استقبال رئیس فیفا از تغییر در ساختار جام جهانی باشگاه ها

استقبال رئیس فیفا از تغییر در ساختار جام جهانی باشگاه ها

وبسایت رسمی برنامه نود - جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا با تغییر ساختار جام جهانی باشگاه ها هیچ مشکلی ندارد. وی تعامل خوبی با کارل هاینز رومنیگه رئیس اتحادیه باشگاه های اروپا دارد و در نظر دارد که با پیشنهاد بارسلونا و دیگر باشگاه های بزرگ اروپا شرایط برگزاری مسابقات جام جهانی باشگاه ها را تغییر دهد.

به گزارش وبسایت نود، جام جهانی باشگاه ها قرار است که تبدیل به تورنمنتی مهمتر از حالت فعلی شود و جای جام کنفدراسیون ها را بگیرد. جام کنفدراسیون های 2017 احتمالا آخرین باری خواهد بود که این تورنمنت برگزار می شود و از سال 2017 جام جهانی باشگاه ها جایگزین آن می شود.جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در مصاحبه با موندو دپورتیوو گفت:

باشگاه های اروپایی روز به روز جهانی تر می شوند و فوتبالشان نگاه های بیشتری را در دنیا به خود جلب می کند. در کشورهای دنیا علاقه زیادی به تماشای مسابقات اروپایی به طور مستقیم وجود دارد و به همین خاطر خوب است که تیمهای قاره های مختلف بتوانند مقابل اروپایی ها بازی کنند. تعداد تیمهای حاضر در یورو از 16 به 24 افزایش یافته است، شرایط چمپیونزلیگ در سال 2018 عوض می شود و با همین شرایط به نظر می رسد که جام جهانی 2026 هم با 48 تیم برگزار شود و جام جهانی باشگاه ها به شکل گسترده تر و مفصل تری برگزار شود.

بوبان و فان باستن، دو تن از مهمترین مشاوران و دستیاران اینفانتینو در فیفا طرح 16 تیمی کردن جام جهانی باشگاه ها را بررسی می کنند. این مسابقات در چهار گروه چهار تیمی برگزار می شود که حداقل هشت تیم اروپایی در آن حضور خواهند داشت که قهرمان دو دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب حضور خواهند داشت. تیمهای آمریکای جنوبی هم احتمالا چهار نماینده شامل دو قهرمان قبلی لیبرتادورس خواهند داشت. قهرمان های آسیا، آفریقا، کونکاکاف و اقیانوسیه هم هر کدام یک سهم دارند.

1140