تولیدی لباس پرسپولیس در شیراز چه شد / کارخانه افتتاح کردند و رفتند؟

تولیدی لباس پرسپولیس در شیراز چه شد / کارخانه افتتاح کردند و رفتند؟

وبسایت رسمی برنامه نود - فسخ قرارداد پرسپولیس با تولیدکننده لباس های جیووا خبری بود که بی سر و صدا در هفته گذشته اتفاق افتاد و در هیاهوی رسانه ای گم شد.

به گزارش خبرنگار وبسایت نود، پس از فسخ قرارداد تیم ملی با شرکت جیووا، باشگاه های تراکتورسازی و پرسپولیس هم همکاری خود را با این تولیدکننده ادامه ندادند و شرکت جیووا هم اعلام دیگر قصد فعالیت در کشور ایران ندارد.

پرسپولیسی ها آخرین تیم بزرگی بودند که از کیفیت لباس های این شرکت ابراز نارضایتی کردند و برند اسپانیایی جوما را جایگزین آن کردند.

نکته تعجب آور در ماجرا این است که جیووا قراردادش را فسخ می کند اما نه باشگاه پرسپولیس ضرر و زیانی به خاطر فسخ این قرارداد طلب می کند و نه شرکت خواهان پرداخت غرامتی می شود.

با این وضعیت مشخص نیست تکلیف کارخانه ای که این شرکت در شیراز با تشریفات زیاد و با حضور چهره هایی همچون اکبر طاهری، جعفر کاشانی، مصطفی آجرلو، برانکو ایوانکوویچ و... افتتاح کرد چه می شود.

آجرلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در روز افتتاح این کارخانه گفته بود: «200 میلیون پول دادم تا قرارداد تراکتورسازی با اسپانسر خارجی این تیم فسخ شود و با یک کارآفرین ایرانی و محصول ایرانی به کار ادامه دهیم.»

ظاهرا قرار بود این شرکت لباس های اصل خودش را از ایتالیا برای تیم ها ارسال کند و در این کارخانه داخل کشور لباس های مخصوص هواداران تولید شود.

مگر ممکن است یک شرکت بیاید و یک کارخانه را افتتاح کند و به یکی دو ماه نکشیده مهم ترین قراردادهایش را فسخ کند. اصلا کارخانه ای در کار بود یا نه؟

جیووا طی سال های گذشته با همکاری باشگاه های کوچک و کم طرفدار در فوتبال ایران حضور داشت اما در سال جاری تبدیل به پدیده ای شد که ناگهان با هدف گیری مشارکت با تیم های پرطرفدار سر و صدای زیادی به راه انداخت و درست از همین لحظه بود که چشم ها به سمت این برند خیره شد و بررسی های موشکافانه کیفیت پایین تولیدات این کمپانی در کشور ما را برملا کرد. درنهایت گزارش افشاگرانه برنامه نود از نحوه فعالیت زیرزمینی این شرکت باعث شد فدراسیون فوتبال بلافاصله همکاری این برند با تیم ملی را خاتمه دهد.

تکلیف کارخانه لباسی که پرسپولیس و تراکتورسازی در شیراز افتتاح کردند چه می شود؟ یک شرکت به همین راحتی فقط با چند ماه همکاری اسم و رسمی برای خود به پا کرد و کشور را ترک کرد؟ این سوال هم از آن دسته سوال های پرتعدادی است که در فوتبال ایران وجود دارد و پاسخی برای آن پیدا نمی شود.