آب پاکی روی دست کی روش/قرار به بازی بیرانوند در پرسپولیس بازی می کرد

آب پاکی روی دست کی روش/قرار به بازی بیرانوند در پرسپولیس بازی می کرد

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت:مصدومیت بیرانوند طوری بود که درد خیلی شدیدی نداشت.

دکتر علیرضا حقیقت در گفت و گو با خبرنگار کاپ، در واکنش به انتقادات صورت گرفته مبنی بر اینکه چرا علیرضا بیرانوند در بازی با استقلال خوزستان 70 دقیقه با دست شکسته بازی کرده و این موضوع باعث تشدید مصدومیتش شده اظهار داشت: بگذارید کاملا واضح درباره مشکلی که برای بیرانوند به وجود آمده صحبت کنم. واقعیت مصدومیت این دروازه بان طوری بود که درد خیلی شدیدی نداشت. همان روز چیز خاصی به ما نگفت و حتی صبح فردای بازی که تمرین ریکاوری برگزار می شد باز هم درد آنچنانی در دست بیرانوند وجود نداشت. شنبه یا یکشنبه بود که به تدریج به دلیل تورمی که دست بیرانوند داشت به این موضوع مشکوک شدیم و بعد از انجام آزمایشات مشخص شد دست او دچار شکستگی است.

وی همچنین افزود:این نوع شکستگی طوری نیست که شما در همان لحظه اول متوجه شوید. شاید خیلی ها با این شکستگی حاد که انسان را در همان لحظه اول ناتوان می کند آشنا هستند اما مصدومیت بیرانوند متفاوت است. به هر حال او دستش را گچ گرفته و فعلا قادر به تمرین نیست.

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: توصیه ها را به بیرانوند انجام دادیم. اگرچه او می گفت می خواهم با همین دست شکسته بازی کنم. البته می توانست بازی کند چون همان طور که گفتم درد آنچنانی نداشت اما ممکن بود در هفته های آینده و حتی سال های آتی برای دستش یک مشکل اساسی پیش بیاید. برای همین ما او را مجبور کردیم که در این برهه دستش را گچ بگیرد و چند هفته ای دور از میدان باشد.

حقیقت درباره مدت زمان دقیق دوری بیرانوند از میادین خاطرنشان کرد: ماهیت این شکستگی طوری است که باید بین 3 تا 4 هفته دست او در گچ باشد. حالا بعد از آن می تواند تمرینات خود را پیگیری کرده و به تدریج برای حضور در مسابقات آماده شود. شاید هم در طول درمان او که ما بیرانوند را زیرنظر داریم زودتر به این نتیجه برسیم که باید گچ دستش باز شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که ممکن است بیرانوند با دست گچ گرفته به اردوی تیم ملی دعوت شده و برای بازی با سوریه آماده شود گفت: فکر نمی کنم چنین اتفاقی ممکن باشد. من با کادر پزشکی تیم ملی در ارتباط هستم و مطمئنم که آنها هم درک می کنند که سلامتی بازیکن از هرچیزی مهم تر است. اگر قرار بود در این شرایط از بیرانوند استفاده شود که خودمان برای پرسپولیس از او استفاده می کردیم.