خوشبختی ایران در بازی چهارم/ شبه جزیره کره مشتری همیشگی

خوشبختی ایران در بازی چهارم/ شبه جزیره کره مشتری همیشگی

وبسایت رسمی برنامه نود - چهارمین بازی ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی مقابل کره‌جنوبی است.

به گزارش وب سایت نود، کره‌جنوبی مشتری پروپاقرص بازی چهارم ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به شمار می رود.

در شش دوره گذشته دو بار بازی چهارم ایران با کره‌جنوبی بوده است و دو مرتبه برابر کره‌شمالی.

این برای سومین دوره متوالی است که بازی چهارم ایران در تهران مقابل کره‌جنوبی برگزار می‌شود و برای چهارمین مرتبه پیاپی که ایران در بازی چهارم به مصاف یکی از تیم های شبه جزیره کره می رود.

جالب اینکه نتایج ایران در بازی چهارم اکثرا درخشان بوده است. در این شش دوره ایران هر گز در بازی چهارم خود نباخته است. حتی اگر به قبل از انقلاب هم برگردیم ایران در بازی های انتخابی 1974 در بازی چهارم خود دو بر یک کره‌شمالی را شکست داد.

چهار سال بعد هم در مقدماتی 1978 در یک بازی حساس در تهران، کویت را یک- صفر برد و آن ترانه معروف "زاگالو" ساخته شد.

اگر به شش دوره اخیر و بازی های معاصر برگردیم ایران تنها یک بار پس از بازی چهارم صاحب سه برد شده و امتیازهای خود را به 10 رسانده است.

فردا فرصت خوبی است که کی‌روش با رکورد 2006 برانکو در شروع مقتدرانه در راه رسیدن به جام جهانی برابری کند.

مقدماتی جام جهانی 1994؛ ایران2- کره‌شمالی یک

اولین باری که پس از انقلاب ایران در مسابقات دور نهایی که به صورت گروهی برگزار می شود شرکت کرد انتخابی 1994 بود. آن بازی ها به صورت متمرکز در دوحه برگزار می شود و ایران با سه باخت و دو برد با ناامیدی به کار خود پایان داد.

شاگردان علی پروین قبل از بازی چهارم 2 امتیازی بودند( آن زمان برد 2 امتیاز داشت) . ایران بازی چهارمش را برد و 4 امتیازی شد. در این بازی ایران با دو گل زیبای علی دایی 2-1 کره‌شمالی را شکست داد.

مقدماتی جام جهانی 1998؛ ایران 3- قطر صفر

ایران برای دومین دوره متوالی بازی چهارمش را برد و در تهران با سه گل قطر را در هم کوبید.شاگردان محمد مایلی کهن قبل از آن بازی یک برد و دو تساوی داشتند و پس از برد برابر قطر 8 امتیازی شد.

مقدماتی جام جهانی 2002؛ ایران صفر-بحرین صفر

در مقدماتی 2002 ایران در بازی چهارم میزبان بود و دو امتیاز مهم را از دست داد. بد شانسی و اشتباه کمک داور در مردود اعلام کردن گل یحیی گل محمدی باعث شد تا بازی ایران-بحرین مساوی شود.شاگردان میروسلاو بلاژویچ قبل از این بازی 7 امتیازی بودند و پس از این بازی به امتیاز 8 رسیدند.

مقدماتی جام جهانی 2006؛ ایران یک- کره‌شمالی صفر

بازهم بازی چهارم در تهران بود و ایران با تک گل رحمان رضایی برابر کره‌شمالی پیروز شد و تقریبا مطمئن شد که راهی جام جهانی می شود. ایران قبل از آن بازی 7 امتیازی بود و پس از آن 10 امتیازی شد. این تنها باری بود که ایران پس از بازی چهارم به سه برد رسیده است و اگر فردا بتواند کره‌جنوبی را شکست دهد به رکورد 2006 می رسد.

مقدماتی جام جهانی 2010؛ ایران یک-کره‌جنوبی یک

این مرتبه ایران در بازی چهارم میزبان کره‌جنوبی بود. شاگردان علی دایی از سه بازی قبل 5 امتیاز داشتند و این بازی را مساوی کردند و 6 امتیازی شدند.

مقدماتی جام جهانی 2014؛ ایران یک- کره‌جنوبی صفر

تاریخ تکرار شد و بازی چهارم ایران در خانه مقابل کره‌جنوبی بود. ایران با تک گل جواد نکونام حریفش را شکست داد. شاگردان کارلوس کی‌روش قبل از بازی چهارم 4 امتیازی بودند که یکی از ضعیف ترین شروع های ایران بود و پس از این بازی 7 امتیازی شدند.

57189