مصاحبه اختصاصی اسکای با دخیا و کاریوس؛ بزرگ ترین رقابت لیگ برتر انگلیس

مصاحبه اختصاصی اسکای با دخیا و کاریوس؛ بزرگ ترین رقابت لیگ برتر انگلیس

وبسایت رسمی برنامه نود - داوید دخیا و لوریس کاریوس، دروازه‌بانان منچستریونایتد و لیورپول، طی صحبت‌هایی در مورد بازی امشب تیمشان به اظهارنظر پرداختند.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود و به نقل از اسکای، بزرگ‌ترین رقابت لیگ برتر انگلیس امشب صد و نود و هفتمین قسمت خود را تجربه می‌کند. خبرگزاری اسکای انگلیس به همین مناسبت، صحبت‌هایی با دروازه‌بانان دو تیم داشته است.

کاریوس 23 ساله در تابستان جاری از بوندس لیگا به لیورپول آمد تا جایگزین مینیوله باشد. از سوی دیگر اما دخیا که ششمین فصل خود در منچستر را آغاز کرده، به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیا شناخته شده و نقشی پررنگ در 4 پیروزی لیگ برتری پیاپی شیاطین سرخ مقابل لیورپول داشته است. با هم صحبت‌های سنگربانان دو تیم را می‌خوانیم:

لوریس کاریوس

چرا لیورپول:

وقتی در تور پیش فصل بودیم، متوجه شدم این باشگاه چقدر در دنیا محبوب است. در استادیوم، جو خیلی خوبی برقرار است و در شهر نیز مردم خیلی به من توجه دارند.

رقابت بین دو تیم:

بازی‌های بزرگی بین این دو باشگاه برگزار شده و رقابت سنگینی برقرار است. می‌دانم که جو خاصی بر بازی حاکم است و این بازی‌ها را زمان حضورم در آلمان دنبال می‌کردم. یونایتد 3 امتیاز از ما عقب است و هریک از ما برای کسب این 3 امتیاز، انگیزه بالایی داریم.

بوندس لیگا و لیگ برتر:

هردو لیگ خوبی هستند اما لیگ جزیره کمی فیزیکی‌تر است. مثلا اینجا روی ضربات ایستگاهی دروازه‌بان را تحت‌فشار قرار می‌دهند. درحالی‌که در آلمان چنین چیزی کمتر دیده می‌شود. من ترسی از مقابله با این چالش ندارم و تا حدی در این زمینه تجربیاتی داشته‌ام.

یورگن کلوپ:

او شخصیت بزرگی دارد و خیلی شناخته‌شده است. او در آلمان خیلی موفق بوده و خیلی از عناوین را کسب کرده است. او مربی بزرگی است

عنوان قهرمانی لیگ:

کمی برای صحبت در این زمینه زود است چون در ابتدای فصل هستیم. ما بازی به بازی پیش خواهیم رفت. فعلا فرم خوبی داریم و نمی‌خواهیم روند پیروزی‌هایمان قطع شود.

داوید دخیا

عشق به یونایتد:

یونایتد یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا است و اینکه پیراهن منچستریونایتد را پوشیده و در اولدترافورد بازی کنید، فوق‌العاده است. شخصا برایم این موضوع حس یک رؤیا را دارد.

ژوزه مورینیو:

هر مربی سبک خاصی دارد و حالا ما ژوزه مورینیو را اینجا داریم. او مربی بزرگی است که شخصیتی قوی دارد. او یک برنده است که به تیم شخصیت و ذهنیت پیروزی می‌دهد. او ازلحاظ تاکتیکی سطح بالایی دارد و بازیکنان خوبی نیز به تیم اضافه کرده است. حالا باید به دنیا نشان دهیم که ما یونایتد هستیم.

سبک کاری مورینیو:

بعضی اوقات برای اینکه بازیکن بهتری شوید، باید از خود انتقاد کنید. ما می‌خواهیم با هر جلسه تمرینی و هر بازی، پیشرفت کنیم.

رقابت بین دو باشگاه:

این یک بازی ویژه برای همه است، از مربیان و بازیکنان گرفته تا هواداران و خود باشگاه. حضور در آنفیلد و تلاش برای پیروزی، حس خیلی خوبی دارد. امیدوارم بتوانیم این بازی را پیروز شویم، هرچند که بازی سختی خواهد بود. آن‌ها تیمی خوب با بازیکنان خوب هستند که شدیدا پرس می‌کنند. می‌توانید در نگاه هواداران ببینید که این بازی برایشان خاص است، هرچند که در نهایت باز هم 3 امتیاز خواهد داشت.

خاطرات از این بازی:

من خاطرات خوب زیادی دارم که شاید بهترین آن‌ها پیروزی 3-0 در اولدترافورد و پیروزی 2-1 در آنفیلد با گل آکروباتیک ماتا بوده است. اگر چنین بازی را پیروز شوید، هواداران به شدت شما را تشویق خواهند کرد و امیدوارم این حس را دوشنبه باز هم تجربه کنم

قهرمانی لیگ:

به نظرم این رقابتی‌ترین فصل لیگ برتر خواهد بود. تیم‌های خوب زیادی در لیگ هستند اما ما یونایتد هستیم و این چالش را دوست داریم. ما برای قهرمانی لیگ خواهیم جنگید. ژوزه شناخت خوبی از لیگ برتر دارد و بازیهای زیادی را در اینجا سپری کرده است. او برای بازیهای بزرگ انگیزه‌های خاصی به ما می‌دهد.

ما تیمی بزرگ با بازیکنانی جدید داریم که خیلی خوب هستند. باید این موضوع را نشان داده و برای هر توپی و درهر بازی‌ای بجنگیم و تلاش کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

گفتنی است رقابت بین این دوتیم، ساعت 22:30 دوشنبه‌شب در آنفیلد آغاز خواهد شد.

1405