آرسن ونگر: نمی‌توانید با جوانان قهرمانی به دست آورید

آرسن ونگر: نمی‌توانید با جوانان قهرمانی به دست آورید

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسن ونگر معتقد است برای کسب عناوین قهرمانی، هسته مرکزی تیم باید محدوده سنی 23-30 سال داشته باشد.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود و به نقل از سایت گل، آرسن ونگر در گفتگویی با وب‌سایت رسمی باشگاه آرسنال، از اهمیت حضور تجربه در بین بازیکنان تیم صحبت کرده است. این در حالی است که ونگر در سال‌های اخیر، بابت استفاده دائمی از بازیکنان جوان در ترکیب تیم و عدم تجربه کافی در کادر بازیکنانش سرزنش شده است. وی گفت:

پس از 23 سالگی است که یک فوتبالیست واقعی خواهید شد، چرا که پیش از آن، ممکن است یک بازی خیلی عالی باشید و بازی بعد یک عملکرد معمولی به نمایش بگذارید. می‌توانید یک یا دو استعداد فوق‌العاده در تیم داشته باشید، کما اینکه ما در حال حاضر، بیرین و ایووبی را در تیم داریم اما هسته اصلی باید بین 23-30 سال باشد.

اگر به تیم‌های ملی توجه کنید، هرگز یک تیم جوان قهرمان تورنمنت‌ها نشده است، چرا که در طول یک رقابت، مراحلی خواهند رسید که برای رسیدن به پیروزی، جنبه‌های ذهنی اهمیت بالاتری خواهند داشت.

گفتنی است شاگردان ونگر در حال حاضر پس از 8 هفته از لیگ برتر، در جایگاه سوم جدول قرار دارند و هفته جاری میزبان سوانسی خواهد بود.

1405