پیش بازی ناپولی- رم؛ نبرد دوم جدول در دربی دل سول

پیش بازی ناپولی- رم؛ نبرد دوم جدول در دربی دل سول

وبسایت رسمی برنامه نود - دیدار حساس ناپولی مقابل رم پس از دو هفته تعطیلی رقابت‌های باشگاهی اروپایی در حالی برگزار خواهد شد که ناپولی یکی از مهاجمین اصلی خود را به دلیل مصدومیت در بازی‌های ملی در اختیار نخواهد داشت.

به گزارش وبسایت نود، ناپولی و رم در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت یه یکدیگر به ترتیب در مقام دوم و سوم جدول رده بندی سری آ قرار دارند و برد در این دیدار برای هر یک از این دو تیم مقام دوم سری آ را به ارمغان می‌آورد. رم در آخرین دیدار خود در سری آ مقابل اینتر پیروزی ارزشمندی به دست آورد تا با روحیه بهتری نسبت به ناپولی پا به میدان بگذارد، از طرف مقابل ناپولی در دیدار آخر خود با نتیجه 1-0 مقابل آتالانتا شکست خورد تا تعجب همگان را بر انگیزد. حاصل 6 نبرد رویاروی پیشین این دو تیم 2 برد برای رم و 3 برد برای ناپولی بوده است و آخرین بازی این دو تیم با نتیجه 1-0 به سود جالوروسی به پایان رسیده است. نکته جالبی که در دیدارهای پیشین این دو تیم وجود دارد این است که ناپولی 275 دقیقه است که نتوانسته است مقابل رم به گل برسد، آخرین باری که ناپولی توانست دروازه جالوروسی را باز کند مربوط به نوامبر 2014 می‌شود.

هر دو تیم برای این دیدار غایبین سرشناسی دارند و قطعا غیبت میلیک در ترکیب ناپولی پر رنگ‌تر از غیبت سایر بازیکنان خواهد بود. رودیگر، رویی، پرز در کنار استروتمن و فرمالن همیشه مصدوم، لیست بلند بالای مصدومین جالوروسی برای این دیدار را تشکیل می دهند هرچند که به نظر می‌رسد مصدومیت ناینگولان بهبود یافته است اما حضور او در این دیدار در هاله ای از ابهام قرار دارد، با این تفاسیر لوچانو اسپالتی مشکلات زیادی برای انتخاب بازیکنان اصلی تیمش خواهد داشت، حتی به نظر می‌رسد به خاطر عدم وجود هافبک‌های مناسب در ترکیب رم، این مربی ایتالیایی مجبور شود با سیستمی متفاوت نسبت به دیدارهای گذشته جالوروسی بازیکنان مورد نظرش را روانه میدان کند.  از سوی مقابل ناپولی غیر از میلیک، احتمالا رائول آلبیول را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت، گابیادینی جانشین میلیک مصدوم خواهد بود تا در کنار مرتنس و کایخون خط حمله ناپولی را تشکیل دهند. با توجه به اینکه ناپولی تا قبل از باخت عجیب مقابل اتالانتا شرایط خوبی داشت و رم در 3 دیدار آخر خارج از خانه خود تنها 1 امتیاز به دست آورده است، به نظر می‌رسد شانس ناپولی برای پیروزی در این دیدار بیش از پایتخت نشینان خواهد بود، هرچند که با این تفاسیر به نظر می‌رسد دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش بپذارند و احتمالا شاهد بازی پر گلی نخواهیم بود.

ترکیب احتمالی دو تیم:

اخبار و نکات بازی:

رم 2 دیدار آخر خارج از خانه خود را با شکست پشت سر گذاشته است، آخرین باری که جالوروسی 3 بار متوالی خارج از خانه شکست خورده است مربوط به ژانویه 2013 می‌شود. از طرف مقابل ناپولی 9 دیدار آخر خانگی خود در مسابقات سری آ را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

رم در 10 دیدار آخر خارج از خانه حداقل 2 گل به ثمر رسیده است.

رم در 22 دیدار از 24 دیدار آخر خود در سری آ شکست نخورده است.

ناپولی در 4 دیدار آخر خانگی خود مقابل رم (در همه مسابقات) توانسته است دروازه‌اش را بسته نگاه دارد، در حالیکه رم در 3 دیدار خانگی مقابل ناپولی موفق شده است مقابل این تیم کلین شیت داشته باشد.

ناپولی در 5 دیدار آخر خود مقابل پایتخت نشینان بیشتر از 2 گل دریافت نکرده است.

رم در 8 دیدار از 10 دیدار آخر خود در سری آ حداقل 2 بار دروازه حریفان را گشوده است.

ناپولی با متوسط 60 درصد مالکیت توپ در این فصل، از این حیث بهترین آمار را در سری آ در اختیار دارد در حالیکه رم با 145 شوت به سمت دروازه حریفان، بیشترین آمار شوت را در سری آ از خود به ثبت رسانده است.

محمد صلاح در این فصل 8 موقعیت گلزنی برای ادین ژکو فراهم کرده است و در نقطه مقابل مهاجم بوسنیایی 4 موقعیت گل را برای مهاجم مصری رم فراهم کرده است تا این دو بازیکن بهترین همکاری را در بین بازیکنان سری آ از خود نشان داده باشند.

پیش بینی سایت هواسکورد:

1899