اتفاق روز؛ پای دونالد ترامپ هم به پرونده فساد المپیک 2016 باز شد

اتفاق روز؛ پای دونالد ترامپ هم به پرونده فساد المپیک 2016 باز شد

وبسایت رسمی برنامه نود - نامزد جنجالی حذب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا، وارد پرونده فساد المپیک 2016 ریو شد.

به گزارش سایت نود، دادستان دادگاه فدرال برزیل بخش‌های جدیدی از پرونده فساد مالی در جریان برگزاری رقابت‌های ریو 2016 را منتشر کرد. براساس گزارش روزنامه Folha de S.Paolo براساس اعلام دادستان فدرال، مجموعه هتل‌های "برج ترامپ" که توسط شرکت‌های دونالد ترامپ در ریو دوژانیرو ساخته شده، یکی از مراکزی به شمار می‌رود که به احتمال زیاد در پول‌شویی دخیل بوده است.

براساس این گزارش، این برج‌های "بسیار لوکس" که در سال 2013 ساخته شدند، قرار نبوده در جریان رقابت‌های المپیک استفاده شوند چون بنا بر ادعای شرکت‌ سازنده هنوز آماده نبوده اما دادستان برزیل مدارکی دارد که نشان می‌دهد این هتل‌ها میزبان چندین مقام برجسته بین‌المللی بوده‌اند. این مقامات که جزئیات بیشتری درباره آن‌ها منتشر نشده، در پرونده‌ای که دادگاه فدراسیون برزیل آن را به دلیل شک به انجام پول‌شویی و اقدامات خلاف قانون مالی بررسی می‌کند، حضور دارند. 

شرکت‌ سازنده این هتل‌های مجلل دست داشتن در هرگرونه کار خلافی را رد کرده‌اند اما رسانه‌های برزیل معتقدند این شرکت‌ها در انجام کارهای خلاف قانون به طرف‌های برزیلی کمک می‌کرده‌اند.

دادگاه بررسی این پرونده در برزیل در جریان است.

39046