوم میانرود شیراز اذعان داشت: پروژه ورزشگاه میانرود شیراز را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و احتمالا اوایل سال 96 آن را به بهره‌برداری برسانیم. امسال آقای نوبخت 45 میلیارد تومان برای ما بودجه گذاشته‌اند که اگر تزریق کنیم پروژه میانرود شیراز ادامه پیدا می‌کند و امیدوار هستیم بتوانیم آن را اوایل سال آینده افتتاح کنیم؛ شیراز جزء پروژه‌های اولویت‌دار ما است و استادیوم بوشهر نیز سعی داریم هرچه زودتر آن را افتتاح کنیم. در قانون پنج ساله پنجم این بود که سرانه فضاهای ورزشی به یک متر برسده؛ اما این طور نشده است.

مدیر توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به وضعیت ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: نقش جهان تقریبا تکمیل شده ولی یک سری آیتم‌ها مثل چادر روی استادیوم، صندلی‌ها و غیره مانع از بهره برداری کامل شده است.

مدبر درباره این که در کدام دولت مقرر شد که این استادیوم ها ساخته شود، بیان کرد: در دولت قبل تصویب شده بود همه مراکز استان‌ها حداقل یک ورزشگاه 15000 نفری داشته باشند و در شهرستان‌ها به تناسب جمعیت ورزشگاه‌های پنج یا شش هزار نفری ساخته شود. در دولت گذشته می‌گفتند به عدالت همه مراکز استان‌ها استادیوم داشته باشند ولی دقت نشد که به تناسب رشته‌ها و ورزشکاران شهرها ورزشگاه ساخته شود.

وی در این باره که چرا ورزشگاه ها در داخل شهر ساخته نمی شود گفت: زمینی که به آن وسعت باشد در شهرها نیست و از سوی دیگر ما در تمام زمین‌های ورزشگاه‌ها دخالتی نداریم. واقعا چه دلیلی است بازی در داخل شهر نباشد؟

مدبر در این رابطه که ایا با این امر بیت المال هدر نرفته است، تصریح کرد: استفاده کردن بحث دیگری خواهد بود؛  نمی‌شود گفت با ساخت ورزشگاه‌ها در برخی مناطق بیت المال هدر رفته است اگر بهره‌برداری درست با برنامه‌ریزی صورت گیرد هدر رفت نخواهد شد؛ ساخت استادیوم به شرط استفاده درست خیلی خوب است. دولت فعلی طی سه سال اخیر به هیچ عنوان پروژه جدیدی شروع نکرده و پروژه‌های از قبل مانده را تمام می‌کند؛ فقط یک سالن کشتی در شهرستان جویبار قرار شد ساخته شود. آن جا هم که شهری کشتی خیز است. البته باید اولویت‌بندی طبق شرایط فعلی صورت گیرد؛ آیتم‌هایی نیز داریم که یک ورزشگاه تمام شود ولی اینکه با وجود اتمام بهره‌برداری نمی‌شود عدم برنامه‌ریزی است.