مذاکره فدراسیون فوتبال انگلیس با فیفا برای الصاق گل «پاپی» روی پیراهن سه شیرها

مذاکره فدراسیون فوتبال انگلیس با فیفا برای الصاق گل «پاپی» روی پیراهن سه شیرها

وبسایت رسمی برنامه نود – فدراسیون فوتبال انگلیس در این باره که آیا بازیکنان این تیم اجازه الصاق گل پاپی روی پیراهن خود در بازی 11 نوامبر مقابل اسکاتلند در مرحله راهیابی به جام جهانی را دارند یا نه، مذاکره می کند.

به گزارش وبسایت نود، سازمان جهانی فوتبال با حک شدن هر گونه پیغام سیاسی، مذهبی و تبلیغاتی روی پیراهن تیمهای ملی در بازیهای رسمی مخالفت کرده است. مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس می خواهند بدانند که در صورتی که بدون اجازه فیفا این گل را روی پیراهن بازیکنان نصب کنند با چه جریمه ای مواجه می شوند.

در بندهای مربوط به این جریمه به مواردی نظیر کسر امتیاز هم اشاره شده اما فیفا توضیح دقیقی در این باره نداده است. یکی از راهکارها استفاده از گل پاپی روی بازوبند است.

بازی هفته آینده میان اسکاتلند و انگلیس در روز ملی آتش بس ( که مربوط به صلح با ارتش آلمان در حین جنگ جهانی اول است) برگزار خواهد شد. بریتانیا به یاد کشتکان جنگ این روز را گرامی می دارد. یکی از مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس در این باره گفت:

ما همکاری نزدیکی با کاخ سلطنتی بریتانیا داریم و امسال هم در نظر داریم که فداکاری نیروهای جنگی را گرامی بداریم. در هفته های اخیر اتحادیه فوتبال انگلیس با فیفا مذاکراتی داشته تا اجازه استفاده از پاپی روی پیراهن تیم ملی انگلیس در بازی مقابل اسکاتلند صادر شود.

روزنامه سان هم در گزارشی ادعا کرد که هواداران فوتبال در انگلیس و اسکاتلند از مخالفت فیفا با استفاده از پاپی روی پیراهن تیم خود عصبی هستند.

1140