پیش بازی بارسلونا – گرانادا، دیداری با خاطره قهرمانی برای کاتالان‌ها

پیش بازی بارسلونا – گرانادا، دیداری با خاطره قهرمانی برای کاتالان‌ها

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم بارسلونا و گرانادا در هفته دهم رقابت‌های لالیگا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش وبسایت نود، دو تیم بارسلونا و گرانادا در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که آخرین دیدار این دو تیم مربوط به هفته آخر فصل گذشته لالیگا می‌شود و در آن دیدار بارسلونا پس از پیروزی 3-0 در خانه حریف موفق شد مقام قهرمانی رقابت‌های لالیگا در فصل گذشته را به دست آورد، با این حال دو تیم در فصل جاری شرایطی کاملا متفاوت دارند چراکه بارسا با 19 امتیاز و تنها 2 امتیاز کمتر از صدر نشین در مقام سوم جدول لالیگا قرار دارد و در سوی مقابل گرانادا تنها با 3 امتیاز در رده بیستم جدول رده بندی اسپانیا قرار گرفته است. بارسا پس از پیروزی در ثانیه‌های پایانی در خانه والنسیا با شرایط روحی فوق العاده ای پا به این دیدار خواهد گذاشت هرچند که این تیم نیم نگاهی به دو دیدار آینده خود خواهد داشت، بارسا پس از این دیدار باید به مصاف منچستر سیتی برود و پس از آن باید در دیداری سخت به مصاف سویایی برود که در این هفته ها نتایج خیره کننده ای کسب کرده است و در حال حاضر با یک امتیاز بیشتر از بارسا در مقام دوم جدول لالیگا قرار دارد. گرانادا پس از تساوی 0-0 خانگی که مقابل خیخون به دست آورد حریف سختی برای بارسا به شمار نخواهد آمد و به نظر می‌رسد بلوگرانا بار دیگر می‌توانند خاطرات خوشی که از آخرین دیدارشان مقابل این تیم دارند را تکرار کنند.

در 6 دیدار گذشته ای که این دو تیم مقابل یکدیگر صف آرایی کرده‌اند بارسا 5 دیدار را به سود خود به پایان برده است و گرانادا تنها یکبار موفق به شکست دادن کاتالان‌ها شده است. لوییز انریکه برای این دیدار لیست بلندبالایی از بازیکنان مصدوم را پیش روی خود می‌بیند، آلبا، پیکه، اینیستا و متیو تنها بخشی از بازیکنانی هستند که به طور حتم نمی‌توانند بارسا را در این دیدار همراهی کنند و سیلسن، رافینیا، ویدال و آردا توران با رهایی از کمند مصدومیت حضورشان در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد داشت. با این حال باز هم این احتمال وجود دارد که لوییز انریکه با استفاده از سیستم چرخشی به برخی از بازیکنانش استراحت دهد تا بارسا برای دیدارهای حساس مقابل سیتی و سویا آمادگی کامل داشته باشد. اگر لوچو بار دیگر ترکیبی با 3 مدافع مرکزی را راهی میدان نکند، احتمالا اومتیتی و ماسکرانو زوج خط دفاعی بارسا خواهند بود، با اینکه هر 3 مهاجم بارسا در شرایط فوق العاده ای قرار دارند اما لوییز سوارز تا به اینجای فصل 4 کارت زرد دریافت کرده است و در صورتیکه در این دیدار اخطار بگیرد نبرد حساس هفته آینده مقابل سویا را از دست خواهد داد. در سوی مقابل گرانادای نگون بخت نمی‌تواند از فالکر و سیلوای مصدوم در ترکیبش استفاده کند. بارسا در 21 دیدار از 22 دیدار آخر خانگی اش موفق شده است بیش از 2 گل را به ثمر برساند و در 3 دیدار آخر خانگی خود مقابل گرانادا حداقل 4 بار به گل رسیده است، همچنین بلوگرانا در 4 دیدار آخر خود در لالیگا موفق شده‌اند حداقل 3 گل را به ثمر برسانند. در سوی مقابل گرانادا موفق نشده است 10 دیدار پایانی خود در لالیگا را با برد پشت سر بگذارد و در 6 دیدار از 7 دیدار آخر خارج از خانه خود حداقل دو گل دریافت کرده است. با این تفاسیر به نظر می‌رسد کاتالان‌ها برای پیروزی در این دیدار کار سختی در پیش نخواهند داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم:

نکات آماری مرتبط با این دیدار:

بارسا در 4 دیدار آخر خود مقابل گرانادا کلین شیت داشته است و در این دیدارها موفق شده است هر دو نیمه را با پیروزی پشت سر بگذارد.

گرانادا 22 بار در خانه بارسا به میدان رفته است و در این دیدارها هرگز نتوانسته است حتی یک امتیاز به دست آورد.

مسی در3 دیدار از  4 دیدار آخر بارسا مقابل گرانادا موفق به گلزنی شده است، او در این دیدارها مجموعا 6 گل به این تیم زده است. این اعجوبه آرژانتینی بهترین عملکرد را از حیث گلزنی در لالیگا داشته است، او به طور متوسط در هر دیداری که به میدان رفته است یک گل به ثمر رسانده است.

پیش بینی وبسایت WhoScored:

1899