پیش بازی یوونتوس - لیون؛ بیانکونری به دنبال برد خانگی و قطعی کردن صعود

پیش بازی یوونتوس - لیون؛ بیانکونری به دنبال برد خانگی و قطعی کردن صعود

وبسایت رسمی برنامه نود - یوونتوس با پیروزی خانگی می تواند صعودش را به دور بعد قطعی کند.

به گزارش وبسایت نود، یوونتوس دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان را چهارشنبه شب با دیدار مقابل لیون آغاز می کند. تیم آلگری که در بازی رفت به یک پیروزی مهم دست یافت، با برد در ورزشگاه یوونتوس شهر تورین می تواند صعودش را به دور بعد قطعی کند تا پس از پیروزی دلچسب مقابل ناپولی، یک اتفاق مثبت دیگر برای این تیم رقم بخورد.

یوونتوس در 5 بازی قبلی خودش به 4 برد دست یافته و تنها باخت این تیم در مقابل میلان در سن سیرو رقم خورد. بیانکونری در هفت بازی خود در این فصل در خانه، شش برد را کسب کرده است و فقط یک بار متوقف شده است. اگرچه یووه در این هفت مسابقه فقط دو کلین شیت را ثبت کرده ولی در لیگ قهرمانان، هنوز گلی نخورده است.

در آن سمت، لیون که آخرین شانس هایش را برای صعود به دور بعد جستجو می کند. در هفته های اخیر شرایط سینوسی را تجربه کرده است. آن ها در 5 بازی گذشته خود سه بار طعم شکست را مقابل یوونتوس، گنگام و نیس چشیده اند. شرایط کلی تیم فرانسوی هم خیلی ایده آل نیست. آن ها در 14 بازی رسمی این فصل، فقط 5 بار پیروز شده اند. جالب اینجاست که در هر دو بازی گذشته خارج از خانه، لیون اخراجی داده است.

طبق گفته آلگری، مارکیزیو و خدیرا از ابتدا برای یوونتوس به میدان می روند. دیبالا و کیلینی و همچنین پیاتسا به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده اند. لمینا هم به دلیل اخراج در بازی رفت، در این مسابقه نمی تواند به میدان برود.

لیون هم ژاله و والبوئنا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. ضمن این که چند بازیکن اصلی این تیم در دیدار مقابل تولوز در ابتدای هفته، استراحت کردند.

ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات بازی؛

لیون و یوونتوس در فصل 2013-2014 در یک چهارم نهایی لیگ اروپا به مصاف هم رفتند که یوونتوس هر دو بازی رفت و برگشت را برد. 1-0 و 2-1.

یوونتوس در 36 بازی گذشته خود در لیگ قهرمانان اروپا، فقط دو مسابقه را باخته است. 22 برد و 12 تساوی. هر دو شکست مقابل بایرن مونیخ بوده است.

هیچ تیم فرانسوی موفق نشده در اروپا، یوونتوس را در خانه این تیم شکست دهد. دو تساوی و 11 باخت برای تیم های فرانسوی در تورین.

تنها تیمی که موفق شده در زمین یوونتوس در یک مسابقه اروپایی، کلین شیت کند، پاریسن ژرمن در فصل 1983-1984 بوده است.

لیون در 16 بازی گذشته خارج از خانه اش در لیگ قهرمانان اروپا، ده شکست را تجربه کرده است. سه تساوی و سه برد.

تیم فرانسوی در هشت بازی اخیرش در لیگ قهرمانان، شش بار طعم شکست را چشیده است.

آمار یوونتوس در 21 بازی اخیر در لیگ قهرمانان اروپا: یازده برد، هفت تساوی و سه باخت.

2021