آمار و حقایق جالب از دور چهارم مرحله گروهی لیگ اروپا؛ آدوریز تمام نشدنی

آمار و حقایق جالب از دور چهارم مرحله گروهی لیگ اروپا؛ آدوریز تمام نشدنی

وبسایت رسمی برنامه نود - امشب از مرحله گروهی رقابت های لیگ اروپا، تیم ها چهارمین بازی خود را انجام دادند و سرنوشت برخی تیم های صعود کننده نیز مشخص شد، اما در این میام آمار و ارقام جالبی جابجا و یا ثبت شد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، رقابت های لیگ اروپا در 12 گروه مختلف و طی 24 بازی دنبال می شود که طی آن آمار و رکورد های جالبی ثبت و عوض شد که در زیر به آنها می پردازیم:

در جریان پیروزی 5-3 اتلتیک بیلبائو مقابل خنک بلژیک، آریتز آدوریز با به ثمر رساندن 5 گل، به اولین بازیکن لالیگا از سال 2009 تاکنون تبدیل شد که در یک مسابقه سه گل از روی نقطه پنالتی به ثمر می رساند.

آریتز آدوریز تنها 5 شوت در چارچوب داشت و هر پنج ضربه به گل تبدیل شد و به اولین بازیکن اسپانیایی از سال 1997 تاکنون تبدیل شد که در یک مسابقه موفق به زدن 5 گل می شود.

ویارئال در 16 بازی اخیر خود در رقابت های لیگ اروپا، تنها یک بار شکست خورده است (10 برد و 5 تساوی).

سمیر هندانوویچ هر سه ضربه پنالتی که تاکنون در لیگ اروپا علیه اینتر اعلام شده را مهار کرده است.

قبل از آدوریز، آخرین بازیکنی که در رقابت های لیگ اروپا (جام یوفا) موفق به زدن 5 گل شده بود، فابریتزیو راوانلی بود که در سال 1994 مقابل زسکاصوفیه این کار را انجام داد.

وین رونی با گلزنی مقابل فنرباحچه، اکنون تنها 2 گل تا برابری با رکورد بابی چارلتون به عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچستر یونایتد (249 گل) فاصله دارد.

وین رونی برای منچستر یونایتد 38 گل اروپایی به ثمر رسانده و با رکورد رود فن نیستلروی برابری کرد.

از فوریه سال 1965 تاکنون، منچستر یونایتد برای اولین بار در 7 بازی متوالی خارج از خانه اروپایی دروازه خود را باز شده می بیند.

نبیل بن طالب در این فصل برای شالکه طی 13 مسابقه 4 گل به ثمر رسانده، در حالیکه پیش تر در مجموع دوران بازی خود 2 گل به ثمر رسانده بود.

منچستر یونایتد برای اولین بار در تاریخ، 5 بازی خارج از خانه متوالی در اروپا شکست خورد.

ادین ژکو حالا در 12 بازی فصل برای رم 12 گل در تمامی رقابت ها به ثمر رسانده است.

آژاکس برای اولین بار از سال 1997 (3-2 مقابل اتلتیکو مادرید)، موفق شده مقابل یک تیم اسپانیایی سه گل به ثمر برساند.

جان گویدتی، بازیکن تیم سلتاویگو، "40 ثانیه پس از ورود به میدان در دیدار مقابل آژاکس با اولین ضربه به توپ، موفق به گلزنی شد.

این آمار و ارقام تا پایان بازی های امشب به روز می شوند.

1771