پیش بازی میلان - یوونتوس؛ جدالی سنتی برای صدر جدول

پیش بازی میلان - یوونتوس؛ جدالی سنتی برای صدر جدول

وبسایت رسمی برنامه نود - یوونتوس در مهم ترین بازی هفته نهم سری آ میهمان میلان خواهد بود.

به گزارش وبسایت نود، در چارچوب هفته نهم رقابت های سری آ فصل 17-2016، تیم صدرنشین یوونتوس ساعت 22.15 شنبه اول آبان 1395، در ورزشگاه سن سیرو به مصاف میلان خواهد رفت که قضاوت این بازی بر عهده نیکولا ریتزولی است. یوونتوس هم اکنون با 21 امتیاز در صدر جدول حضور داشته ولی میلان 16 امتیازی، به علت تفاضل کمتر نسبت به رم، در رتبه سوم جدول جا خوش کرده است.

تاکنون هیچ کدام از بازی های یوونتوس در فصل جاری سری آ با نتیجه تساوی به پایان نرسیده و تنها باخت آنها در این فصل، مقابل تیم دیگر شهر میلان یعنی اینتر بوده است. میلان هم پس از شروع نه چندان خوب در ابتدای فصل، طی 5 بازی اخیر سری آ شکست نخورده و در صورت پیروزی مقابل یوونتوس، رقابت بسیار داغی را در صدر جدول به وجود خواهد آورد. اگر یوونتوس در این بازی پیروز شده یا حتی نتیجه تساوی رقم بخورد، فاصله نسبتاً زیاد این دو تیم در صدر جدول، باقی خواهد ماند. بنابراین، بازی میلان-یوونتوس از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است. یوونتوس پس از نمایش ضعیف مقابل لیون، شاید درگیر خستگی ناشی از آن بازی باشد.

نکات آماری بازی:

در 19 رویارویی اخیر این دو تیم از سال 2010 به بعد، فقط 2 بار نتیجه مساوی رقم خورده و تعداد بردهای میلان، 4 بوده است.

در 9 دیدار رسمی اخیر این دو تیم، 9 برد نصیب یوونتوس شده است. آخرین برد میلان مقابل یوونتوس در یک بازی رسمی، به نوامبر 2012 مربوط می شود.

در مجموع، 163 دیدار بین این دو تیم برگزار شده که سهم یوونتوس، 60 برد و 54 مساوی بوده است. (48 برد برای میلان)

میلان در هر 3 بازی اخیر خانگی مقابل یوونتوس در سری آ شکست خورده است. در صورت باخت مجدد خانگی روسونری، برای اولین بار در تاریخ رویارویی های این دو تیم، 4 باخت خانگی متوالی برای میلان در مقابل یوونتوس به ثبت خواهد رسید.

آخرین بار که امتیازهای میلان تا پایان هفته هشتم، بیش از 16 بود، به فصل 11-2010 باز می گردد که آنها 19 امتیاز را از 8 بازی گرفته بودند. جالب این که میلان در هفته نهم آن فصل، به مصاف یوونتوس رفت و 2-1 باخت اما در پایان فصل، به قهرمانی سری آ رسید.

میلان از ماه می 2014 تاکنون، در 3 بازی خانگی پیاپی در سری آ پیروز نشده است. روسونری دو بازی قبلی را در سن سیرو پیروز شده و در صورت شکست یوونتوس، پس از 2 سال به سه برد متوالی خانگی لیگ دست خواهد یافت.

یوونتوس طی 36 بازی اخیر سری آ، در 33 دیدار پیروز شده است.

یوونتوس دارای بیشترین گل زده در نیمه اول و کمترین گل خورده در فصل جاری سری آ است.

از 5 گل دریافتی یوونتوس، 3 گل از طریق ضربات شروع مجدد به ثمر رسیده است.

گونزالو هیگواین طی 6 رویارویی اخیر با میلان، 4 گل زده است. امبایه نیانگ مهاجم آماده میلان در 5 بازی از 7 مسابقه اخیر تیمش، یا گل زده و یا پاس گل داده است.

وینچنتزو مونتلا سرمربی میلان در دیدار مقابل یوونتوس، برای دویستمین بار روی نیمکت مربی گری در سری آ می نشیند. تاکنون، 87 برد، 50 مساوی و 62 باخت در کارنامه وی به ثبت رسیده است.

یوونتوس در 3 بازی اخیر سری آ، در نیمه اول مساوی کرده ولی در پایان بازی، پیروز شده است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

وینچنتزو مونتلا سرمربی میلان سعی می کند که حتی الامکان از ترکیب اصلی یکسانی در همه بازی ها استفاده کند. گوستاوو گومز، خوزه سوسا و ماریو پاسالیچ از مصدومیت برگشته اند ولی شانس زیادی برای حضور در ترکیب میلان ندارند. بازگشت کارلوس باکا به خط حمله میلان، دلگرمی بزرگی برای روسونری است ولی جان لوکا لاپادولا شانس چندانی برای حضور در خط حمله روسونری ندارد. قرار گرفتن مانوئل لوکاتلی جوان در خط هافبک میلان اتفاق جالبی خواهد بود. آندریا برتولاچی، ماتیاس فرناندز، لوکا آنتونلی و ریکاردو مونتولیوو چهار بازیکن مصدوم و غایب میلان در این بازی هستند.

ماکس آلگری سرمربی میلان در این بازی، علی رغم غیبت جورجو کیلینی و دانیله روگانی، دوباره به سراغ سیستم محبوب خویش یعنی 2-5-3 خواهد رفت. شاید الکس ساندرو برزیلی در ترکیب اصلی بیانکونری قرار بگیرد. در خط حمله، گونزالو هیگواین حضور خواهد داشت اما ماریو مانژوکیچ دچار مشکل عضلانی است و همچون کوادوو آساموا در این بازی غیبت دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464