ستاره هایی که ثابت می کنند سن یک عدد است!

ستاره هایی که ثابت می کنند سن یک عدد است!

وبسایت رسمی برنامه نود - نگاهی خواهیم داشت به 8 بازیکن مسن فوتبال اروپا که درخشش بسیار خوبی را در فصل جاری داشته اند. 

به گزارش وبسایت نود، برخی می گویند که در فوتبال، سن بازیکن فقط یک عدد است، اگر خوب باشید پس حق شماست که بازی کنید. از طرف دیگر، برخی افراد نیز اعتقاد دارند که بازیکن های 30 ساله به بالا را نباید مورد استفاده قرار داد و بهتر است که آنها به «لیگ پیشکسوت ها» بروند. همیشه برای این نوع عقیده، مثال های نقض وجود داشته هر چند که تعدادش زیاد نباشد. در این روزها، 8 بازیکن پا به سن گذاشته در بالاترین سطح فوتبال اروپا می درخشند تا به ما ثابت کنند که واقعاً، «سن فقط یک عدد است». این 8 بازیکن را همه می شناسید اما بد نیست که یادی از آنها کنیم. Squawka این فهرست را چنین معرفی کرده است:

درک کویت (فاینورد)

مهاجم اسبق لیورپول، فنرباحچه و تیم ملی هلند در 36 سالگی دوباره به یاد روزهای جوانی افتاده و همراه با تیم قدرتمند و صدرنشین فاینورد در لیگ هلند می درخشد. او طی 11 بازی لیگ در این فصل، 18 خلق موقعیت داشته است. کویت به باشگاهی برگشته که در آن رشد کرده و تبدیل به یک ستاره فوتبال شد.

قبل از ترک فاینورد به مقصد لیورپول در سال 2006، این مهاجم پر تلاش توانسته بود که طی 38 بازی با پیراهن این تیم بزرگ هلندی در کلیه رقابت ها، 23 گل به ثمر برساند تا فاینورد برای اولین بار از سال 1999 به قهرمانی لیگ هلند دست یابد. کویت در همان فصل با فاینورد قهرمان جام حذفی شد. وی در این فصل، 4 گل و 2 پاس گل طی 11 بازی لیگ هلند را به نام خویش ثبت و بر خلاف گذشته که نقش مهاجم کناری را داشت، هم اکنون به عنوان «یار شماره 10» بازی می کند. سرمربی فاینورد یعنی جیووانی فان برونکهورست مدت ها با درک کویت در تیم ملی هلند هم بازی بود.

فرانچسکو توتی (رم)

اسطوره 40 ساله باشگاه رم در این فصل، 77% دقت پاس داشته و به قدری خوب بازی می کند که هیچ نشانه هایی از یک بازیکن مسن در وی مشاهده نمی شود. دیگر توتی را در پست بازیساز یا به قول ایتالیایی ها،trequartista  نمی بینیم یا حتی به عنوان بازیکن ثابت، اما توتی حاضر شده تا «ذخیره طلایی» باشگاه محبوبش باشد. وی فقط در 6 بازی سری آ در فصل جاری به میدان رفته و فقط در یکی از این بازی ها، در ترکیب اصلی رم قرار گرفته است که مربوط به برد راحت 4-0 جالوروسی مقابل کروتونه می شود. توتی در آن بازی یک پاس گل داد. در 5 بازی دیگر، او مجموعاً 117 دقیقه بازی کرد که 2 گل زد و یک پاس گل داد.

جان لوئیجی بوفون (یوونتوس)

دروازه بان 38 ساله یوونتوس علی رغم چند اشتباه در چند ماه اخیر، همچنان بهترین دروازه بان ایتالیا و شاید هم دنیا محسوب شود. او که بیست و دومین فصل حضورش در سری آ را تجربه می کند، هر روز بهتر و بهتر شده و به قول پاتریس اورا، واکنش هایی را انجام می دهد که در 18 سالگی نمی توانست.

بدون شک با خداحافظی بوفون از فوتبال، ایتالیایی یکی از بهترین بازیکن های تاریخ فوتبال را از دست خواهند داد. او که در ژانویه به 39 سالگی می رسد، پس از دو تجربه تلخ در فینال لیگ قهرمانان اروپا، بزرگ ترین آرزوی خود را فتح لیگ قهرمانان اروپا و سپس هشتمین قهرمانی سری آ می داند. بوفون در 14 بازی رسمی اخیر در کلیه رقابت های فصل جاری، 7 کلین شیت داشت و در تساوی 1-1 مقابل لیون، برای اولین بار در رقابت های اروپایی فصل جاری گل خورد.

