پیش بازی بارسلونا - منچستر سیتی؛ بازگشت گواردیولا به خانه

پیش بازی بارسلونا - منچستر سیتی؛ بازگشت گواردیولا به خانه

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر سیتی در سومین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، به میهمانی بارسلونا خواهد رفت که جالب ترین اتفاق این بازی، بازگشت پپ گواردیولا به نیوکمپ است.

به گزارش وبسایت نود، در چارچوب سومین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 17-2016 و از گروه C، دیدار تیم های بارسلونا و منچستر سیتی روز چهارشنبه 28 مهر 1395 در ورزشگاه نیوکمپ به قضاوت میلوراد ماژیچ برگزار خواهد شد. این مسابقه، سومین تقابل تیم های بارسلونا و سیتی طی 4 فصل اخیر است. شاگردان لوئیز انریکه در دو بازی گذشته لیگ قهرمانان، ابتدا یک شکست تحقیر آمیز را به سلتیک تحمیل کرده و سپس از سد مونشن گلادباخ عبور کردند تا با 6 امتیاز در صدر جدول این گروه قرار بگیرند. شاگردان پپ گواردیولا نیز پس از یک برد ساده مقابل گلادباخ، اولین توقف خود در رقابت های اروپایی را مقابل سلتیک تجربه و 4 امتیازی شدند. این بازی، جدالی برای کسب عنوان صدرنشینی این گروه محسوب می شود.

بازگشت پپ گواردیولا به نیوکمپ و تقابل وی با بارسلونا، مهم ترین و جالب ترین اتفاق این مسابقه است. وی به عنوان مربی، یک بار هم با بایرن مونیخ به نیوکمپ برگشته بود. در بازگشت قبلی پپ به نیوکمپ، برای او یک خاطره تلخ همچون شکست 3-0 باقی ماند.  بارسلونا و منچستر سیتی در دو بازی قبلی لیگ قهرمانان، به ترتیب 9 و 7 گل زده و از خط حمله آتشینی برخوردار هستند. همچنین تقابل لیونل مسی و سرخیو آگوئرو دو مهاجم تیم ملی آرژانتین نیز یک نکته بارز در این بازی محسوب می شود.

نکات آماری بازی:

بارسلونا در هر 4 دیدار قبل با منچستر سیتی، به پیروزی دست یافته و جالب این که هر 4 بازی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برگزار شده است.

بارسلونا طی 6 بازی اخیر در لیگ قهرمانان، 5 بار پیروز شده است.

منچستر سیتی طی 11 بازی اخیر در لیگ قهرمانان، در 10 بازی شکست نخورده است.

تنها تیم انگلیسی که قادر به شکست بارسلونا در نیوکمپ و در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا شده، تیم لیورپول است. (فوریه 2007) طی 19 سفر اخیر انگلیسی ها به نیوکمپ در لیگ قهرمانان، 11 شکست و 8 تساوی نصیب آنها شده است.

نیمار با 5 پاس گل طی 2 بازی اخیر، بیشترین تعداد پاس گل در رقابت های فصل جاری لیگ قهرمانان را به نام خویش ثبت کرده و از سال 2013 تاکنون، هیچ بازیکنی بیشتر از او در لیگ قهرمانان اروپا، پاس گل نداده است.

منچستر سیتی طی 8 سفر به اسپانیا در مسابقات اروپایی، 6 بار باخته است.

پس از باخت به روبین کازان در سال 2009، آبی و اناری ها طی 20 بازی اخیر خانگی در لیگ قهرمانان اروپا، شکست نخورده اند. آنها صاحب 18 برد و 2 تساوی شده اند.

سرخیو آگوئرو دو بار در مسابقات اروپایی فصل جاری، هت تریک کرده است. یک بار در بازی مرحله انتخابی مقابل استوا بخارست و یک بار مقابل مونشن گلادباخ

وضعیت بازیکن های دو تیم:

یاسپر سیلسن دروازه بان هلندی بارسلونا به علت مصدومیت در این بازی حضور نخواهد داشت. شاید سرخی روبرتو و یوردی آلبا در کناره های خط دفاعی آبی و اناری ها قرار بگیرند و ساموئل اومتیتی جانشین خاویر ماسکرانو در قلب خط دفاعی بارسلونا بشود.

مهم ترین بازیکن مصدوم منچستر سیتی، کسی نیست جز باکاری سانیا که از شانس چندانی برای حضور در نیوکمپ ندارد. فابین دلف نیز به تازگی از مصدومیت برگشته است. سرخیو آگوئرو پس از نیمکت نشینی در بازی مقابل اورتون، دوباره به نوک خط حمله سیتسزن ها باز می گردد.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464