BEST ELEVENهفته نهم لیگ برتر/یک پرسپولیسی و 2 استقلالی درمیان برترینها

BEST ELEVENهفته نهم لیگ برتر/یک پرسپولیسی و 2 استقلالی درمیان برترینها

مهاجم نفت تهران در کنار سرمربی استقلال بهترین های هفته نهم رقابت های لیگ برتر نام گرفتند.

به گزارش کاپ، هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان با برگزاری هشت مسابقه به پایان رسید. ماحصل این دیدارها ادامه صدرنشینی پرسپولیس علیرغم توقف مقابل استقلال خوزستان، تساوی دوباره تراکتورسازی مقابل سایپا، بازگشت نفت تهران به جمع مدعیان، مدعی شدن تیم صنعت نفت و استقلال تهران، پیروزی سپاهان بعد از دو شکست و تداوم ناکامی تیم های سایپا، پدیده و ماشین سازی بود. در ادامه با انتخاب ترین های هفته نهم همراه ما باشید. 

دروازه بان:

مهدی رحمتی

درهفته ای که فرناندو خسوس، حامد لک و رحمان احمدی نمایشی قابل قبول داشتند باز هم مهدی رحمتی توانست عنوان بهترین دروازه بان هفته را از آن خود کند. گلر 34 ساله استقلالی ها با سه مهار فوق العاده در نیمه نخست بازی با سایپا آبی پوشان را در بازی نگهداشت و نقش پررنگی در به ثبت رسیدن سومین پیروزی پیاپی استقلالی ها ایفا کرد.

مدافعین:

حسین بغلانی: مدافع جوان اما باتجربه صنعت نفت آبادان باز هم در ترکیب تیمش درخشید. شماره 15 وفادار تیم نادر دست نشان پس از اینکه چند هفته عملکرد خوبی نداشت در مقابل ماشین سازی احیا شد و ضمن به ثمر رساندن یک گل نقش پرررنگی در بسته ماندن دروازه صنعت نفت داشت. 

هانیسون برونو: مدافع 31 ساله و سیه چرده پیکان در اولین نمایش رسمی اش برای این تیم عملکرد فوق العاده ای داشت. او در غیاب سیاوش یزدانی در برابر حملات هوایی پدیده بسیار مستحکم ظاهر شد و اجازه نداد مهاجمین تیم مشهدی به گل برسند. 

احسان حاج صفی: تنها بازیکن ملی پوش سپاهان باز هم تفاوت خودش با بقیه را نشان داد. احسان حاج صفی با بازوبند کاپیتانی از روی یک ضربه ایستگاهی گل اول طلایی پوشان را وارد دروازه سیاه جامگان کرد و خیلی زود خیال ویسی از بابت برد در این دیدار راحت شود. حاج صفی در ترکیب سپاهان فراتر از یک بازیکن عمل می کند و نقش لیدری تیم را هم درون زمین بر عهده دارد. 

بابک حاتمی: پس از یک فصل کاووس وار در پرسپولیس بابک حاتمی در ترکیب گسترش فولاد در حال احیا شدن است. این بازیکن در سمت راست خط دفاعی بارها و بارها با نفوذهایش مقدمات حمله های گسترش را فراهم می کرد اما مهاجمان بی دقت این تیم تبریزی قدر توپ های ارسالی او و الباقی بازیکنان را ندانستند.

هافبک ها:

حکیم نصاری: این بازیکن 30 ساله در ترکیب نفت آبادان و در میانه میدان نقش برجسته ای دارد. او به واسطه سابقه زیادش در لیگ برتر به خوبی تیمش را رهبری می کند و مقابل ماشین سازی هم بازی باکیفیتی را از خودش ارائه داد. حکیم نصاری همچنین در این بازی با یک شوت ماهرانه از پشت محوطه جریمه گل دوم صنعت نفت را وارد دروازه تیم تبریزی کرد و تیر خلاص را بر پیکره آنها وارد نمود. 

سروش رفیعی: بازیکن شیرازی تراکتورسازی هفته ویژه ای را پشت سر گذاشت. او برای اثبات توانایی های خودش مقابل تیم سابقش انگیزه های خاصی داشت و توانست یکی از بهترین های هفته نهم رقابت های لیگ برتر نام بگیرد. رفیعی مهندس حملات تراکتور در بازی مقابل فولاد بود و توانست در کنار وظیفه اش، گل تساوی بخش تیم امیر قلعه نویی را وارد دروازه فولاد کند و تیمش را از متحمل شدن اولین شکست نجات دهد. 

فرشاد احمدزاده: در حضور بازیکنانی چون وحید امیری، محسن مسلمان، علی علیپور و مهدی طارمی کمتر به چشم می آید. اما زمانی که کار پرسپولیس گره می خورد شماره 10 سرخپوشان وارد گود می شود. هرکول جیبی 169 سانتیمتری برانکو ایوانکوویچ باز هم با یک ضربه سر تیمش را نجات داد. او در دقیقه 83 بازی با استقلال خوزستان به طرز فوق العاده ای با پشت سر وحید شیخ ویسی را تسلیم کرد و پرسپولیس را از یک باخت در اهواز رهانید. 

مهاجمین

رحیم زهیوی: پای ثابت بهترین های لیگ شانزدهم مقابل پرسپولیس هم فوق العاده بود. مهاجم سوسنگردی تیم سیروس پورموسوی با یک ضربه ایستگاهی استادانه بیرانوند را در فصلی که سخت گل می خورد مغلوب کرد و تیمش را پیش انداخت اما این گل نتوانست ضامن پیروزی تیمش شود. با این حال در روزی که حسن بیت سعید خوب نبود رحیم زهیوی خط دفاع پرسپولیس را یک تنه آزار داد.

