خواندنی های آماری کریستال پالاس - لیورپول؛ یک برد قاطعانه در یک فوتبال کودکانه!

خواندنی های آماری کریستال پالاس - لیورپول؛ یک برد قاطعانه در یک فوتبال کودکانه!

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول همچنان روی نوار برد حرکت می کند. قرمزها در هفته دهم لیگ برتر توانستند 3 امتیاز دیگر را با پیروزی مقابل کریستال پالاس به اندوخته های خود اضافه کنند. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، لیورپول در یک بازی پر فراز و نشیب توانست با نتیجه 4-2 مقابل کریستال پالاس در ورزشگاه سلهرست پارک در جنوب لندن پیروز شود تا همچنان با 11 بازی متوالی بدون باخت، به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ باقی بماند. در روزی که دیان لاورن مدافع وسط لیورپول، یک گل را به حریف تقدیم کرده و سپس خودش جبران مافات کرد هر چند که در گل دوم تیمش نیز مقصر بود. فیلیپه کوتینیو در این بازی دو پاس گل داد ولی گلزنی دو مدافع وسط قرمزها را کمتر کسی پیش بینی می کرد. جیمز مک آرتور نیز با زدن دو گل برای عقاب ها، ستاره کریستال پالاس در این بازی بود. بدین ترتیب، لیورپول توانست دومین برد متوالی را مقابل پالاس به دست آورده و انتقام ناکامی اش مقابل این تیم در سال 2014 را که منجر به از دست دادن قهرمانی لیگ شد، به خوبی بگیرد.

تقابل کریستین بنتکه با تیم سابقش یعنی لیورپول یکی از نکات بارز این بازی بود. بنتکه طی دوران حضور در لیگ برتر، 5 بار مقابل پالاس بازی کرده و 4 گل زده بود. آخرین گل بنتکه به پالاس منجر به برد 2-1 لیورپول در فصل قبل شده و همگان منتظر تولد دوباره این مهاجم بلژیکی در این بازی بودند اما چنین نشد. با گلزنی اولیویه ژیرو در همین هفته، کریستین بنتکه عنوان بهترین سرزن لیگ برتر طی 4 سال اخیر را از دست داده و آن را به مهاجم فرانسوی آرسنال واگذار کرد. بنتکه تاکنون سه گل برای کریستال پالاس زده ولی موفق به گلزنی در سلهرست پارک نشده است.

لیورپول در این بازی خارج از خانه نیز موفق به ثبت کلین شیت نشد تا یازدهمین بازی متوالی خارج از خانه بدون کلین شیت برای قرمزها در لیگ برتر به ثبت برسد. در صورت خوردن گل در بازی بعدی خارج از خانه، لیورپول به رکورد 12 بازی متوالی بدون کلین شیت در خارج از خانه خواهد رسید که یک بار در سال 1998 تکرار شده بود.

کریستال پالاس که در 8 بازی قبلی خانگی در لیگ برتر، بیش از یک گل نخورده بود، در این بازی، تسلیم محض خط آتش لیورپول شد و 4 گل را پذیرفت. عقاب ها طی 15 بازی اخیر لیگ برتر، کلین شیت نداشته اند.

شروع لیورپول در فصل جاری، شباهت بسیار زیادی به فصل 14-2013 دارد، همان فصلی که شاگردان برندن راجرز تا آستانه قهرمانی پیش رفتند ولی با توقف مقابل همین تیم کریستال پالاس، این عنوان را از دست دادند.

خط دفاعی لیورپول در این بازی هم چندان مستحم نشان نداد اما خط آتش قرمزها طی 8 بازی اخیر لیگ برتر، 20 گل را به ثمر رسانده و بسیار مخوف به نظر می رسند. روز به روز، هماهنگی زوج فانتزی کوتینیو-فیرمینو تبلور بیشتری می یابد. لیورپول برای هشتمین بار در سال 2016، 4 گل یا بیشتر را در یک مسابقه لیگ برتر به ثمر می رساند. از روزی که یورگن کلوپ روی نیمکت لیورپول نشسته، قرمزها 79 گل را در لیگ برتر زده اند که 3 گل بیشتر از همه تیم های حاضر در لیگ است.

فیلیپه کوتینیو برای ششمین بار طی دوران حضور در لیگ برتر، 2 پاس گل یا بیشتر را در یک مسابقه فرستاده است. از این حیث، وی به مسوت اوزیل و داوید سیلوا رسید. (محاسبات از روز حضور کوتینیو در لیگ برتر است)

جوردن هندرسون بیشترین تعداد پاس و میزان دوندگی را در بین کلیه بازیکن های حاضر در فصل جاری لیگ برتر به خود اختصاص داده است. او در این بازی هم با 65 پاس، بیشترین تعداد پاس را در بین همه بازیکن های حاضر در میدان، از آنِ خود کرده و یک پاس گل داد. 830 پاس تا پایان هفته دهم برای هندرسون به ثبت رسیده است. به طور ویژه، آمار جوردن هندرسون را مرور می کنیم؛ 85% دقت پاس، 65 پاس، صفر شوت، 2 پاس کلیدی، صفر دریبل، باخت در 6 دوئل از 9 دوئل با یاران حریف... به نظر می رسد که کاپیتان، فقط وظیفه ارسال را دارد و لا غیر! البته او یک کار دیگر هم انجام می دهد. 8 تکل هندرسون در این بازی به معنای بیشترین تعداد تکل توسط یک بازیکن لیورپول در یک مسابقه از فصل جاری لیگ برتر بود.

آلبرتو مورنو پس از نمایش خوب در جام اتحادیه، پس از مدت ها در یک مسابقه لیگ برتر به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت و یک پاس گل داد که اولین پاس گل مورنو با مدل موی جدید و بلوند بود!

امره جان نیز برای اولین بار در این فصل، در یکی از گل های تیمش نقش ایفا کرده و توانست گل نخست لیورپول را به ثمر برساند. جوردن هندرسون باز هم نمایش خوبی را ارائه داد، او هر روز «کاپیتان تر» از دیروز می شود.

نیمکت نشینی جورجینیو واینالدوم و دنیل استوریج از نکات بارز این بازی بود.

جیمز مک آرتور دومین بازیکن تاریخ باشگاه کریستال پالاس شد که در یک بازی لیگ برتر، دو گل را با ضربه سر به ثمر رساند. (پس از گلن ماری در سال 2015 و در بازی مقابل وستهم)

 دو مدافع وسط لیورپول یعنی لاورن و ماتیپ علاوه بر گلزنی در این بازی، پس از هندرسون بیشترین تعداد پاس را به نام خویش ثبت کردند. بازیسازی از عقب، یکی از ویژگی های بارز قرمزها در این فصل است. البته لاورن پس از بازی، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول در پایان این بازی، آن را یک فوتبال «کودکانه» توصیف کرد! شاید منظورش اشتباه کودکانه خط دفاعی و لاورن بود و یا شاید هم می خواست شور و نشاط این بازی را همچون شور و نشاط بازی های کودکانه توصیف کند.

4464