نگاهی به کره جنوبی مدل 2016/ از همسر بانو سوسانو تا چشم امید پوچتینو

نگاهی به کره جنوبی مدل 2016/ از همسر بانو سوسانو تا چشم امید پوچتینو

تیمهای ملی فوتبال ایران و کره جنوبی د رحالی به دیدار هم می روند که کره نسبت به سالیان گذشته بسیار تغییر کرده است.

به گزارش کاپ، تیم ملی ایران در چهارمین دیدار خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی به مصاف قلدرترین حریف خود می رود. کره جنوبی شاید دیگر پارک جی سونگ، لی وون جائه، لی یونگ پیو، آن جونگ هوان و چادوری نداشته باشد اما نفراتی چون کی سونگ یئونگ، سون هیونگ مین، کوجائه چئول، لی چونگ یئونگ و جی دونگ وون را دارد.

کره بازیکنانی دارد که همگی در یک رنج سنی هستند. آنها از ۲۴تا۲۸ سال سن دارند و پیرترین بازیکن این تیم که تنها بازیکن بالای ۳۰ سال آنها هم به شمار می رود کسی نیست جز گلر سوم این تیم، کاون سون تائه که ۳۲ ساله است.

چشم بادامی ها ۸ بازیکنشان در لیگ داخلی بازی می کنند و ۱۵ نفر دیگر لژیونر هستند که خود این ۱۵ نفر دو بخش هستند. ۹ نفر در لیگ های چین، ژاپن و قطر بازی می کنند و ۶ نفر باقی مانده در لیگ های اروپایی توپ می زنند.

سون هیونگ مین بازیکن تیم تاتنهام و یکی از اصلی ترین مهره های پوچتینو در تیم زنبق های سفید است که ستاره اصلی اشتیلیکه به حساب می آید. در کنار او کاپیتان تیم، کی سونگ یئونگ حضور دارد. بازیکنی که به استیون جرارد آسیا معروف است و در میانه میدان آقایی می کند؛ این بازیکن هم در سوانزی سیتی توپ می زند و دست بر قضا، همسر هان هائه جی، بازیگر معروف کره ای ها که ایرانی ها به نام سوسانو او را می شناسند هم هست و در نهایت آخرین جزیره نشین اردوی کره لی چونگ یئونگ است. هم تیمی سابق آندو در بولتون واندررز که حالا زیر نظر آلن پاردیو در کریستال پالاس توپ می زند.

کوجاچئول و جی دونگ وون در آگزبورگ و سوک هیون جون در ترابوزان اسپور ترکیه دیگر لژیونرهای اصلی کره به شمار می روند.

در بین تیمهای داخلی هم تیم جئونبوک موتورز بیشترین نمانیده را دارد که ۴ ملی پوش هم دارد. جئونبوک، چوی کانگ هی معروف را به عنوان سرمربی خود می بیند و حالا در آستانه فینالیست شدن در لیگ قهرمانان آسیا هست.

میانگین سنی تیم کره 25/73 است و بدون شک تیم داخل زمین آنها، کمتر از این سن خواهد داشت و این یعنی کره ای ها حدود یک سال و نیم از تیم کی روش جوان تر هستند.

با تمام این اوصاف، کره به واسطه شکست های اخیر مقابل ایران، اعتماد به نفس لازم را برای تقابل با ما ندارد و از همه مهمتر، آنها در خط دفاع و دروازه اصلا قابل اعتماد نیستند و این می تواند بهترین خبر برای کی روش باشد تا از جواهراتی چون جهانبخش، سردار و دژاگه و ... بهترین استفاده را بکند و آزادی را برای چشم بادامی ها، جهنم کند.