مربی‌گری آلساندرو نستا در لیگ فوتبال آمریکا

مربی‌گری آلساندرو نستا در لیگ فوتبال آمریکا

مربی‌گری آلساندرو نستا در لیگ فوتبال آمریکا

مدافع ۴۰ ساله سابق تیم ملی ایتالیا تصمیم دارد در پایان فصل جاری از بازیکنی کناره‌گیری کند و به سرمربی‌گری روی‌ آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آلساندرو نستا مدافع سابق لاتزیو، میلان و تیم ملی ایتالیا که اکنون در 40 سالگی در تیم مونترال ایمپکت بازی می‌کند، خبر از سرمربی‌گری‌اش در فوتبال باشگاهی ایالات متحده (موسوم به ام‌ال‌اس) در فصل بعد داد.

نستا در این زمینه گفت: اکنون 40 ساله هستم و بیش از دو دهه است که در فوتبال حرفه‌ای به عنوان بازیکن مشغولم؛ به گمانم دیگر در موقعیت بازیکنی نتوانم به ایفای نقش بپردازم. در رابطه با سرمربی‌گری دوره‌هایی خواهم دید اما این توانایی را هم در خود می‌بینم که بتوانم یک تیم را هدایت کنم. به این منظور ترجیح می‌دهم از لیگ ایالات متحده شروع کنم. ام‌ال‌اس‌ یکی از لیگ‌های سطح بالا در فوتبال جهان است. امیدوارم روزی برسد که بتوانم البته در سری‌آ به ایفای‌ نقش سرمربی‌گری بپردازم.

گفتنی است که نستا مدتی هم در لیگ فوتبال هند بازی می‌کرد.

داستان بازیکن شدن نستا در ایتالیا بسیار الهام‌بخش است. او در زمانی که کودک بود، به لبه استخر برخورد کرد؛ در آن هنگام پزشکان به او گفتند که باید آن‌‌قدر به ورزش بپردازد تا نقصی که پیش آمده، مرتفع شود و از این‌ رو است که آلساندرو از ترس فلج شدن، آن‌قدر ورزش کرد تا به یک دونده حرفه‌ای و سپس فوتبالیستی که در آسمان ورزش کشورش درخشید، بدل شد.