محرومیت یک ساله بازیکن کره شمالی به علت دریافت گل عمدی!

محرومیت یک ساله بازیکن کره شمالی به علت دریافت گل عمدی!

وبسایت رسمی برنامه نود - جانگ پیک هو بازیکن تیم نوجوانان کره شمالی به علت مقصر شناخته شدن در به ثمر رسیدن گل به خودی در جریان دیدار این تیم به مدت 12 ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد.

به گزارش وبسایت رسمی برنامه نود، این بازیکن که دروازبان تیم زیر 16 سال کره شمالی است در جریان دیدار این تیم با ازبکستان از همتای خود یعنی دروازبان حریف که ضربه شروع مجددی را از کنار دروازه ازبکستان شلیک کرده بود گلی را دریافت کرد.

اکنون و پس از تحقیقات کمیته انضباطی AFC مشخص شده است که او این گل را عمدا و در شرایطی دریافت کرده است که تیم کره شمالی با نتیجه تساوی قرعه بهتری را تصاحب می کرده است. به همین دلیل این کمیته سرمربی و دروازبان کره شمالی را به علت شراکت در این امر با محرومیتی طولانی جریمه کرده است. با این نتیجه ازبکستان بالاتر از کره شمالی به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کرد و با تیم قدرتمند عراق رو در رو شد.

در آن سوی میدان نیز کره شمالی نیز پس از شکست عمان در مرحله یک چهارم، در نیمه نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب ایران شد. ایران در فینال به دیدار عراق رفت و در ضربات پنالتی به مکان دوم بسنده کرد. این مسابقات از 15 سپتامبر تا 2 اکتبر 2016 در کشور هند برگزار شد.

1313