پیش بازی هلند - فرانسه؛ خروس ها در سرزمین لاله های نارنجی

پیش بازی هلند - فرانسه؛ خروس ها در سرزمین لاله های نارنجی

وبسایت رسمی برنامه نود - بازی های انتخابی جام جهانی 2018 در قاره اروپا با برگزاری یک بازی حساس بین دو قدرت سنتی فوتبال در این قاره پیگیری می شود که در این بازی، تیم ملی هلند میزبان فرانسه خواهد بود.

به گزارش وبسایت نود، در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 در قاره اروپا و از گروه A این رقابت ها، تیم ملی فوتبال هلند ساعت 22.15 روز دوشنبه 19 مهر 1395 در ورزشگاه اختصاصی آژاکس تحت عنوان آمستردام آرنا به مصاف فرانسه نایب قهرمان یورو 2016 خواهد رفت. دمیر اسکومینا از اسلواکی قضاوت این بازی را بر عهده دارد. این مسابقه، سومین بازی هر دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی محسوب می شود. هر دو تیم هلند و فرانسه در حال حضر 4 امتیازی بوده و مدعی جدی صعود از این گروه هستند.

هلندی ها که طی دو سال اخیر، نتایج بسیار بدی گرفته و حتی سهمیه حضور در یورو 2016 را از دست دادند، به خوبی آگاه بوده که در صورت عدم صدرنشینی در این گروه، ممکن است در جام جهانی 2018 روسیه نیز غایب باشند. تیم ملی فوتبال فرانسه هم پس از احیای مجدد و نمایش قدرتمندانه در یورو 2016، به خوبی از حساسیت های این بازی مطلع بوده و برای صدرنشینی تلاش می کنند.

هر دو تیم هلند و فرانسه در آخرین بازی توانستند با نتیجه مشابه 4-1 به ترتیب مقابل تیم های بلاروس و بلغارستان پیروز شوند. کوئینسی پرومس و وینسنت یانسن ستاره های هلند در بازی قبلی بودند اما درخشش چهره هایی همچون آنتوان گریزمان، کوین گامیرو و دیمیتری پایه باعث شد که برتری قاطع فرانسه مقابل بلغارستان رقم بخورد. دنی بلیند سرمربی تیم ملی هلند پس از ناکامی بزرگ این تیم در راهیابی به یورو 2016، اقدام به جوانگرایی کرده و هم اکنون، تیمی جوان را در اختیار دارد. در لیست هلندی ها، 8 بازیکن زیر 25 ساله مشاهده می شود.

پس از تساوی 1-1 شاگردان بلیند در بازی نخست مقابل سوئد، انتقادهای زیادی از وی صورت گرفت اما تحمیل شکست 4-1 به بلاروس، دوباره امیدها را نزد هلندی ها زنده کرد. یکی از بزرگ ترین جنجال ها پیرامون تیم ملی هلند، کنار گذاشتن رابین فان پرسی بود. همه نگاه ها در تیم ملی فرانسه به پل پوگبا دوخته شده و این پرسش که آیا او تبدیل به همان بازیکن روزهای اوج خواهد شد یا خیر؟

هر دو رویارویی اخیر این دو تیم که دوستانه هم بود، با پیروزی فرانسه به پایان رسیده است. آخرین بازی آنها در ماه مارس 2016 به برد 3-2 خروس ها ختم شد. در هر دو بازی، بلایس ماتوئیدی دروازه هلند را گشود. دیدیه دشام سرمربی تیم ملی فرانسه می گوید که برای کسب یک نتیجه مساوی به آمستردام نمی روند.

نکات آماری بازی:

آخرین بازی رسمی این دو تیم در یورو 2008 برگزار شد که با برتری 4-1 هلند خاتمه یافت. گفتنی است که هلندی ها در یورو 2000 هم با نتیجه 3-2 از سد فرانسه عبور کرده بودند.

طی 5 تقابل اخیر این دو تیم، 17 گل به ثمر رسیده است.

آخرین برد خانگی هلند مقابل فرانسه همان برد 4-1 در یورو 2008 بود.

برد 4-1 اخیر هلند مقابل بلاروس باعث شد تا رکورد عجیب 5 باخت خانگی متوالی نارنجی ها به پایان برسد.

هلند در آخرین بازی خانگی مقابل فرانسه، شکست خورده است هر چند که آن بازی، دوستانه بود.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

هلند در روزهای اخیر دچار بدشانسی شده و دو ستاره خود یعنی یاسپر سیلسن و وسلی اشنایدر را به علت مصدومیت از دست داده است. شدت مصدومیت سیلسن دروازه بان هلندی بارسلونا به قدری زیاد بوده که جای خود را به میشل فُرم در اردوی لاله های نارنجی داد. اشنایدر نیز به علت مصدومیت همسترینگ محبور به ترک اردوی هلند شد تا تونی ویلهنا جانشین وی شود. پیش از این، آرین روبن نیز به علت مصدومیت، توسط دنی بلیند از لیست هلند خط خورد.

به نظر می رسد که داوی پروپر جانشین وسلی اشنایدر در ترکیب اصلی هلند شده و به عنوان هافبک راست به میدان برود. همچنین، استفان دی فرای به احتمال زیاد به جای جفری بروما در قلب خط دفاعی نارنجی ها قرار بگیرد.

فرانسه نیز الیاکیم مانگالا مدافع خود را به علت مصدومیت از دست داد تا دیدیه دشام تصمیم به دعوت از پرسنِل کیمپمبه مدافع جوان و گمنام پاریسن ژرمن بگیرد. همچنین، باکاری سانیا یکی دیگر از بازیکن های فرانسوی منچستر سیتی نیز به علت مصدومیت در این بازی حضور نخواهد داشت و جبرئیل سیدیبه از شانس زیادی برای حضور در سمت راست خط دفاعی خروس ها برخوردار است.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464