داورهای لیگ برتر طرفدار چه تیم هایی هستند؟

داورهای لیگ برتر طرفدار چه تیم هایی هستند؟

وبسایت رسمی برنامه نود - داربی بزرگ انگلیس در راه است ولی این بار چند روز پیش از شروع بازی، جنجال ها و کُری ها از سر گرفته شده و دلیل آن؟ آنتونی تیلور اهل شهر منچستر به عنوان داور مسابقه منچستر یونایتد در مقابل رقیب همیشگی (اگر نگوییم دشمن) یعنی لیورپول انتخاب شده است! دوباره همان بحث قدیمی که آیا داورها اجازه قضاوت بازی تیم های شهر خود را دارند یا خیر؟ اگر علاقه مند هستید که تیم های محبوب داورهای شاغل در لیگ برتر جزیره را بشناسید، این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش وبسایت نود، مسابقه حساس تیم های لیورپول و منچستر یونایتد دوشنبه شب در ورزشگاه آنفیلد بندر لیورپول برگزار خواهد شد که قضاوت این بازی بر عهده آنتونی تیلور است. این داور اهل منطقه «وایتن شاو» در منچستر بوده و گزینش وی برای قضاوت مسابقه حساس منچستر یونایتد از سوی هواداران لیورپول با واکنش های منفی رو به رو شده است. لیورپولی ها اعتقاد دارند که این داور نمی تواند برای این بازی یک داور بی طرف تلقی شود.

چنین نمونه هایی در فوتبال انگلیس و حتی کشور خودمان یک مشکل جدید نیست ولی تفاوت بارز فوتبال ما با لیگ برتر انگلیس این است که در آنجا، هر داوری وظیفه دارد که در فُرم های ویژه اطلاعات شخصی خویش که پیش از شروع هر فصل به کمیته داوران اتحادیه فوتبال انگلیس ارائه می دهد، تیم محبوب خویش را صادقانه به اطلاع مسئولان ذیربط برساند. این اطلاعات محرمانه نیست و تقریباً تیم محبوب همه داورهای لیگ برتر علنی می شود. همین آقای آنتونی تیلور هوادار تیم گمنام آلتینچام است.

مطابق قوانین اتحادیه، این داور اجازه ندارد بازی های تیم آلتینچام یا تیم های رقیبش را قضاوت کند اما هیچ محدودیتی برای وی وضع نشده که اجازه قضاوت بازی سایر تیم های شهر منچستر یا تیم های رقیبشان را از او سلب کند. این قانون برای کلیه داورهای شاغل در فوتبال انگلیس صادق است. طی سال های اخیر، بسیاری از دست اندرکاران تلاش کردند تا این قانون را اصلاح کنند ولی تاکنون موفق به اصلاح آن نشده اند. در واقع باید گفت که اصل بر اعتماد به داور و بی طرفی وی گذاشته می شود که چندان هم غیر منطقی نیست.

شاید برای علاقه مندهای فوتبال در کشورمان کمی عجیب باشد که هر داور انگلیسی در کمال صداقت، تیم محبوب خود را اعلام بکند. مهم ترین داورهای لیگ برتر انگلیس طرفدار چه تیم هایی هستند؟

مارتین اتکینسون

او یکی از بهترین داورهای حال حاضر در فوتبال انگلیس است که اهل شهر بردفورد بوده اما طرفدار لیدز یونایتد است. قضاوت بازی جنجالی صربستان و آلبانی در مرحله انتخابی یورو 2016 در کارنامه وی دیده می شود. آن بازی به علت تشنج در سکوها و درگیری بین تماشاگرها، نیمه تمام و رأی به برد 3-0 آلبانی داده شد.

استیوارت اتوِل

او را به دلیل هدیه دادن یک گل به ردینگ در مسابقه با واتفورد در سال 2008 می شناسند در حالی که توپ از خط دروازه عبور نکرده بود. اتوِل اهل شهر نانیتون ولی هوادار تیم قدیمی لوتون است.

