آرسنال 1-1 تاتنهام؛ تقسیم امتیازات در دربی شمال لندن

آرسنال 1-1 تاتنهام؛ تقسیم امتیازات در دربی شمال لندن

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال و تاتنهام در یک دیدار پر سرعت و هیجانی، با تساوی 1-1 زمین را ترک کردند تا هر دو به روند شکست ناپذیری خود ادامه دهند.

به گزارش وبسایت نود، آرسنال و تاتنهام در دربی شمال لندن به تساوی 1-1 رضایت دادند تا هر دو تیم در کورس سنگین رقابت در صدر جدول، دو امتیاز حساس را از دست بدهند، البته با توجه به موقعیت های هر دو تیم، نمی توان گفت دو مربی از نتیجه ناراضی بودند.

در اولین بازی روز یکشنبه از هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس، آرسنال در دربی شمال لندن در ورزشگاه امارات میزبان تاتنهام هاتسپرز بود. این بازی با قضاوت کلاتنبرگ برگزار شد. دو تیم با این ترکیب وارد زمین شدند؛ نکته مهم ترکیب اسپرز، بازگشت هری کین به میادین بود. البته دله الی به دلیل مصدومیت، چند هفته ای از میادین به دور خواهد بود.

آرسنال

چک، بیرین، موستافی، کوشیلنی، مونرئال، کوکلین، ژاکا، والکات، اوزیل، یوبی، سانچز

ذخیره هااوسپینا، گیبز، گابریل، رمزی، ال ننی، چمبرلین، ژیرو

تاتنهام

لوریس، واکر، فرتونخن، ویمر، رز، دایر، وانیاما، دمبله، اریکسن، سون، کین

ذخیره ها

فورم، تریپیه، ویکرز، وینکز، اونوما، انکودو، یانسن

بازی در دقایق ابتدایی با اندکی احتیاط از سوی دو تیم دنبال شد، هر دو تیم به دنبال محک زدن یکدیگر بودند و تا دقیقه بیست مسابقه، شاهد اتفاق خاصی روی دروازه ها نبودیم. بعد از گذر از دقایق ابتدایی، کم کم آرسنال بیشتر تصاحب توپ و میدان را در اختیار گرفت و سعی کرد برتری خود را بر حریف دیکته کند. یاران ونگر چشم به سرعت سه بازیکن هجومی خود و البته کارهای ترکیبی در یک سوم هجومی داشتند. در این دقایق تاتنهام عقب تر نشست و به جز یک یا دو موقعیت، به آرسنال مجال گلزنی نداد.

بالاخره در دقیقه 39 بود که جدی ترین حمله آرسنال شکل گرفت. والکات با یک ضربه پر قدرت دروازه حریف را هدف گرفت، اما ضربه او به تیر عمودی برخورد کرد و در ادامه اوزیل دروازه خالی تاتنهام را اشتباه هدف گرفت.

دقیقه 42: بالاخره آرسنال از برتری نسبتاً محسوس خود استفاده کرد. اوزیل در دقیقه، 42 از جناح راست، ضربه آزاد را به دهانه دروازه فرستاد، ویمر مدافع حریف نیز به اشتباه توپ را به سمت دروازه خودی فرستاد و دروازه لوریس در این دقیقه باز شد.

به این ترتیب با این گل که البته مشکوک به آفساید بود (چرا که کوشلینی در این صحنه دخالت داشت)، آرسنال برنده به رختکن رفت.

با شروع نیمه دوم، پوچتینو تیمش را با تاکتیکی هجومی به زمین فرستاد و اسپرز میهمان، در 15 دقیقه ابتدای نیمه دوم، تیم برتر میدان بود. آن ها مزد برتری خود را به خوبی گرفتند.

دقیقه 51: نفوذ دمبله به دفاع آرسنال با خطای کوشیلنی روی این بازیکن همراه شد و داور نیز نقطه پنالتی را نشان داد. هری کین پشت توپ ایستاد و برخلاف حرکت چک، توپ را به وسط دروازه فرستاد و بازی را یک - یک مساوی کرد. به این ترتیب، کین بازگشتش به میادین را با گل جشن گرفت.

بعد از این گل جریان بازی شکل متفاوتی گرفت، آرسنال دوباره برای گل بعدی تلاشش را بیشتر کرد، ونگر، رمزی و ژیرو و چمبرلین را به زمین فرستاد. هر دو تیم در نیم ساعت پایانی بازی موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند. سانتر یوبی در دقیقه 61، با واکنش خوب لوریس راهی کرنر شد. اگرچه آرسنال در این دقایق بیشتر صاحب توپ و میدان بود ولی ضدحملات تیم اسپرز هم بسیار زهردار بود.

دقیقه 84، بهترین فرصت بازی برای رسیدن به گل دوم، از دست رفت. سانتر اریکسن از جناح چپ به تیر دروازه برخورد کرد و منحرف شد.

در ادامه نیز تک فرصت های دو تیم راه به جایی نبرد تا بازی با همان تساوی 1-1 به پایان برسد و دو تیم شمال لندنی، با تقسیم امتیازات، زمین را ترک کنند.

به این ترتیب، آرسنال به روند شکست ناپذیری خود از ماه آگوست ادامه داد. تاتنهام نیز همچنان تنها تیم بدون باخت این فصل لیگ برتر است. البته تیم پوچتینو بعد از پیروزی مقابل منچستر سیتی در هیچ رقابتی، طعم برد را نچشیده است. با این تساوی تاتنهام 21 امتیازی شد و آرسنال نیز با 24 امتیاز، فرصت صدرنشینی را از دست داد.

دانلود خلاصه بازی آرسنال 1-1 تاتنهام

2021