گرت بری (اورتون)

بازیکن ارزشمند تافی ها در 35 سالگی با ثبت 100% دریبل موفق، آمادگی اش را به رخ کشیده است. او پس از رایان گیگز و فرانک لمپارد، سومین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که تعداد بازی هایش از 600 تجاوز می کند. گرت بری به عنوان هافبک، نقشی بسیار کلیدی را طی چند فصل اخیر برای اورتون ایفا کرده و نبض بازی این تیم در دستان او قرار دارد. رونالد کومان سومین مربی اورتون محسوب می شود که با گرت بری کار کرده است. بری در این فصل با 0.8 قطع توپ، 2 تکل در هر بازی و میانگین 53.7 پاس در هر بازی توانسته قدرت حفظ و یا باز پس گیری توپ در تیم اورتون را ارتقاء بخشیده و تعادل خوبی بین فاز دفاعی و هجومی تیمش ایجاد کند.

خواکین (رئال بتیس)

ستاره 35 ساله اهل آندولس در 54% نبردهای تن به تن در فصل جاری لالیگا موفق بوده است. گاهی اوقات فراموش می کنیم که خواکین یک روز پسر طلایی فوتبال اسپانیا بود. او که در بال ایفای نقش می کرد، در سال های نخست دهه 2000 میلادی، درخشش در رئال بتیس باعث شد تا بزرگ ترین باشگاه های اروپایی برای به خدمت گرفتن خواکین، سر و دست بشکنند و وفاداری اش به بتیس موجب محبوبیت بسیار زیاد او نزد هواداران این باشگاه شد. هر چند که وی بعدها به والنسیا رفت و حتی سابقه بازی در فیورنتینا را نیز دارد، اما دوباره به باشگاه دوران کودکی اش برگشته و روزهای درخشان گذشته را تکرار می کند. خواکین در فصل جاری، 3 گل برای بتیس زده و یک پاس گل داده است.

روبن کاسترو (رئال بتیس)

یکی از قدیمی ترین بازیکن های لالیگا که در 35 سالگی، دقت پاس 52% را به ثبت رسانده است. اگر خواکین را «قلب بتیس» بنامیم، روبن کاسترو «مغز بتیس» است. این مهاجم ارزشمند از سال 2010 تاکنون تیم آندولسی را همراه کرده و طی این مدت، 180 بازی را با پیراهن بتیس در لالیگا و سخوندا (لیگ دسته دو اسپانیا) انجام داده است. کاسترو فقط 170 دقیقه از بازی های این فصل بتیس را از دست داده و با زدن 4 گل و خلق 4 موقعیت گل دیگر، نه تنها بهترین گلزن تیمش محسوب می شود، بلکه آمادگی زاید الوصف او، قدرت خط حمله بتیس را به شدت افزایش داده است.

آریتس آدوریس (اتلتیک بیلبائو)

مهاجم 35 ساله باسکی ها با دقت شوت 65% در فصل جاری لالیگا، همچنان یک مهره کلیدی در خط حمله بیلبائو محسوب می شود. او محصول آکادمی مشهور باشگاه بیلبائو یعنی «لزاما» بوده که سومین دوره حضورش در باشگاه اتلتیک بیلبائو از سال 2000 تاکنون را تجربه می کند. آدوریس که سابقه بازی برای تیم هایی همچون مایورکا و والنسیا را هم دارد، از سال 2012 تاکنون، از بیلبائو جدا نشده و طی این مدت، 104 گل را در 194 بازی زده است. آدوریس در فصل جاری هم بسیار خوش درخشیده و طی 9 بازی لالیگا، 5 گل به ثمر رسانده که در حقیقت، تعداد گل های او با کریستیانو رونالدو برابر بوده و فقط 4 بازیکن لالیگا یعنی لوئیز سوارز، لیونل مسی، آنتون گریزمان و یاگو آسپاس بیشتر از آدوریس گلزنی کرده اند.

آندریا بارزالی (یوونتوس)

مدافع 35 ساله ملی پوش بانوی پیر، به طور متوسط 3.4 دفع توپ در فصل جاری سری آ به ثبت رسانده است. بارزالی فقط 2 بازی از 11 مسابقه فصل جاری لیگ را از دست داده و در سایر بازی ها، نقشی کلیدی را در خط دفاعی یوونتوس ایفا کرده است. آندریا بارزالی، لئوناردو بونوچی و جورجو کیلینی مثلث خط دفاعی 3 نفره آهنین یوونتوس و تیم ملی ایتالیا موسوم به BBC را تشکیل می دهند. وی در 51% نبردهای تن به تن موفق بوده و 1.8 قطع توپ در هر بازی دارد. بارزالی با میانگین 55.3 پاس در هر بازی، جزو مدافعانی محسوب می شود که قدرت کار با توپ خوبی داشته و دقت پاس وی 90% است.

4464