اختصاصی کاپ/ گلایه تند ایرانیان مقیم تاشکند از نداشتن بلیت + نامه

اختصاصی کاپ/ گلایه تند ایرانیان مقیم تاشکند از نداشتن بلیت + نامه

ایرانیان مقیم تاشکند در نامه ای به سفیر ایران شکایت خود را بابت عدم حضورشان در ورزشگاه بنیادکار اعلام کردند.

به گزارش کاپ، چند روز بعد از برگزاری دیدار تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در تاشکند، تعدادی از ایرانیان مقیم تاشکند در نامه ای به سفارت جمهوری اسلامی ایران، شکایت خود را بابت عدم حضورشان در ورزشگاه برای حمایت از تیم ملی اعلام کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

سفیر محترم سفارت جمهوری اسلامی در تاشکند

سلام علیکم

حتما اطلاع دارید که تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی در تاریخ 15.07.1395برابر تیم ملی فوتبال ازبکستان دیداری را در تاشکند برگزار کرد.ما ایرانیان مقیم تاشکند برای پشتیبانی و حمایت مقتدرانه از تیم ملی فوتبال کشورمان تدارکات خاصی دیده بودیم ولی عملکرد ضعیف و قصور در تهیه بلیط مورد نیاز ایرانیان و تقسیم غیر منصفانه آن توسط سفارت محترم،مانع از حضور تعداد زیادی از ایرانیان(در حدود 40 نفر) در ورزشگاه شد.

جریان بدین قرار بود که در طی تماس های مکرر ایرانیان با سفارت جهت تهیه بلیط به آنان اعلام شد که فدراسیون فوتبال ازبکستان فقط 50 بلیط در اختیار سفارت قرار داده است و بلیط نیست!!!!!!!

این در حالیست که گنجایش ورزشگاه بنیاد کار ازبکستان 30000 نفر است و مطابق قوانین فیفا 10 درصد آن به تماشاگران تیم مهمان تعلق میگیرد یعنی 3000 نفر و تعداد ایرانیان مقیم حداکثر 200 نفر میباشد.

سوال اینجاست اگر 50 بلیط دریافت کرده اید تقسیم عادلانه آن باید به چه صورت انجام میگرفت؟؟

آیا باید فقط بین کارکنان سفارت تقسیم میشد؟؟

مگر سفارت خانه دوم ایرانیان خارج از کشور محسوب نمیشود؟؟مگر سفارت یک کشور برای سرویس دهی و رفع مشکلات اتباع آن کشور تاسیس نمیشود؟؟پس چگونه است که خود بلیط میگیرد و بین کارمندان خود تقسیم میکند  و خود برای ایرانیان مشکل ساز میشود؟؟

در حالیکه تعداد زیادی از ایرانیان به علت نبود بلیط ترجیح دادند در خانه بمانند و از تلویزیون بازی را نگاه کنند چرا به شهادت همه حاضرین ایرانی در استادیوم در دستان مدیر مدرسه ایرانیان شما20 بلیط ،در دستان کارمند دیگرتان 18 بلیط و در کیف دستی مترجم سفارت هم حدود 20 بلیط اضافه مانده و آقایان پس از ورود به استادیوم در 10 دقیقه مانده به شروع بازی این را اعلام میکنند؟؟

بر چه مبنایی این همه بلیط به آنها داده شده؟؟

چه کسی بر تقسیم بلیط ها نظارت داشت؟؟

این نوع عملکرد گزینشی توهین به تک تک ایرانیان مقیم تاشکند محسوب میشود وما ایرانیان مقیم تاشکند نارضایتی خود را از این گونه عملکردهای گزینشی که در یکسال اخیر برای اولین بار هم نیست که رخ داده ابراز میکنیم امیدواریم توضیحی مناسب جهت روشن شدن اذهان عمومی ایرانیان مقیم تاشکند و اصحاب رسانه داشته باشید. به امید سربلندی ایران و ایرانی

    و من ا... توفیق

رونوشت:

1-وزارت محترم امور خارجه جهت رسیدگی و پیگیری

2-فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی

***

به گزارش کاپ، مشخص نیست که دلیل اصلی عدم حضور هواداران ایرانی در ورزشگاه بنیادکار برای حمایت از تیم ملی کشورشان چیست، در شرایطی که تعدادی از اهالی رسانه نیز به دلیل عدم صدور ویزا نتوانستند در این بازی تیم ملی را همراهی کنند.