آرژانتین 0-1 پاراگوئه؛ عجیب و باورنکردنی، شکست خانگی آلبی سلسته

آرژانتین 0-1 پاراگوئه؛ عجیب و باورنکردنی، شکست خانگی آلبی سلسته

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال آرژانتین در دهمین بازی از مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 میزبان پاراگوئه بود ولی آلبی سلسته باز هم در غیاب مسی، در حد انتظار ظاهر نشد.

به گزارش وبسایت نود، مسابقه تیم های ملی فوتبال آرژانتین و پاراگوئه در چارچوب هفته دهم از رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آمریکای جنوبی در ورزشگاه ماریو آلبرتو کمپس شهر کوردوبا آرژانتین برگزار شد. آرژانتین در غیاب لیونل مسی و پس از تساوی 2-2 در بازی پیشین مقابل پرو، به چیزی کمتر از 3 امتیاز این بازی قانع نبود. بسیاری از کارشناس های فوتبال، پیروزی در این بازی را یک حیات دوباره برای پاراگوئه و احیای امیدهای این تیم برای صعود به جام جهانی دانستند. ترکیب اصلی دو تیم به شرح زیر بود:

آرژانتین (1-3-2-4): سرخیو رومرو، گابریل مرکادو، مارتین دمیکلیس، مارکوس روخو، ماتئو موساکیو، اِوِر بانگا، خاویر ماسکرانو (کاپیتان)، سرخیو آگوئرو، آنخل دی ماریا، نیکولاس گایتان، گونزالو هیگواین

پاراگوئه (2-4-4): خوستو ویار (کاپیتان)، پائولو داسیلوا، گوستاوو گومز، خورخه موریرا، جونیور آلونسو، رودریگو روخاس، کریستین ریوِروس، اسکار رومرو، میگل آلمیرون، درلیس گونزالز، آنخل رومرو

نیمکت نشینی پائولو دیبالا در این بازی و جانشینی وی با نیکولاس گایتان یک تصمیم عجیب از سوی ادگاردو بائوزا بود. اِوِر بانگا نیز جانشین ماتیاس کرانِویتر در ترکیب اصلی آلبی سلسته شد و شاید کمتر کسی فکر می کرد که دمیکلیس و موساکیو زوج خط دفاعی آرژانتین را در این بازی تشکیل بدهند.

حضور درلیس گومز و آنخل رومرو به عنوان زوج خط حمله پاراگوئه مهم ترین و شاید بهترین تصمیم فرانسیسکو آرسه سرمربی آلبی روخا در این بازی باشد.

بازی از همان ابتدا با سرعت بالایی همراه بود و آنخل دی ماریا در متن حرکات هجومی تیم میزبان قرار داشت. در دقیقه 5، مارتین دی میکلیس با دست و تعمداً به صورت یار حریف ضربه ای وارد کرد که یک ضربه آزاد در جناح چپ به سود پاراگوئه اعلام شد ولی توپ ارسالی با ضربه سر خطرناک ریوِروس به بیرون رفت.

خشونت بازی بسیار زیاد بوده و برخوردها در میانه میدان بیش از حد انتظار است. اغلب حرکات آلبی سلسته از جناح چپ و در نقطه ای شکل می گیرد که دی ماریا حضور دارد.

ضد حمله برای پاراگوئه در دقیقه 18، ناکامی ماسکرانو در دفع توپ یاران پاراگوئه در میانه میدان، پاس زمینی آنخل رومرو برای درلیس گونزالز یکی از معدود فانتزی بازهای پاراگوئه و ضربه دقیق او به زاویه بسته و جاگیری ضعیف سرخیو رومرو، گل نخست برای تیم میهمان و آب سردی بر پیکره آرژانتین.

دقیقه 26، ضربه دی ماریا و دفع توپ ویار که با برخورد توپ به تیر دروازه، این فرصت هم برای آرژانتین بی ثمر ماند. دو دقیقه بعد، توپ ارسالی از جناح راست و یک فرصت عالی برای مارکوس روخو داخل محوطه جریمه که با ضربه بی دقت مدافع پیش تاخته آلبی سلسته، توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

باز هم ماسکرانو در دقیقه 29 توپ را در میانه میدان لو می دهد و شوت عالی رومرو پاراگوئه ای که توسط رومرو آرژانتینی دفع شد.

پاراگوئه سرعت خارق العاده ای در ضد حملات و تبدیل از حالت دفاع به حمله دارد. سرعت بازی آنها آرژانتین را کلافه کرده است. اسکار رومرو، کریستین ریوِروس و درلیس گونزالز سه ستاره آلبی روخا در نیمه اول هستند. پلن B آنها برای گلزنی، شوت های پشت محوطه جریمه است.

پایان نیمه اول و برتری 1-0 پاراگوئه با مالکیت توپ 32 درصدی و 114 پاس در مقابل 279 پاس آرژانتینی ها. اِوِر بانگا با 61 پاس صحیح، مرکز ثقل آرژانتین در نیمه اول بود.

شروع توفانی آرژانتین و آگوئرو در نیمه دوم، خطای هند داسیلوا داخل محوطه جریمه و یک ضربه پنالتی در دقیقه 48 که سرخیو آگوئرو پشت توپ ایستاد ولی ضربه او توسط خوستو ویار دروازه بان 39 ساله پاراگوئه دفع شد. آگوئرو دو دقیقه بعد یک فرصت تک به تک دیگر را هم در مصاف با ویار از دست داد.

دقیقه 52، ضربه آزاد برای آرژانتین و توپ ارسالی از جناح چپ توسط بانگا که در شلوغی محوطه جریمه، درون دروازه پاراگوئه قرار گرفت اما آفساید هیگواین به درستی اعلام شد.

زمان به سرعت می گذرد. دقیقه 59 و آخرین تلاش های بائوزا برای تغییر روند بازی. پائولو دیبالا به بازی می رود.

ارسال دی ماریا در دقیقه 63 و یک فرصت سوزی از هیگواین درون محوطه شش قدم

بازی از دقیقه 60 به بعد بسیار آرام شد و پاراگوئه کاملاً توانست بازی را ببندند. تنها حربه آرژانتین در دقایق شوت های از راه دور بود هر چند که دو شوت دیبالا و هیگواین توسط ویار دفع شد تا این تیر آلبی سلسته نیز به سنگ بخورد.

چند حمله دیگر از سوی آرژانتینی ها در 15 دقیقه پایانی و با تلاش دی ماریا و دیبالا روی دروازه حریف صورت گرفت که بی ثمر بود. در نهایت یک نتیجه عجیب در ین بازی رقم خورد و پاراگوئه در کوردوبا به برتری 1-0 دست یافت.

4464