کرگر: هدف مورینیو قهرمانی در لیگ برتر است؛ آقای خاص باید تا پایان قراردادش در منچستر یونایتد بماند

کرگر: هدف مورینیو قهرمانی در لیگ برتر است؛ آقای خاص باید تا پایان قراردادش در منچستر یونایتد بماند

وبسایت رسمی برنامه نود - مدافع سابق لیورپول معتقد است ژوزه مورینیو که تابستان امسال به عنوان سرمربی منچستر یونایتد انتخاب شد و در فصل نقل و انتقالات تابستانی خریدهای نجومی و هنگفتی انجام داد، کاملاً حق دارد که در اولین فصل حضورش در این تیم بزرگ به دنبال کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر باشد.

به گزارش وب سایت نود، منچستر یونایتد که پس از شروع طوفانی رقابت های این فصل، اکنون در رده هشتم جدول رده بندی قرار دارد، و عملکرد این تیم در حد و اندازه ای است که بسیاری معتقدند شاگردان مورینیو در پایان فصل نمی توانند به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یابند.

برنامه “Monday Night Football” در شبکه اسکای اسپورت انگلیس این هفته با حضور جیمی کرگر مدافع سابق لیورپول به عنوان کارشناس برنامه به بررسی وضعیت فعلی منچستر یونایتد در رقابت های لیگ برتر پرداخت. کرگر معتقد است منچستر یونایتد در پایان فصل حداقل باید در جمع چهار تیم برتر حضور داشته و در فصل آینده به طور جدی برای قهرمانی بجنگند. وی در این برنامه درباره عملکرد شیاطین سرخ اینگونه اظهار نظر کرد:

آنها در بازی هایی که انتظار می رفت پیروز شوند، نتوانستند به 3 امتیاز بازی دست یابند. به نظرم اگر منچستر یونایتد از جایگاهی که فعلاً در آن حضور دارد، بخواهد تا قهرمانی در لیگ برتر پیش برود، به یک بازگشت معجزه آسا و غیرقابل پیش بینی نیاز دارد. اما مسئله ای که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، حضور شخص ژوزه مورینیو و تأثیر حضور وی در این تیم، و همچنین مدت زمان لازم برای اعمال تغییرات و مشاهده نتیجه اصلاحات صورت گرفته توسط این مربی، هستند.

وی در ادامه نظر خودش در مورد ژوزه مورینیو را هم اینگونه بیان کرد:

واقعیت اینست که روحیه و انگیزه مورینیو زمانی که برای نخستین بار به اولدترافورد رفته بود را تحسین می کنم زیرا ما در مورد تیمی صحبت می کنیم که فصل گذشته را در جایگاهی پائین تر از رده چهارم جدول به کار خود پایان داده است. مورینیو در مورد حضور در جمع چهار تیم برتر صحبت نمی کرد، او می گفت ما منچستر یونایتد هستیم و برای قهرمانی در لیگ برتر می جنگیم.

کرگر در مورد خریدهای منچستر یونایتد  در تابستان هم گفت:

مورینیو با همین رویکرد در فصل نقل و انتقالات تابستان خریدهایی در اندازه های تیم قهرمان لیگ برتر انجام داد. شما زلاتان را با این هدف خریداری نمی کنید که با خود بگوئید خب می خواهم تیمی قدرتمند برای دو یا سه سال آینده بسازم. هر تیم و هر مربی زلاتان را برای همان فصل و دستیابی به اهداف کوتاه مدت خود خریداری می کند. و حتی در مورد پوگبا هم همین مسئله صدق می کند؛ پوگبا بازیکن جوانی نیست و 23 سال دارد و البته هنوز سال های زیادی می تواند بدرخشد. اما پوگبا اکنون گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان شناخته می شود بنابراین منچستر یونایتد این بازیکن را برای موفقیت و دستیابی به اهداف خود در همین فصل جذب می کند. به نظرم سایر خریدهای مورینیو مانند مخیتاریان هم با همین رویکرد و هدف خریداری شده اند.

جیمی کرگر معتقد است که دوران سه ساله حضور مورینیو در تیم منچستر یونایتد – که به نظر او باید تحت هر شرایطی به عنوان سرمربی این تیم حفظ شود – بزرگترین چالش دوران مربیگری او به حساب می آید. وی در ادامه افزود:

نباید در همین فصل انتظار داشته باشیم که مورینیو بتواند تمام برنامه های خود را پیاده کرده و در تیم بزرگی مثل منچستر یونایتد تأثیرگذار عمل کند. او باید تا پایان قرارداد سه ساله اش در این سمت حفظ شده و پس از آن به بررسی عملکرد وی بپردازیم و این سئوال را مطرح کنیم که آیا مورینیو در این تیم تأثیرگذار بوده یا خیر. به شخصه معتقدم که منچستر یونایتد و البته شخص ژوزه مورینیو در این فصل بیشتر به دنبال حضور در جمع چهار تیم برتر جدول بوده و در فصل آینده عزم خود را به طور کامل برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر جزم خواهند کرد.

2081