خواندنی های آماری وست بروم - منچستر سیتی؛ تولد دوباره مردان گواردیولا

خواندنی های آماری وست بروم - منچستر سیتی؛ تولد دوباره مردان گواردیولا

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر سیتی سر انجام به روند ناکامی اش پایان داد و در هفته دهم لیگ برتر، یک پیروزی قاطع را مقابل وست برومویچ آلبیون به دست آورد. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، منچستر سیتی با درخشش سرخیو آگوئرو و ایکای گوندوعان به یک پیروزی ارزشمند 4-0 مقابل وست بروم دست یافت تا شاگردان پپ گواردیولا پس از مدت ها، به یک پیروزی دست یافته تا تعداد ناکامی های متوالی گواردیولا در لیگ برتر به 4 بازی نرسد و این تیم، مجدداً جای پای خویش را در جمع مدعیان قهرمانی سفت کند. این بازی را می توان تولد دوباره ایلی گوندوعان ملی پوش آلمانی سیتی دانست که دو گل زد و یک پاس گل داد. سرخیو آگوئرو هم پس از چند بازی ضعیف، با زدن دو گل به روزهای اوج بازگشت.

بدین ترتیب، دهمین باخت متوالی بگی ها مقابل آبی های آسمانی رقم خورد. البته رکورد باخت های پیاپی تیم وست بروم به دیدار مقابل منچستر سیتی مربوط نمی شود و آنها سابقه 11 شکست متوالی در مقابل چلسی را دارند. این بازی، چهاردهمین بازی پیاپی بود که منچستر سیتی در مقابل وست بروم شکست نخورد. از آخرین باخت سیتیزن ها به وست بروم، حدود 8 سال می گذرد. در 13 ملاقات اخیر این دو تیم در لیگ برتر، 8 کلین شیت برای منچستر سیتی ثبت شده است.

سرخیو آگوئرو طی 9 رویارویی با وست بروم در لیگ برتر، 7 گل زده که 3 گل در ورزشگاه خانگی این تیم یعنی هاوثرنز به ثمر رسیده و جالب این که، هر 6 گل اخیر آگوئرو طی 7 بازی از فصل جاری لیگ برتر، «دو گانه یا brace» بوده است. او در 4 بازی اخیر خارج از خانه در لیگ برتر، 6 گل زده است.

ایلکای گوندوعان برای اولین بار از ژانویه 2016، در یک بازی هم گل زد و هم پاس گل داد. بهترین خبر برای هواداران سیتی، پاس گل کوین دی بروینه بود.

بن فاستر دروازه بان وست بروم در این بازی، سه مهار توپ را انجام داد تا همچنان در جدول بیشترین تعداد مهار توپ توسط دروازه بان ها، پس از تیم هیتون دروازه بان برنلی در رتبه دوم حضور داشته باشد.

منچستر سیتی موفق شد که ناصر چادلی هافبک کلیدی وست بروم را از کار بیندازد. هیچ هافبکی در فصل جاری لیگ برتر به اندازه چادلی نتوانسته که تأثیر مستقیم در گل های تیمش داشته باشد. (4 گل و 2 پاس گل)

پنجمین بازی متوالی بدون برد وست بروم در لیگ برتر باعث شد تا شروع خوب این تیم در فصل جاری، به تدریج خدشه دار شود. آنها که تا پیش از دیدار با سیتی، فقط یک بار در خانه باخته بودند، دومین شکست خانگی در فصل جاری لیگ برتر را پذیرفتند. شاگردان تونی پولیس تا قبل از این بازی، هیچ گاه بیش از 2 گل را در فصل جاری دریافت نکرده بودند. آنها در 3 بازی متوالی و دشوار اخیر مقابل تاتنهام، لیورپول و منچستر سیتی فقط یک امتیاز گرفته اند.

با این شکست، تعداد باخت های تونی پولیس مقابل دو تیم شهر منچستر برابر شد. 11 باخت به یونایتد و 11 باخت به سیتی در کارنامه این مربی مشاهده می شود. وی طی 16 رویارویی با منچستر سیتی، فقط یک بار پیروز شده که به ژانویه 2009 باز می گردد. جالب این که تیم های تحت هدایت تونی پولیس در بازی مقابل منچستر سیتی، هرگز بیش از یک گل را در هر بازی نزده و مجموعاً 33 گل طی 15 بازی لیگ برتر از سیتیزن ها دریافت کرده اند.

کریس برانت برای اولین بار از ماه فوریه، در ترکیب اصلی وست بروم قرار گرفت و حضور جانی اِوِنز در ترکیب بگی ها در نقش هافبک دفاعی بهترین خبر برای هواداران این تیم بود.

نمایش با طراوت سیتی در این بازی اثبات کرد که تصمیم پپ در استراحت دادن به ستاره های کلیدی تیمش در جام اتحادیه، علی رغم حذف از آن مسابقات، یک تصمیم درست بود. پپ ترجیح داد تا دوباره از خط دفاعی 3 نفره استفاده کرده و نولیتو را در ترکیب اصلی قرار بدهد. همچنین فرناندو و فرناندینیو به طور هم زمان در ترکیب اصلی به میدان رفتند اما کلچی ایهیناچو و کوین دی بروینه روی نیمکت نشستند. الکس گارسیا پدیده 19 ساله اسپانیایی منچستر سیتی پس از درخشش در جام اتحادیه، چند دقیقه در این بازی حضور یافت و تجربه لیگ برتر را به کارنامه خویش افزود.

مالکیت توپ 70% برای سیتی، 604 پاس صحیح سیتی با دقت 89%، 8 شوت داخل چارچوب برای سیتی که نصف این شوت ها گل شد، فقط یک شوت داخل چارچوب برای وست بروم

بیشترین تعداد پاس؛ فرناندینیو، اوتامندی و استونز به ترتیب با 90، 72 و 70 پاس (دقت پاس 93% فرناندینیو)

آگوئرو در این بازی، 2 شوت داخل چارچوب زد که هر دو گل شد، گوندوعان نیز به همین ترتیب! اولین پاس گل گوندوعان در تاریخ لیگ برتر

4464