دوایت یورک از نژاد پرستی در فوتبال می گوید

دوایت یورک از نژاد پرستی در فوتبال می گوید

به گزارش ورزش 11، دوایت یورک باور دارد که هنوز برای رسیدن به اولین شغل مربی گریش صبر می کند و دلیل اینکه هنوز به شغلی دست نیافته است را نژاد پرستی می داند. یورک در سال 2009 از فوتبال خداحافظی کرد و خیلی زود لول بی مربی گری را دریافت کرد او در گذشته به عنوان دستیار در تیم ساندرلند و ترینیداد فعالیت کرده بود.

 

او در گذشته علاقه ی خود برای سرمربی گری استون ویلا را اعلام کرده بود اما او باور دارد نداشتن شغلش برای سیاه پوست بودنش است.

 

یورک گفت:

هنوز دوست دارم سرمربی شوم. زمانی که تمام رده های سرمربی گری را می گذرانید تمام مدارک را دریافت می کنید اما وقتی زمان یافتن شغل می شود حتی کسی با شما مصاحبه نیز نمی کند. با وجود تمام تجربیاتم به عنوان یک بازیکن هرگز یک سرمربی نبوده ام تحربه ی مربی گری را داشته ام اما سرمربی بودن مفهوم متفاوتی دارد. به نظرم هم بدشانس بوده ام هم کم تجربه خیلی به این موضوع می اندیشم.

به طور مداوم تلاش می کنم اما هیچ نتیجه ای به دست نمی آورم حتی این اواخر خیلی تلاش کردم و دوست داشتم در ویلا سرمربی شوم. درست است شاید هیچگاه نتوانم سرمربی شوم اما خیلی این کار را دوست دارم. با چندین بازیکن سیاه پوست صحبت کرده ام که در تلاشند سرمربی شوند اما دپارتمان مربیان آن ها را قبول نمی کنند.