شاه ماهی دیگر فوتبال افغانستان در تیم ملی فوتسال آلمان + عکس

شاه ماهی دیگر فوتبال افغانستان در تیم ملی فوتسال آلمان + عکس

وبسایت رسمی برنامه نود -  صبور خلیلی دیگر استعداد فوتبال افغانستان در آلمان است که نخستین بازی رسمی اش را برای تیم ملی فوتسال آلمان انجام داده است.

فدراسیون ورزشی افغان های مقیم در اروپا در صفحه فیس بوکش از حضور این بازیکن افغان لاصل در تیم ملی فوتسال آلمان خبر داده است و اعلام کرده است که این بازیکن نخستین بازی رسمش اش را برای این تیم مقابل انگلیس انجام داده است.

با وجود این که این فدراسیون حضور این بازیکن افغان را در تیم ملی فوتسال آلمان یک افتخار بزرگ برای افغانستان میداند، اما شمار زیادی از بی توجهی فدراسیون فوتبال و نهادی های مربوط در خصوص استعداد یابی چهره های برتر فوتبال افغانستان در سراسر اروپا برای پیوستن به تیم های ملی فوتبال و فوتسال افغانستان، انتقاد میکنند.

در همین حال علی عسکر لعلی کمک مربی سابق تیم ملی فوتبال افغانستان میگوید در کارنامه بازیگری این بازیکن، دو بازی برای تیم ملی فوتبال افغانستان نیز ثبت شده است.

هم اکنون ندیم امیری فوتبالیست افغان دیگری است که در تیم باشگاهی هافن هایم در بوندسلیگا بازی میکند و با وجود تلاش های مکرر فدراسیون فوتبال و مسئولان فنی تیم ملی، این بازیکن تا کنون راضی به پوشیدن تیم ملی افغانستان نشده است. امیری نیز سابقه بازی در تیم ملی زیر 23 سال آلمان را در کارنامه دارد.

از دیگر استعدادهای فوتبال افغانستان در اروپا نیز میتوان به حضور فرشاد نور در لیگ برتر هلند، مصطفی امینی در تیم ملی امید استرالیا و مشتاق یعقوبی در تیم ملی فنلاند یاد کرد که برای حضور در تیم ملی کشور اصلی شان تا کنون متقاعد نشدند.