کلمبیا 2 – 2 اروگوئه؛ اروگوئه در خطر از دست دادن صدر جدول

کلمبیا 2 – 2 اروگوئه؛ اروگوئه در خطر از دست دادن صدر جدول

وبسایت رسمی برنامه نود -تیم ملی اروگوئه که در جدول رده بندی مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی با 19 امتیاز صدر نشین است، در حالی پا به این دیدار گذاشت که نفس‌های برزیل را پشت سر خود می‌شنید و هر گونه لغزش می‌توانست باعث از دست رفتن صدر نشینی بشود.

به گزارش وبسایت نود، کلمبیا نیز با 16 امتیاز و امتیازی برابر با آرژانتین و اکوادور در رده چهارم این مسابقات قرار داشت و با پیروزی در این دیدار می‌توانست شرایط بهتری در این مسابقات به دست آورد.

پیش از اینکه کلمبیا در این دیدار به گل برسد، هر دو تیم بازی برابری را ارائه دادند، اما گل آگوییلار روی پاس گل موریل که از روی نقطه کرنر به دست آمد یخ بازی را آب کرد و باعث شد در دقایق پیش رو کلمبیا برتری محسوسی در این دیدار به دست آورد.

دقیقه 15: سانتر نسبتا کوتاه موریل از روی نقطه کرنر با ضربه سر آگوییلار همراه شد تا این بازیکن نخستین گل این دیدار را به ثمر برساند.

پس از گلزنی کلمبیا، این تیم کنترل توپ و میدان را به دست گرفت با این حال در ادامه هر دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای روی دروازه حریف ایجاد کردند اما موقعیت‌ها به گونه‌ای نبودند تا بتوانند دروازه حریف را باز کنند تا اینکه در دقیقه 27 ضربه ایستگاهی تماشایی کریستین رودریگز به گل تساوی بخش اروگوئه تبدیل شود.

دقیقه 27: ضربه ایستگاهی تماشایی رودریگز به گوشه سمت چپ دروازه کلمبیا رفت و اوسپینا نتوانست این توپ را مهار کند تا بازی به تساوی 1-1 برسد.

در ادامه، نیمه نخست این دیدار در حالی ادامه پیدا کرد که کلمبیا مالکک توپ و میدان بود اما نمی‌توانست موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کند  تا دو تیم با نتیجه 1-1 به رختکن بروند.

در نیمه دوم این دیدار خوزه نستور پکرمن با اعمال تغییراتی سعی داشت تا بتواند بر حریف غلبه کند و تا حدی در این زمینه نیز موفق بود چرا که کلمبیا با ارائه بازی تهاجمی موقعیت‌های زیادی را خلق کرد اما دفاع خوب اروگوئه اجازه گلزنی به کلمبیا را نداد، از طرفی اروگوئه نیز بی کار نبود و موقعیت‌های نسبتا حساسی را روی دروازه کلمبیا ایجاد کرد تا اینکه در دقیقه 73  سوارز توانست این تیم را پیش بیاندازد.

دقیقه 73: ارسال استوانی تازه به میدان رفته  از روی ضربه ایستگاهی به لوییز سوارز رسید و این بازیکن فرصت طلب با ضربه پای راست توانست گل دوم اروگوئه را به ثمر برساند.

پس از اینکه اروگوئه در خانه حریف پیش افتاد، کلمبیا باز هم به دامنه حملاتش افزود اما روی ضد حملات آسیب پذیر نشان می‌داد. اما پاس زیبای کوادرادو در دقیقه 84 با ضربه مینا همراه شد تا این بازیکن گل تساوی بخش را برای کلمبیا به ثمر برساند.

دقیقه 84: ارسال زیبای خوان کوادرادو با ضربه سر مدافع پیش تاخته، یری مینا به گل تساوی بخش کلمبیا بدل شد.

در ادامه کلمبیا برای به دست آوردن پیروزی خانگی تلاش بسیاری انجام داد اما حملات این تیم با دفاع همه جانبه اروگوئه همراه بود و در نهایت بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید تا اروگوئه در شرف از دست دادن صدر جدول رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی قرار بگیرد.

خلاصه این دیدار را اینجا ببینید

1899