آمارهای خواندنی آرسنال - میدلزبورو؛ یک جشن تولد بدون گل و کادو برای ونگر!

آمارهای خواندنی آرسنال - میدلزبورو؛ یک جشن تولد بدون گل و کادو برای ونگر!

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال مدعی پس از ارائه چند نمایش فوق تصور، در هفته نهم لیگ برتر انگلیس مقابل میدلزبورو در ورزشگاه امارات متوقف شد. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، آرسنال در هفته نهم لیگ برتر در مقابل تیم تازه وارد میدلزبورو در ورزشگاه امارات با نتیجه تساوی بدون گل، متوقف و نوار 7 برد پیاپی توپچی ها پاره شد. توپچی ها پس از نمایش قدرت در مقابل لودودگورتس، کمی خسته به نظر می رسیدند و احتمالاً حریف نه چندان مطرح خویش یعنی میدلزبورو را دست کم گرفته بودند. میدلزبورو در این بازی و به ویژه در نیمه اول، حریف مدعی خود را غافلگیر کرد و اگر درخشش پیتر چک درون دروازه نبود، شاید سرنوشتی به مراتب بدتر از این برای آرسنال رقم می خورد. نکته عجیب این که آرسنال طی 7 رویارویی اخیر با میدلزبورو در لیگ برتر، فقط یک بار پیروز شده و 5 بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. بهترین موقعیت های گلزنی یاران میدلزبورو در نیمه اول رقم خورد زیرا آنها به گواه آمار، تیم خطرناک تری در نیمه اول هستند. 71% گل های این تیم در فصل جاری لیگ برتر، در نیمه اول زده شده است.

آرسنال در 11 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، 9 بار پیروز شده و بدون شکست است. به همین دلیل، توقف مقابل میدلزبورو که از ماه آگوست تاکنون طعم برد در لیگ برتر را نچشیده، یک اتفاق عجیب محسوب می شود. حضور مسوت اوزیل در نقش «یار شماره 10»، محمد الننی در پست هافبک دفاعی و نیمکت نشینی الکس آکسلید چمبرلین از نکات مهم این بازی بود. آلوارو نگردو و گاستون رامیرز دو عنصر هجومی میدلزبورو در این بازی، بارها خط دفاعی آرسنال و پیتر چک را به زحمت انداختند. هیچ نشانی از لورن کوشیلنی آماده و کم اشتباه در این بازی مشاهده نمی شد. ستاره های واقعی این بازی، دروازه بان های با تجربه دو تیم یعنی پیتر چک و ویکتور والدس بودند.

آخرین باخت خانگی آرسنال مقابل میدلزبورو در لیگ برتر به آوریل 2001 مربوط می شود. در آن بازی، توپچی ها 3-0 باختند و دو گل به خودی توسط دو یار برزیلی خود یعنی ادو و سیلوینیو دریافت کردند. شاگردان ونگر خیلی خوش شانس بودند که پس از 15 سال، شکست دیگری را مقابل «بورو» تجربه نکردند. پس از آن باخت، آرسنال 9 بار میزبان این حریف در لیگ برتر بوده که به 6 برد دست یافته است.

آخرین قهرمانی آرسنال به جام حذفی 15-2014 باز می گردد که یکی از حریفان شکست خورده توپچی ها در آن مسیر قهرمانی، همین میدلزبورو بود. اما در این بازی، شاگردان آیتور کارانکا توانستند آرسنال را در روز تولد آرسن ونگر متوقف کنند. ونگر از بازی های آرسنال که در روز تولد خودش برگزار شده، خاطرات خوبی داشت و قبلاً، دو مرتبه در روز تولدش به همراه آرسنال پیروز شده بود. در واقع باید گفت که میدلزبورو اولین تیمی بود که در روز تولد آرسن ونگر، موفق به توقف آرسنال شد. مهاجمان آرسنال در این بازی خسّت به خرج داده و حتی یک گل هم به مربی خویش کادو ندادند.

آرسنال در تاریخ رویارویی های خویش با میدلزبورو، توانسته بود 1، 2، 3، 4، 5، 6 و 7 گل را درون دروازه این تیم قرار بدهد. در این ترتیب اعداد، جای عدد صفر خیلی خالی بود ولی در این بازی، سرانجام صفر هم وارد این چیدمان شد.

میدلزبورو طی 19 بازی اخیر بیرون از خانه در لیگ برتر، فقط یک بار کلین شیت کرده بود ولی آنها توانستند به دومین کلین شیت طی 20 بازی اخیر خارج از خانه در لیگ برتر دست یابند. کمتر کسی باور می کرد که میدلزبورو مقابل آرسنال آماده، یک باخت آبرومندانه داشته باشد چه رسد به این که با امتیاز به خانه برگردد. شاگردان کارانکا تا پایان هفته نهم لیگ برتر، فقط یک برد دارند که آن هم در مقابل ساندرلند قعر جدولی به دست آمده است.

مسوت اوزیل پس از انجام 90 بازی برای رئال مادرید در لالیگا، توانسته بود در 51 گل تیمش نقش مستقیم ایفا کند. (18 گل و 33 پاس گل) فکر می کنید که وی پس از انجام 90 بازی برای آرسنال در لیگ برتر، در چند گل تیمش نقش مستقیم ایفا کرده است؟ پاسخ همان گزینه قبلی است؛ 51 گل! (14 گل و 37 پاس گل) [البته این بازی، نود و یکمین حضور اوزیل با پیراهن آرسنال در لیگ برتر بود.]

تعداد شوت های آلوارو نگردو در نیمه اول (4 شوت) از کل تعداد شوت های بازیکن های آرسنال در همین نیمه، بیشتر بود!

باز هم سانتی کازورلا در ترکیب آرسنال حضور نداشت و این تیم در رسیدن به پیروزی ناکام ماند. باور کنید یک ارتباطی بین غیبت سانتی و عدم نتیجه گیری آرسنال وجود دارد!

آداما ترائوره پدیده با آتیه تیم میدلزبورو برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفت. در این بازی، دو بار توپ از طریق ضربات ایستگاهی به تیر دروازه برخورد کرد. (مسوت اوزیل و گاستون رامیرز)

75% مالکیت توپ برای آرسنال، 603 پاس صحیح آرسنال و فقط 132 پاس صحیح میدلزبورو ولی یک نکته عجیب؛ تعداد مجموع شوت های میدلزبورو بیشتر از آرسنال بود!

دقت پاس؛ 85% آرسنال و 55% میدلزبورو

محمد الننی بیشترین تعداد پاس (95 پاس و دقت 95%)

4464