پیش‌بازی هلند- فرانسه/ مساوی ممنوع

پیش‌بازی هلند- فرانسه/  مساوی ممنوع

هیچ یک از 2 بزرگ بازی امشب قصدی برای مساوی ندارند.

 به گزارش کاپ، آن‌هایی که اعتقاد دارند جدال ساعت 22:15 امشب بین هلند میزبان و فرانسه خوشنام در گروه اول مقدماتی جام‌جهانی 2018 مهم‌تر و حساس‌تر از جدال چند روز قبل ایتالیا و اسپانیاست، حق دارند.

 از یک سو شرایط جدول این بازی را حساس کرده و از طرفی سبک بازی 2 تیم نوید یک رقابت پرحادثه و سراسر هیجان را می‌دهد. فرانسه پس از تجربه اولین شکست در فینال یک تورنمنت خانگی در بازی دوم مقدماتی جام‌جهانی مشکلی برای کسب برتری نداشت و  مقابل بلغارستان به خوبی قدرتش در خط حمله را نشان داد. در سوی مقابل هلند ناکامی در رسیدن به یورو 2016 را فراموش کرده و مانند روزهای نه‌چندان دور در حال برتری‌ در مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی دیده می‌شود. هر 2 تیم در 2 دور قبلی بازی‌ها شرایطی مشابه داشتند. در هفته اول از کسب برتری عاجز ماندند و در بازی دوم، فرانسه، بلغارستان را 4 بریک برد و هلند با نتیجه‌ای مشابه از سد بلاروس گذشت. در حال حاضر هم هر 2 تیم با 4 امتیاز در صدر هستند و برتری یکی بر دیگری، راه صعود تیم برنده از این گروه دشوار به جام‌جهانی را بسیار هموار خواهد کرد.

نگرانی هلند

لاله‌های نارنجی در آخرین تمرین خود یسپر سیلسن، سنگربان شماره یک تیم را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست دادند. غیر از او، وسلی اسنایدر تازه بهبود یافته هم دوباره در جریان بازی با بلاروس آسیب دید و به گفته دنی بلیند قطعا در این بازی حاضر نخواهد بود. فرانسه تقریبا تمام بازیکنان اصلی خود را سرحال و قبراق در اختیار دارد.

 رویارویی‌های قبلی

 در 24 رویارویی قبلی 2 تیم، فرانسه 11 و هلند 10 پیروز شده‌اند و تنها 3 بازی با تساوی خاتمه یافته است. با توجه به اشتهای دنی بلیند و دیدیه دشان، به نظر می‌رسد حداقل این بار بر تعداد تساوی‌ها افزوده نشود! 

خط و نشان

 این بازی به حدی برای 2 سرمربی مهم است که از لحظه شروع کنفرانس پس از بازی قبلی تیمشان درباره رقیب امشب حرف زدند.

دیدیه دشان ابراز امیدواری کرد گل‌های به ثمر رسیده در بازی با بلغارستان را در این رقابت دوباره ببیند و از طرفی دنی بلیند گفت تیمش در شرایط میزبانی تنها پیروزی می‌خواهد و باید با تمرکز کامل به قصد پیمودن بخشی از راه صعود، حتما در این رقابت پیروز شود. به هرحال بعید به نظر می‌رسد در این بازی تیمی به تساوی راضی باشد.

 نکات کلیدی 

هلند در 5 بازی ملی اخیر 10 گل خورده و فرانسه در همین بازه زمانی 10 گل زده است.

فرانسه در هر 2 رویارویی اخیر خارج از خانه مغلوب هلند شده است.

هلند در هر یک از 5 بازی گذشته حداقل یک گل دریافت کرده است.

ترکیب احتمالی

هلند: کرول، ویلمس، فن‌دیک، بروما، کراس‌دورپ، فینالدوم، بلیند، آفلای، هونتلار، نارسینگه، فن‌خینکل

فرانسه:یوریس، دینیه، کوشیلنی، وارن، ژاله، کانته، پوگبا، مارسیال، پایه، گریزمان، ژیرو

 سایر بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در اروپا 

گروه اول: بلاروس- لوکزامبورگ، سوئد- بلغارستان

گروه دوم: آندورا- سوئیس، جزایرفارو- پرتغال، لتونی- مجارستان

گروه هشتم: بوسنی و هرزگوین- قبرس، استونی- یونان، جبل‌الطارق- بلژیک