اردوی یک‌هفته‌ای تیم کشتی آزاد با کادر فنی جدید/ احسان لشگری: جواب اعتماد طلایی را می‌دهم

اردوی یک‌هفته‌ای تیم کشتی آزاد با کادر فنی جدید/ احسان لشگری: جواب اعتماد طلایی را می‌دهم

وب سایت رسمی برنامه نود- دور جدید تمرینات تیم‌ملی کشتی آزاد پس از بازی‌های المپیک ریو با کادر فنی جدید شروع شد. پس از انتخاب محمد طلایی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد، اردوی یک‌هفته‌ای از دیروز در خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی تهران برپا شد تا اعضای جدید کادر فنی به‌طور رسمی کارشان را آغاز کنند.

به گزارش سایت نود، در تازه‌ترین تغییر و تحولی که در کادر فنی این تیم رخ داد، احسان لشگری ملی‌پوش سابق تیم‌ملی به‌عنوان یکی از مربیان ادواری تیم‌ملی به جمع اردونشینان اضافه شد تا از این پس لشگری نیز به‌عنوان یکی از مربیان در کنار کشتی‌گیران حاضر باشد.

  لشگری: مربیگری سخت‌تر است

احسان لشگری، دارنده مدال برنز المپیک لندن پس از اینکه نتوانست به‌عنوان نماینده کشتی آزاد ایران عازم المپیک ۲۰۱۶ ریو شود کار مربیگری را آغاز کرد و حالا با نظر محمد طلایی در تیم بزرگسالان فعالیت خواهد کرد. از همین رو به سراغ برنده مدال برنز المپیک لندن رفتیم. لشگری در مورد شروع فعالیتش به‌عنوان مربی تیم‌ملی گفت: «محمد طلایی سرمربی تیم‌ملی و مسئولان فدراسیون کشتی به بنده لطف داشتند و از من برای حضور در کادر فنی تیم‌ملی دعوت کردند. من هم بسیار خوشحالم و تمام سعی خود را می‌کنم تا هر آنچه در 15 سال حضور در کشتی یاد گرفته‌ام را به جوان‌ها منتقل کنم و مثمرثمر باشم. از اعتمادی که به من شد تشکر می‌کنم و امیدوارم به بهترین شکل جواب این اعتماد را بدهم.»

دارنده مدال برنز المپیک لندن در پاسخ به این سوال که چه زمانی این پیشنهاد به او داده شد، گفت: «من خیلی در جریان این موضوع نبودم و سرگرم انجام کارهایم در قزوین بودم که این پیشنهاد به من شد و من هم با بررسی روی آن در نهایت این پیشنهاد را قبول کردم. در حال حاضر نیز در اردوی تیم‌ملی به‌عنوان مربی حضور دارم.»

لشگری درباره برنامه‌های تیم‌ملی کشتی آزاد و اردوی در حال برگزاری گفت: «فعلا نفرات جوان در اردوی تیم‌ملی حضور دارند و هدف کسب موفقیت در مسابقات جهانی مجارستان است که قرار است در دو وزن 61 و 70 کیلوگرم برگزار شود. این یک اردوی یک‌هفته‌ای است و از اردوهای بعدی نیز سایر نفرات به جمع ما اضافه خواهند شد.»

دارنده مدال برنز المپیک لندن درباره خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی گفت: «در حال حاضر ۳۱ سال دارم و در این سن کشتی‌گیران زیادی هستند که به فعالیت خود ادامه می‌دهند. من هم گرچه از نظر بدنی شرایط ادامه کار را داشتم اما بهتر دیدم با دنیای قهرمانی خداحافظی کنم و در عرصه مربیگری به فعالیتم ادامه دهم.»

لشگری درباره تفاوت‌های دنیای قهرمانی و مربیگری گفت: «مربیگری بسیار سخت‌تر از دوران قهرمانی است چراکه در دوره مربیگری باید روحیه جمعی داشته باشید و با دیگران هماهنگ شوید. قطعا من هم سعی می‌کنم بهترین تعامل را با اعضای کادر فنی و سرمربی تیم‌ملی داشته باشم و در چارچوب برنامه‌های تیم‌ملی موفق عمل کنم.»

  نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم‌ملی

اما برای این اردو 17 کشتی‌گیر باتجربه و جوان دعوت شده‌اند. به غیر از رضا یزدانی که باید پایش را به تیغ جراحان بسپارد، سایر ملی‌پوشان در سلامت کامل هستند و آنهایی که در المپیک حضور داشتند می‌توانند در صورت تمایل در اردو حاضر شوند اما جوانان دعوت‌شده باید به خانه کشتی بروند و در تمرینات شرکت کنند. حسن رحیمی (تهران)، یونس امامی (تهران)، مسعود اسماعیل‌پور – بهنام احسان‌پور (مازندران)، پیمان بیابانی (تهران)، محمد نامجومطلق (گیلان)، میثم نصیری (زنجان)، مصطفی حسین‌خانی (تهران)، محمد نادری (زنجان)، جمال عبادی (خوزستان)، محسن مصطفوی (آذربایجان‌شرقی)، حسن یزدانی (مازندران)، مجتبی گلیج (مازندران)، رضا یزدانی (مازندران)، حسین شهبازی (تهران)، کمیل قاسمی (مازندران) و امیررضا امیری (لرستان) نفرات دعوت‌شده به این اردوی یک‌هفته‌ای هستند.

پویان صفربیگلو