مدیر برنامه توره: گواردیولا به فکر انتقام گرفتن است؛ تصمیم های او به نفع باشگاه نیست

مدیر برنامه توره: گواردیولا به فکر انتقام گرفتن است؛ تصمیم های او به نفع باشگاه نیست

وبسایت رسمی برنامه نود - هافبک ساحل عاجی منچستر سیتی در این فصل تنها یک بازی در ماه آگوست برای تیمش به میدان رفته است.

به گزارش وب سایت نود، یحیی توره در این فصل تنها در یک دیدار مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا برای تیم انگلیسی به میدان رفته و به دلیل برخی مشکلات و تنش های ایجاد شده بین پپ گواردیولا و مدیر برنامه های یحیی توره، سرمربی اسپانیایی دیگر از این بازیکن در ترکیب تیمش استفاده نکرد.

رابطه بین یحیی توره و پپ گواردیولا، و بدتر از آن مدیر برنامه های یحیی توره و پپ، همچنان شکرآب است و با مصاحبه یکی از این طرفین، روز به روز بدتر می شود. اختلافات طرفین زمانی به اوج رسید که پپ گواردیولا نام یحیی توره را از فهرست بازیکنان تیمش برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا خط زد، و پس از آن مدیر برنامه های یحیی توره به شدت از این تصمیم پپ انتقاد کرد. سپس گواردیولا اعلام کرد که تا زمانی که دیمیتری سلوک به طور رسمی عذرخواهی نکند، از یحیی توره در ترکیب منچستر سیتی استفاده نخواهد کرد. پس از چند هفته ای سکوت، روز شنبه دیمیتری سلوک باز هم به این مسئله پرداخت و در گفتگو با Mirror ریشه اختلافات طرفین را مسئله انتقال یحیی توره از بارسلونا به منچستر سیتی در سال 2010 عنوان کرد و اظهار داشت:

خوب می دانم که ریشه این مسئله چیست. زمانی که پپ گواردیولا تصمیم به خروج یحیی توره از بارسلونا گرفت، از او انتقاد کردم. او حالا می خواهد با این کار انتقام بگیرد، و این یک مسئله کاملاً شخصی است نه حرفه ای. تابستان امسال با مسئولان باشگاه منچستر سیتی درباره این مسئله صحبت کردم که اگر آنها می خواهند یحیی توره این تیم را ترک کند به ما اطلاع دهند، اما آنها گفتند که یحیی بخشی از برنامه های باشگاه در فصل جدید خواهد بود.

سلوک در مورد مسئله خط خوردن یحیی توره از فهرست بازیکنان منچستر سیتی برای رقابت های لیگ قهرمانان اروپا هم اینگونه توضیح داد:

وقتی یحیی از فهرست بازیکنان خط خورد، به پپ گواردیولا زنگ زدم. می خواستم دلایل این تصمیم را از خود او بپرسم، اما او نه پاسخ مرا داد و نه اینکه بعداً با من تماس گرفت. خواستم با چیکی (بگریستین) تماس بگیرم اما او هم جواب مرا نداد. خب به نظرم باشگاه دیگر نباید به خاطر انجام یک مصاحبه با روزنامه از من انتقاد کند، آن هم در حالی که در این باره اصلاً با خود من صحبت نکرده اند. پپ در مورد احترام گذاشتن صحبت می کند. اما برای آنکه احترام ببینی، باید به دیگران احترام بگذاری. پیش از بازی منچستر سیتی با بارسلونا در نیوکمپ، باز هم با پپ تماس گرفتم. می خواستم از او دعوت کنم در مدت زمان حضورش در بارسلونا، همدیگر را ملاقات کنیم. حتی با چیکی (بگریستین) هم تماس گرفتم و او هم جواب نداد. برای هر دو آنها پیام فرستادم و باز هم هیچ خبری از آنها نشد. برای اثبات تمام حرف هایم، فهرست تماسها و پیام های تلفن همراه من موجود است.

دیمیتری سلوک  در پایان هم گفت:

حقیقت اینست که من برای عذرخواهی کردن تماس نگرفته بودم، اما نه پپ و نه چیکی (بگریستین) هیچ کدام این مسئله را نمی دانند. به چه دلیل باید عذرخواهی کنم؟ آن هم وقتی که اصلاً مقصر نیستم و فقط حقایق را بازگو کرده ام؟ می خواستم مثل دو مرد رو در روی هم بنشینیم و ببینیم چه چاره ای باید برای این مسئله بیندیشیم که به نفع منچستر سیتی و یحیی توره باشد. در این مسئله فقط سکوت کردم. اما الان باید شفاف به همه فوتبال دوستان بگویم که پپ گواردیولا به دنبال عذرخواهی کردن من نیست. او می خواهد شیخ منصور و هواداران منچستر سیتی را در مقابل بازیکنی قرار بدهند که عاشق باشگاه است. پپ تصمیماتی می گیرد که اصلاً به نفع باشگاه منچستر سیتی نیست.

پپ گواردیولا در زمان هدایت بارسلونا تصمیم به فروش یحیی توره گرفت و این بازیکن ساحل عاجی به منچستر سیتی پیوست. از همان زمان رابطه این دو با یکدیگر اصلاً خوب نبوده است. و حالا پس از شش سال، این بازیکن و مربی سابق کاتالانها در لیگ برتر انگلیس به هم رسیده اند!

2081