مارک کلتنبرگ

جنبانیدن بیش از حد زبان، چشمک زدن و چهره ای پُر احساس در صحنه های هیجانی بازی جزو مهم ترین ویژگی های کلتنبرگ است. این داور اهل کانست در منطقه کانتی دورهام، یکی از مطرح ترین داورهای فوتبال انگلیس بوده که فینال لیگ قهرمانان اروپا و یورو 2016 را قضاوت کرده ولی هوادار تیم نیوکاسل یونایتد محسوب می شود.

مایک دین

آرسنالی ها فکر می کنند که او هوادار تاتنهام است و به همین دلیل در سال 2012، پس از گل لوئی ساها در ورزشگاه امارات به آرسنال، این داور را مورد استهزاء قرار دادند. مایک دین یک کهنه کار اهل ویرال بوده که هوادار ترنمر است و هیچ ارتباطی هم با لندن و تیم های لندنی ندارد.

راجر ایست

او به تازگی وارد لیست داورهای لیگ برتر شده و اهل شهر ویلتشایر است. این داور نه چندان مطرح، هنوز به طور رسمی فاش نکرده که هوادار کدام تیم است ولی بازی های تیم اف.سی سالیسبری را از نزدیک تماشا می کند.

کوین فرند

وقتی که در اواخر فصل گذشته، تیم تاتنهام برای دیدار با استوک سیتی به ورزشگاه بریتانیا رفت، از قضاوت کوین فرند در آن بازی جلوگیری شد زیرا تاتنهام یکی از رقبای جدی لستر سیتی برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بود و آقای کوین فرند هم یکی از طرفدارهای ملایم و خفیف لستر سیتی محسوب می شود. او اهل شهر بریستول بوده و به جز لستر سیتی، هوادار تیم شهر خود یعنی بریستول سیتی است.

سایمون هوپر

او یک بار برای تیم پایه ای سوئیندون بازی کرده است. هوپر اهل ویلتشایر و هوادار سوئیندون است.

مایک جونز

وقتی که گل پیروزی بخش درن بنت مقابل لیورپول توسط این داور قبول شد، به شدت از سوی سکوها تحت فشار قرار گرفت. او اهل شهر چستر و هوادار تیم چستر است.

رابرت مدلی

او در اولین قضاوت خویش در لیگ برتر، سه بازیکن را اخراج کرد. رابرت یا بابی اهل شهر ویک فیلد و طرفدار هادرسفیلد است.

آندره مارینر

دیرهنگام ترین پنالتی تاریخ لیگ برتر، در دقایق 97 و 102 توسط این داور به سود لیورپول در بازی مقابل آرسنال اعلام شد. او اهل شهر بیرمنگام و طرفدار استون ویلا است.

لی میسون

برادر کوچک تر وی یعنی اندی برای بولتون بازی می کرد. میسون اهل شهر بولتون و طرفدار تیم بولتون وندررز است.

جان ماس

او قضاوت فینال جام حذفی 2015 بین تیم های آرسنال و استون ویلا را بر عهده داشت. ماس اهل شهر ساندرلند و هوادار تیم ساندرلند است و مطمئناً هرگز اجازه قضاوت بازی های ساندرلند و نیوکاسل یونایتد را نخواهد داشت.

کریگ پاوسون

او برای اولین بار در سال 2013 موفق به قضاوت در لیگ برتر شد. پاوسون اهل شهر یورکشایر جنوبی و طرفدار شفیلد یونایتد است.

مایکل اولیور

یکی از مطرح ترین داورهای انگلیس محسوب می شود که در دوران جوانی، عضو تیم ساندرلند بود و حتی یک بار برای این تیم بازی کرد. اولیور اهل شهر اشینگتون و طرفدار نیوکاسل یونایتد است! (بازیکن ساندرلند و طرفدار نیوکاسل!)

نیل سواربریک

یکی از بزرگ ترین اشتباه های دوران داوری سواربریک به دیدار تیم های وست بروم و منچستر سیتی در سال 2015 مربوط می شود که به جای اخراج گرت مک اولی، به اشتباه یک بازیکن دیگر یعنی کریگ داوسون را با کارت قرمز جریمه کرد! وی اهل شهر پرستون و طرفدار باشگاه ریشه دار پرستون نورث اند است.

برگرفته از Daily Telegraph

4464