جابر انصاری: مهاجم اردبیلی آبی پوشان تهرانی به بدبیاری های چند هفته اخیرش پایان داد. او در دقیقه 82 بازی با سایپا با استفاده از شم گلزنی بالایش تیر خلاص را بر پیکره تیم حسین فرکی وارد کرد و تیمش را به سه امتیاز ارزشمند بازی مقابل سایپا رساند. انصاری فصل گذشته هم موفق شده بود به سایپا گل بزند.

محمد قاضی: فرشته نجات علی دایی در هفته نهم کسی نبود جز محمد قاضی. مهاجم تمام کننده ای که به تنهایی کار تیم سابقش را تمام کرد. قاضی با دو گلی که به ذوب آهن زد حالا آقای گل جدید فوتبال کشورمان است. او شش گل زده و روز به روز و هفته به هفته بهتر می شود. 

*******************

مربی هفته: علیرضا منصوریان: با احترام به نادر دست نشان عنوان بهترین مربی هفته از آن علیرضا منصوریان خواهد شد. سرمربی استقلال در برابر سایپا به پیروزی بزرگی دست یافت و آبی پوشان را رسما وارد جرگه مدعیان لیگ شانزدهم کرد. تیم او به ثبات رسیده و در حال عادت کردن به پیروزی در هر مسابقه است. حالا دیگر منصوریان دغدغه از دست دادن نیمکت استقلال را ندارد. حداقل برای چندماه.

بازیکن هفته: محمد قاضی: با اینکه30 سالگی را رد کرده و وارد دهه چهارم زندگی اش شده اما بهتر و کارآمدتر بازی می کند. سنترفوروارد علی دایی، علی دایی وار برای تیمش گلزنی می کند و قدر تک تک موقعیت ها را می داند. قاضی با دو گلی که وارد دروازه ذوب آهن کرد بالاتر از محمد شادکام، رحیم زهیوی و مرتضی تبریزی به تنهایی آقای گل لیگ برتر است. 

پدیده هفته: هانیسون برونو دوسانتوس ملو: مدافع 31 ساله پیکان که در روز آخر شهریورماه با خودروسازان قرارداد امضا کرد در اولین بازی اش نمایش منحصر به فردی مقابل پدیده داشت. این بازیکن برزیلی با استفاده از فیزیک و قد و قامت مناسبش در کنار امیرحسین صادقی دژ مستحکمی را مقابل رحمان احمدی ایجاد کرده بود و مانع از گلزنی شاگردان رضا مهاجری شد. بدون شک نام او را در این فصل بیشتر از این خواهیم شنید.

مربی ناکام هفته: رسول خطیبی: سبرقبایان فوتبال تبریز پس از اولین حضور در لیگ برتر حسابی ولخرجی کردند تا آسانسور نباشند و در لیگ برتر بمانند اما آنها با هدایت رسول خطیبی روزهای اسفناکی را پشت سر می گذارند. ماشین سازی به هیچ تیمی نه نمی گوید و در این هفته مقابل صنعت نفت آبادان سه بر صفر شکست خورد. آن هم با حضور بازیکنانی چون آندو تیموریان، پیام صادقیان و... که هر تیمی آرزوی داشتنش را دارد. بدون شک انگشت اتهام پیش از همه به سوی رسول خطیبی نشانه می رود. سرمربی که شاید آخرین روزهایش در این تیم تبریزی را پشت سر می گذراند.

بازیکن ناکام هفته: محمد نصرتی: اگر گل سوم صنعت نفت ماشین سازی را ببینید متوجه خواهید شد که چرا محمد نصرتی ناکام ترین بازیکن هفته لقب گرفته است. مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان پس از مصدومیت سختی که پشت سر گذاشت و از گسترش فولاد به ماشین سازی نقل مکان کرد مقابل صنعت نفت عملکرد فوق العاده ضعیفی داشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند.

گل هفته: احسان حاج صفی: هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان چند گل زیبا را به خود دید. گل انفرادی ادینیو به فولاد، ایستگاهی رحیم زهیوی به علیرضا بیرانوند و شوت فوق العاده حکیم نصاری به مهدی اسلامی. اما بالاتر از همه اینها گل حاج صفی به سیاه جامگان بر می گردد. بازیکن چپ پای سپاهان به خوبی توانست با یک کات کم نظیر محمد ناصری را تسلیم خودش کند و دومین گل فصل خود را به ثمر رساند.

بازی هفته: تراکتورسازی- فولاد خوزستان

جدال شاگران امیر قلعه نویی و نعیم سعداوی بسیار جذاب و دیدنی بود . چهار گل داشت که سهم هر تیم دو گل بود. ابتدا تراکتورسازی پیش افتاد و فولاد آن را جبران کرد. سپس نوبت به تیم اهوازی رسید تا چند دقیقه ای برنده بازی باشد اما خیلی زود گل آنها جبران شد. این بازی موقعیت های زیادی را به خودش دید که بر جذابیت هایش افزود.

بازی کسل کننده هفته: صبا- گسترش فولاد

اصولا وقتی صمد مرفاوی یک طرف قضیه باشد نباید زیاد به برنده یا بازنده داشتن آن مسابقه امیدوار بود. در بازی صبا و گسترش فولاد هم همین اتفاق رخ داد. موقعیت های بسیار کمی روی دروازه ها خلق شد و به جای گل شاهد اخراج بازیکنان بودیم. 

پرتماشاگرترین بازی هفته: استقلال- سایپا

در هفته ای که اهوازی ها از بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس استقبال فوق العاده ای نداشتند، تماشاگران استقلال تهران حضور نسبتا خوبی در ورزشگاه آزادی داشتند. بازی استقلال و سایپا در حضور قریب به 30 هزار تماشاگر برگزار شد.