دورتموند 1(4)-(1)1 یونیون برلین؛ پیروزی دشوار زنبورها در مقابل دیوار زرد وستفالن

دورتموند 1(4)-(1)1 یونیون برلین؛ پیروزی دشوار زنبورها در مقابل دیوار زرد وستفالن

وبسایت رسمی برنامه نود - دورتموند پس از نتیجه نه چندان مناسب ابتدای هفته در DFB Pokal به مصاف تیم نه چندان شناخته شده‌ای خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان توخل محکوم به پیروزی در این دیدار خواهند بود. دو تیم با ترکیب زیر پا به این دیدار گذاشتند:

دورتموند: وایدنفلر - ساهین - مور - گوتزه - راموس - سوکراتیس - پیشچک - کاسترو - گینتر - پاسلارک - لارسن

یونیون برلین: مسنهولر - پونچک - پدرسن - هدلوند - ردوندو - کوانر - کروس - زینولاهو - تریمر - پارنسن - لیستنر

این دیدار در حالی آغاز شد که مطابق انتظار دورتموند موقعیت‌های بیشتری نسبت به حریف خود ایجاد کرد اما موفق نشد از موقعیت‌های به دست آمده خود استفاده کند، گوتزه در این دیدار موقعیت‌های مناسبی داشت اما نتوانست از موقعیت‌های ایجاد شده استفاده کند. اولین مهار درخشان مسنهولر مربوط به دقیقه 38 این دیدار می‌شود.

دقیقه 38:‌ ضربه ماریو گوتزه از گوشه محوطه جریمه می‌رفت تا به نخستین گل زنبورها تبدیل شود اما عکس العمل درخشان مسنهولر مانع از گلزنی این مهاجم آلمانی شد.

دقیقه 44: در حالیکه گوتزه در محوطه جریمه صاحب توپ بود، پارنسن را در موقعیت مناسبی دید اما پاس این بازیکن از دقت کافی برخوردار نبود، با این حال بازیکن آلمانی خوش شانس بود که توپ با برخورد به مدافع حریف کمانه کرده و به داخل دروازه رفت تا دورتموند از حریف خود پیش بی‌افتد.

نیمه نخست این دیدار با حملات متعدد دورتموند به پایان رسید اما بی‌دقتی بازیکنان این تیم مانع از به گل رسیدن دورتموند شد تا در نهایت نیمه نخست با گل بخودی بازیکنان برلین به سود دورتموند به پایان برسد.

نیمه دوم این دیدار در حالی آغاز شد که دورتموند مالک توپ و میدان بود اما توانایی ایجاد موقعیت حساسی را روی دروازه حریف نداشت، در ادامه بازیکنان یونیون برلین نیز بازی خوبی به نمایش گذاشتند اما دفاع خوب زنبورها مانع نتیجه گرفتن این تیم شد تا همچنان دورتموند با حساب 1-0 از حریف خود پیش باشد. نمایش خوب بازیکنان یونیون ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 70 این تیم به گل رسید اما این گل به دلیل آفساد مردود اعلام شد.

دقیقه 70: بازیکنان یونیو روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدند اما بان صحنه به درستی آفساید اعلام شد تا همچنان دورتموند از حریف خود پیش باشد.

دقیقه 81: اسکرزیبسکی 1 دقیقه پس از اینکه به میدان آمد، با ضربه والی تماشایی از گوشه محوطه جریمه موفق شد گل تساوی یونیون را به ثمر برساند .

پس از اینکه دورتموند گل تساوی را دریافت کرد، بازیکنان این تیم بر دامنه حملات خود افزودند تا در دقیقه 87 مور موقعیت مناسبی به دست آورد.

دقیقه 87: وینگر دورتموند در دقایق پایانی با ضربه ای زیبا از فاصله‌ای نزدیک دروازه حریف را با خطر جدی روبرو کرد اما این بازیکن ترک تبار بدشانس بود که توپش به تیرک دروازه برخورد کرد تا نتیجه همچنان 1-1 مساوی باقی بماند.

نیمه دوم این دیدار در حالی به پایان رسید که بازیکنان یونیون برلین مزد بازی شجاعانه خود را گرفتند و موفق شدند این دیدار را به تساوی بکشانند.

وقت اضافه این دیدار در حالی آغاز شد که بازی شجاعانه بازیکنان یونیون ادامه پیدا کرد و این تیم می‌توانست در دقیقه 100 به گل برتری دست یابد.

دقیقه 100: بازیکنان یونیون موقعیت استثنایی برای رسیدن به گل داشتند اما پاس کات بک هوسینر به بازیکنی از این تیم نرسید تا مدافعین دورتموند این توپ را دفع کنند.

در ادامه هر دو تیم بازی خوبی ارائه دادند اما یونیون برتری نسبی به حریف خود داشت ولی نتوانست در نیمه نخست وقت‌های اضافه گلزنی کند تا دو تیم آماده حضور در 15 دقیقه پایانی این دیدار شوند.

نیمه دوم وقت‌های اضافه در حالی ادامه پیدا کرد که هیچ یک از دو تیم تلاش خاصی برای رسیدن به گل نداشتند، هرچند که زنبورها تلاش بیشتری برای گلزنی انجام دادند اما در نهایت این بازی به ضربات مرگبار پنالتی رسید.

عثمان دمبله نخستین ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا بازیکنان یونیون تحت فشار قرار بگیرند.

فلیکس کروس پشت نخستین پنالتی یونیون ایستاد اما مهار دیدنی وایدنفلر مانع گلزنی این بازیکن شد.

ماتیاس گینتر که به عنوان یار جانشین برای دورتموند به میدان آمده بود موفق شد ضربه دوم دورتموند را به گل تبدیل کند تا زنبورها با حساب 3-1 در مجموع پیش افتند.

پنالتی دوم تیم برلینی را فورستنر زد اما باز هم با مهار دیدنی وایدنفلر همراه بود تا این دروازه بان کهنه کار ستاره دورتموند در این دیدار لقب بگیرد.

ماریو گوتزه سومین ضربه پنالتی را برای دورتموند به گل تبدیل کرد تا این تیم در آستانه پیروزی در این دیدار قرار بگیرد.

سومین ضربه پنالتی یونیون برلین نیز توسط هوسینر به بیرون رفت تا در نهایت دورتموند با حساب 4-1 در این دیدار به برتری دست یابد.

1899