ونزوئلا 0-2 برزیل؛ ادامه قدرتنمایی سلسائو و پرواز به صدر جدول

ونزوئلا 0-2 برزیل؛ ادامه قدرتنمایی سلسائو و پرواز به صدر جدول

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال برزیل برای ادامه اوجگیری خود به ونزوئلا سفر کرد تا در ادامه مسیر راهیابی به جام جهانی 2018، با ضعیف ترین تیم حاضر در منطقه آمریکای جنوبی دیدار کند.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های ملی ونزوئلا و برزیل در ورزشگاه متروپولیتانو شهر مریدا ونزوئلا برگزار شد. پس از تساوی تیم های کلمبیا و اروگوئه، یک انگیزه مضاعف نزد برزیلی ها به وجود آمد تا با شکست ونزوئلا به صدر جدول منطقه آمریکای جنوبی صعود کنند. ونزوئلا که فقط 2 امتیاز از 9 بازی گذشته به دست آورده بود، صرفاً برای حفظ آبروی فوتبال خود در ادامه این بازی ها به میدان می رود.

ترکیب اصلی دو تیم به شرح ذیل است:

ونزوئلا (1-3-2-4): دنی هرناندز، ویلکر آنخل، خوزه ولاسکز، رالف فرشل، روبرتو روزالس، خوانپی، آرلس فلورس، توماس رینکون، آدلبرتو پنیاراندا، خوزه سالومون روندون، ژوزف مارتینز

برزیل (3-3-4): آلیسون بکر، ژوائو میراندا، مارکینیوش، دنی آلوز، فیلیپ لوئیز، پائولینیو، فرناندینیو، رناتو آگوشتو (کاپیتان)، ویلیان، گابریل ژسوس، فیلیپ کوتینیو

ترکیب اصلی برزیل در مقایسه با برد 5-0 این تیم مقابل بولیوی، دو تغییر داشت. نیمار به علت جراحت از ناحیه ابرو، روی نیمکت نشست. همچنین بازگشت ویلیان به ترکیب اصلی سلسائو جالب توجه بود. ویلیان در بازی رفت مقابل ونزوئلا، دو گل را درون دروازه این تیم قرار داد. ژولیانو نیز جای خود را به پائولینیو در ترکیب اصلی برزیل داد.

ترکیب ونزوئلا نسبت به بازی آخر، دچار 4 تغییر شد. اوسوالدو ویزکاروندو مدافع ارزشمند ونزوئلا به علت محرومیت در این بازی حضور نداشت. ژوزف مارتینز نیز به ترکیب اصلی «لا وینوتینتو» بازگشت.

اشتباه مرگبار دنی هرناندز دروازه بان ونزوئلا در دقیقه 8 و پاس زمینی او که به گابریل ژسوس مهاجم برزیل هدیه داد تا او با خونسری و یک ضربه چیپ، دروازه ونزوئلا را فرو بریزد. 4 بازی ملی و 4 گل برای گابریل ژسوس. رکوردی خارق العاده!

پانزدهمین بازی متوالی بدون کلین شیت برای ونزوئلا

برزیل یک فوتبال زمینی را اجرا می کند. ویلیان و گابریل ژسوس با حرکات پا به توپ خویش، موجب آزار خط دفاعی تیم میزبان در نیمه اول می شوند. اغلب حملات برزیل توسط این دو بازیکن طراحی می شود.

یک فرصت عالی برای پائولینیو در دقیقه 32 و شوت زمینی وی که به شکلی خطرناک از کنار دروازه ونزوئلا به بیرون رفت.

هر گاه آدالبرتو پنیاراندا پدیده جوان فوتبال ونزوئلا صاحب توپ می شود، خط دفاعی برزیل را آزار می دهد ولی او بسیار تنها به نظر می رسد. یک فرصت خوب توسط این بازیکن در دقیقه 41 از دست می رود تا نیمه اول با برتری 1-0 برزیل خاتمه یابد. برزیلی ها پس از گل زودهنگام، حملات گسترده ای را روی دروازه میزبان در نیمه اول انجام ندادند.

نیمه دوم با ادامه بارش شدید باران آغاز می شود. در همان ابتدای نیمه، پاس عالی زمینی و مورب فلیپه لوئیز از جناح چپ با ضربه ژسوس به بیرون می رود. یک فرصت عالی برای سلسائو از دست رفت.

ارسال رناتو آگوستو از سمت چپ، دفع توپ اشتباه فلشر مدافع ونزوئلا و توپی که به ویلیان می رسد. ویلیان با یک ضربه محکم و مهارنشدنی دروزاه ونزوئلا را در دقیقه 53 برای دومین بار فرو می ریزد. برزیل در دقیقه 8 هر دو نیمه به گل می رسد!

ونزوئلا پس از دریافت گل دوم و از دقیقه 60 به بعد، بسیار بهتر بازی کرد. روندون سه فرصت عالی را درون محوطه جریمه با هنرنمایی آلیسون از دست داد. ونزوئلا بین دقایق 60 تا 70 بسیار عالی بود.

ویلیان پس از تلاش برای تصاحب توپ، سُر خورده و با سر به داخل تابلوی تبلیغاتی رفته و آن را نابود می کند. یک لحظه ویلیان درون تابلوی تبلیغاتی محو شد ولی شانس آورد که آسیب ندید.

رومولو واسکز برای ونزوئلا به بازی می رود اما پا قدم او خیلی بد بود. برق ورزشگاه قطع شده و همه چیز غرق در تاریکی می شود!

دقیقه 74، برق ورزشگاه قطع شده و پس از 20 دقیقه توقف اجباری، بازی مجدداً ادامه می یابد.

روندون ستاره بزرگ این بازی در نیمه دوم بود. ضربه سر او در دقیقه 88 توسط آلیسون از زیر تاق دروازه برزیل بیرون کشیده شد. روندون حدود 7 فرصت گلزنی در نیمه دوم داشت.

در نهایت بازی با برتری 2-0 برزیل خاتمه یافت. صدرنشینی سلسائو و چهارمین برد متوالی برزیل در مرحله انتخابی جام جهانی؛ اتفاقی که برای دومین بار در قرن جاری تکرار شد.

4464