لیورپول 6 - 1 واتفورد؛ آغاز سلطنت کلوپ در لیگ جزیره

لیورپول 6 - 1 واتفورد؛ آغاز سلطنت کلوپ در لیگ جزیره

وبسایت رسمی برنامه نود - از هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس لیورپول در آنفیلد میزبان واتفورد بود.به گزارش وبسایت نود، واتفورد با والتر ماتزاری سرمربی ایتالیایی خود در حالی به بندر لیورپول سفر کرده بود که در سه بازی آخر دروازه این تیم بسته مانده بود ولی حریف آن ها بهترین تیمی بود که خط حمله آتشین آن در این فصل لیگ برتر امان مدافعان حریف را تاکنون بریده است.

بازی در نیمه اول با برتری کامل لیورپول همراه بود. 15 دقیقه ابتدایی بازی لیورپول کمی ناهماهنگ به نظر می رسید اما با خلق اولین حملات جدی کم کم موتور خاموش ناشدنی آن ها در حمله روشن شدو اولین موقعیت جدی بازی نصیب کوتینیو شد اما ضربه او در بهترین موقعیت به کنار دروازه زده شد. بعد از این گل حملات پیاپی لیورپول شروع شد و در دقیقه 27 گل اول بازی توسط سادیو مانه به ثمر رسید. بعد از این گل و تا پایان نیمه اول 2 بار دیگر دروازه واتفورد باز شد و چندین بار هم با خوش شانسی دروازه این تیم باز نشد.

با آغاز نیمه دوم حملات مجدد لیورپول روی دروازه واتفورد آغاز شد و زیاد طول نکشید تا لیورپول به گل سوم دست یابد. بعد از زدن گل چهارم بلافاصله گل پنجم هم به ثمر رسید و کار برای واتفوردی ها قبل از سوت پایان بازی عملاً تمام شد. بعد از زدن گل پنجم تاحدودی از شدت و فشار حملات لیورپول کاسته شد و همین فرصت را برای بازیکنان واتفورد و جلو کشیدن مهیار کرد. روی دو صحنه لوریس کاریوس با واکنش های خوب دروازه لیورپول را بسته نگه داشت اما سرانجام دروازه این تیم باز شد. بعد از به ثمر رسیدن گل واتفورد بازیکنان لیورپول دوباره کنترل بازی را در دست گرفتند و دنیل استوریج در دو مرحله تا آستانه باز کردن دروازه پانتلیمون پیش رفت که در یکی از صحنه ها تیرک دروازه مانع از گلزنی او شد. در لحظات رو به پایان بازی ضربه زیبای استوریج به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و در برگشت عکس العمل پانتلیمون مانع از به ثمر رسیدن گل ششم شد.

با این نتیجه لیورپول با کسب 26 امتیاز پس از مدت ها در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار گرفت. واتفورد هم با این نتیجه 15 امتیازی باقی ماند و به رده هشتم جدول سقوط کرد.

شرح گل ها دقیقه 27 (سادیو مانه)

کرنر ارسالی کوتاه کوتینیو در تیر 1 به مانه رسید و ضربه سر او به گوشه مخالف به زیبایی دروازه گومیس را گشود.

 دقیقه 30 (فلیپه کوتینیو)

پاس فیرمینو پشت محوطه جریمه به کوتینیو رسید و ضربه زمینی او از درون قوس محوطه جریمه گل دوم برای قرمزها را به همراه داشت.

 دقیقه 43 (امره جان)

روی یک ضد حمله سریع گل سوم لیورپول به ثمر رسید. سانتر ارسالی لالانا از سمت راست پشت سر مدافعین واتفورد به جان رسید و ضربه سر دقیق او به زیبایی گل سوم را برای تیم میزبان رقم زد.

 دقیقه 57 (روبرتو فیرمینو)

روی توپ برگشتی گوشه سمت چپ محوطه توپ به لالانا رسید و ارسالی زمینی او مقابل دروازه به فیرمینو رسید و مهاجم برزیلی به راحتی گل چهارم تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه 60 (سادیو مانه)

گل پنجم لیورپول کپی گل چهارم این تیم بود. پاس فیرمینو از سمت راست محوطه، درون محوطه شش قدم به مانه رسید و او به راحتی گل پنجم را به ثمر رساند.

 دقیقه 75 (داریل یانمات)

روی پاس آمرابات، مدافع هلندی واتفورد صاحب موقعیت شد و با ضربه پای چپ دقیق دروازه کاریوس را گشود.

 دقیقه 90 (جورجینیو وینالدوم)

ضربه استوریج با واکنش ناقص پانتلیمون همراه بود و در برگشت وینالدوم به راحتی گل ششم را به ثمر رساند.

ترکیب دو تیم و آمار بازی

7899