والنسیا 0-1 بارسلونا؛ پیروزی سخت بارسا با درخشش مسی

والنسیا 0-1 بارسلونا؛ پیروزی سخت بارسا با درخشش مسی

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم بارسا و والنسیا در هفته نهم رقابت‌های لالیگا در شرایطی کاملا متفاوت مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

به گزارش وبسایت نود، والنسیا پس از شروع ضعیفی که داشت مربی خود را تغییر داد تا چزاره پراندلی گزینه این تیم برای فرار از بحران باشد و در نقطه مقابل بارسا پس از پیروزی 4-0 مقابل سیتی، با روحیه مناسبی پای به این دیدار گذاشت.

حساسیت این دیدار روی روند آن تاثیر گذاشته بود و دو تیم در دقایق ابتدایی این دیدار بازی محتاطانه ای را به نمایش گذاشتند تا در دقیقه ۱۴ این دیدار مصدومیت شدید اینیستا مهمترین اتفاق این دیدار باشد، کاپیتان بارسا توسط کاپیتان حریف متوقف شد تا راکیتیچ جانشین وی شود، نکته عجیب این بود که اوندیانو ماینکو این صحنه را خطا تشخیص نداد. در ادامه این دیدار بارسا موفق شد بر توپ و میدان مسلط شود اما با بازی خشن یاران والنسیا، بارسا ره به جایی نبرد تا جاییکه در دقیقه ۲۳ بارسا توسط مسی به گل رسید.

دقیقه 22: نفوذ راکیتیچ از سمت راست به سانتر زمینی او منتج شد که با برخورد به مدافعین والنسیا توپ مقابل مسی افتاد و این اعجوبه آرژانتینی با ضربه ای از پشت محوطه موفق شد گل بارسا را به ثمر برساند.

در ادامه این دیدار بازی باز هم پر برخورد ادامه پیدا کرد و هر دو تیم توانستند موقعیت‌های حساسی به دست آورند.

دقیقه ۲۶: نفوذ کانسلو و ارسال زمینی او عرض دروازه را طی کرد اما هیچ بازیکنی از والنسیا نبود تا دروازه خالی بارسا را باز کند.

دقیقه ۳۱: یک، دوی مسی و سوارز در پشت محوطه جریمه باعث شد مسی از زاویه بسته با آلوز تک به تک شود اما شوت این بازیکن توسط آلوز برگشت داده شد و در ادامه ضربه آندره گومز نیز به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶: پاس در عمق زیبای مسی، سوارز را با آلوز تک به تک کرد اما دیگو آلوز مانع از آن شد که سوارز گل دوم بارسلونا را به ثمر برساند.

دقیقه ۳۸: پاس در عمق زیبای نیمار برای سوارز بار دیگر این مهاجم را در موقعیتی مناسب قرار داد اما باز هم آلوز مانع از گلزنی این مهاجم اروگوئه ای شد.

دقیقه ۴۴: پاس رودریگو در موقعیتی تک به تک به پارخو رسید اما دروازه بان آلمانی بارسا مانع از گلزنی این بازیکن شد.

نیمه نخست این دیدار با بازی محتاطانه هر دو تیم آغاز شد اما پس از گلزنی بارسا بازی به یکباره جذابیت خاصی پیدا کرد به گونه ای که هر دو تیم موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتند که با درخشش دروازه بان های دو تیم بازی در نیمه نخست با حساب ۱-۰ به سود بارسا به پایان رسید.

دقیقه ۵۰: ضربه سنگین نیمار توسط آلوز برگشت داده شد و راکیتیچ نتوانست توپ برگشتی را در شرایطی که دروازه خالی مقابل او بود به گل تبدیل کند و ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۵2: در حالیکه والنسیا نیمه دوم را هجومی آغاز کرده بود، پاس پشت محوطه پارخو به منیر رسید و این بازیکن با ضربه ای پر قدرت دروازه تیم سابقش را باز کرد.

دقیقه ۵۶: پاس زیبای نانی در پشت مدافعین بارسا به رودریگو رسید تا این بازیکن گل دوم والنسیا را به ثمر برساند.

دقیقه ۶۲: ضربه سر راکیتیچ روی سانتری که از کرنر به طرف دروازه والنسیا زد با واکنش خیره کننده آلوز همراه شد اما توپ برگشتی توسط سوارز به گل تبدیل شد تا بارسا بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه این دیدار بسیار خشن و پر برخورد پی گیری شد و هیچ یک از دو تیم نتوانستند موقعیت های حساسی روی دروازه حریف ایجاد کنند.

دقیقه ۸۱: توپ در موقعیتی حساس به نانی رسید اما این بازیکن این موقعیت عالی را از دست داد.

دقیقه ۸۴: سانتر زیبای سرجی روبرتو در محوطه به سوارز رسید اما ضربه سر این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹3: پاس زیبای مسی به سوارز رسید اما این بازیکن در محوطه جریمه متوقف شد تا داور اعلام پنالتی کند. فوق ستاره بارسا پشت توپ قرار گرفت و در حالی توپ را به گل تبدیل کرد که دیگو آلوز به طرف توپ شیرجه رفت اما نتوانست توپ را مهار کند.

این دیدار در نیمه دوم بسیار زیبا و پر برخورد پی گیری شد و در نهایت با درخشش اعجوبه بارسا، این تیم توانست در این دیدار سخت به پیروزی برسد.

خلاصه این دیدار را اینجا ببینید

۱۸۹۹