پیش‌بازی لیورپول- منچستریونایتد/ کابوس کلوپ، سیاست مورینیو

پیش‌بازی لیورپول- منچستریونایتد/ کابوس کلوپ، سیاست مورینیو

موعد سنتی‌ترین نبرد هر فصل فوتبال جزیره فرا رسیده است.

 به گزارش کاپ، مهم نیست کجای جدول باشند. هر جا باشند، این بازی بزرگ‌ترین برنامه هر فصل لیگ برتر است؛ رقابتی بین 2 تیمی که روی هم 38 بار قهرمان سطح اول انگلیس شده‌اند و داستان دشمنی خونی آن‌ها چیزی در حد پرکشش‌ترین رومنس‌های سینماست. امشب لیورپول از ساعت 22:30 به وقت تهران در آخرین بازی هفته هشتم لیگ برتر انگلیس میزبان منچستریونایتد است. اگراین بازی را شطرنج 2 مربی بدانیم، برای یکی از معدود دفعات مورینیو منچستریونایتد را در موضع ضعف می‌بینیم. او همه نبردهای کلیدی قبلی را به آقای معمولی باخته و شکست سنگین خانگی فصل قبلش در هیبت سرمربی چلسی مقابل لیورپول کلوپ هنوز برایش آزاردهنده است، با این حال مورینیو، مورینیوست؛ با همان حس انتقامی که او را چند برابر قدرتمند می‌کند و البته با تاکتیک‌های بازدارنده یا همان آب سرازیر شده روی آتش کلوپ لیورپول در این میزبانی در جو همیشه خاص آنفیلد! 

 شرایط جدول 

لیورپول 16 امتیازی در رده چهارم با پیروزی در این بازی هم‌امتیاز منچسترسیتی و آرسنال صدرنشین می‌شود اما اگر شیاطین سرخ مانند 2 فصل گذشته در آنفیلد پیروز شوند، مورینیو تیمش را هم‌امتیاز چلسی و لیورپول و در 3 امتیازی صدرنشینان می‌بیند.

غایبان بازی 

لالانا و فینالدوم به دلیل مصدومیت در بازی‌های ملی توان همراهی لیورپول را ندارند و منچستریونایتد تنها فیل جونز را در اختیار نخواهد داشت.

 رویارویی‌های قبلی 

در 224 بازی قبلی دشمنان دیرینه، منچستریونایتد 87 بار پیروز شده، لیورپول 75 بار مقابل رقیبش به برتری دست یافته و 62 بازی هم برنده نداشته است.

نکات ویژه

 منچستریونایتد آخرین تیمی است که بدون گل خورده در آنفیلد پیروز شده است.

لیورپول در لیگ برتر (26 بار) و تاریخ لیگ انگلیس(67 بار) به هیچ تیمی به اندازه منچستریونایتد نباخته است.

لیورپول بدترین آمار از مارس 2008 تا به حال را مقابل منچستریونایتد رقم زده است؛ 4 شکست متوالی! 

ترکیب احتمالی

لیورپول: کاریوس، متیپ، لاورن، کلاین، میلنر،هندرسون، مانه، کوتینیو، فرمینو، لیوا، مورنو

منچستریونایتد: دخئا، اسمالینگ، بیلی، والنسیا، بلیند، پوگبا، هررا، ماتا، راشفورد، لینگارد، ابراهیموویچ