برزیل 5-0 بولیوی؛ موزون همچون سامبا، ژوگوبونیتوی برزیلی به واقعیت پیوست

برزیل 5-0 بولیوی؛ موزون همچون سامبا، ژوگوبونیتوی برزیلی به واقعیت پیوست

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال برزیل در هفته نهم از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 میزبان بولیوی بود که با ارائه یک بازی برتر توانست هر 3 امتیاز این بازی را به دست بیاورد.

به گزارش وبسایت نود، تیم ملی برزیل پس از اطلاع از برد قاطع اروگوئه صدرنشین، با انگیزه ای مضاعف پا به ورزشگاه آرنا داس دوناس شهر ناتال گذاشت. برزیل با 15 امتیاز و بولیوی با 7 امتیاز به دنبال کسب نتیجه مورد نظر خویش در این بازی بودند. قضاوت این بازی را یک داور کلمبیایی بر عهده داشت.

برزیل با سیستم 1-3-2-4 و بولیوی با سیستم 2-4-4 پا به میدان گذاشت. ترکیب اصلی دو تیم به شرح ذیل است:

برزیل: آلیسون بکر، ژوائو میراندا، دانیل آلوز، مارکینیوش، فیلیپه لوئیز، رناتو آگوستو (کاپیتان)، فرناندینیو، ژولیانو، فیلیپه کوتینیو، نیمار، گابریل ژسوس

بولیوی: کارلوس لامپه، ادمیر رودریگز، ادوارد زنتنو (کاپیتان)، رونالدو رالدس، ماروین بخارانو، آلخاندرو ملئان، پدرو آزوگه، ژاسمانی کامپوس، مارسلو مورنو، خوان کارلوس آرسه، یاسمانی دوک

حضور گابریل ژسوس در خط حمله برزیل به عنوان زوج نیمار، استفاده از کوتینیو به جای ویلیان در ترکیب اصلی، سپردن نقش مغز متفکر و کاپیتان تیم به رناتو آگوستو و حضور ژولیانو در ترکیب اصلی سلسائو در دهمین بازی ملی از مهم ترین تصمیمات تیته در انتخاب ترکیب اصلی و چیدمان تیم ملی برزیل در این بازی بود.

برزیل بازی را هجومی آغاز کرد و اولین موقعیت گلزنی در دقیقه 7 رقم خورد. همکاری نیمار و گابریل ژسوس که باعث تک به تک شدن ژسوس با دروازه بان بولیوی شد ولی ضربه او توسط لامپه دفع گردید.

دقیقه 11 و یک اشتباه بزرگ از رالدس مدافع بولیوی و سپس یک دوی فوتسالی بین نیمار و گابریل ژسوس باعث می شود که نیمار گل نخست برزیل را درون دروازه بولیوی قرار بدهد. یک گل فوتسالی و هماهنگی عالی بین نیمار و ژسوس که با از خود گذشتگی ژسوس نیز همراه بود.

نیمار دو دقیقه بعد داخل محوطه جریمه حریف صاحب توپی شد که از جناح چپ توسط فیلیپه لوئیز به وی رسید ولی پاس عرضی داخل محوطه جریمه از سوی نیمار، دقت کافی نداشت تا یک موقعیت خوب برای برزیل از دست برود.

بازی حدود 10 دقیقه آرام شد ولی همکاری هنرمندانه و پاسکاری ژولیانو و کوتینیو درون محوطه جریمه باعث شد تا زنتنو مدافع بولیوی از صحنه محو شود. گل دوم برزیل توسط کوتینیو در دقیقه 26 که باز هم یک گل فوتسالی و گل کوچکی بود.

بولیوی کاملاً عاجز نشان می دهد. آنها قادر به ارسال چند پاس متوالی نیستند و به سختی از نیمه زمین خود عبور می کنند. نیمار بسیار با انگیزه ولی عصبی و عجول به نظر می رسد. او در چند صحنه با بازیکن های حریف درگیری لفظی و فیزیکی پیدا کرد و در نهایت یک کارت زرد از داور گرفت. شاید چهره عصبی نیمار به از دست دادن بازوبند کاپیتانی تیم ملی برزیل مربوط شود. بدون بازوبند، او باز هم همان پسر بچه با شیطنت های همیشگی شده است.

برزیل بسیار شناور و زیبا بازی می کند. در دقیقه 39، پاس خارق العاده نیمار در عمق به فیلیپه لوئیز می رسد و او با ضربه ای دقیق و زمینی، دروازه کارلوس لامپه را برای سومین مرتبه فرو می ریزد.

بازیکن های بولیوی کلافه به نظر می رسند. آنها یک توپ دیگر را در دقیقه 44 لو می دهند که باز هم به نیمار می رسد. همکاری عالی نیمار با گابریل ژسوس داخل محوطه جریمه و گل چهارم.

4 گل از 4 بازیکن متفاوت در یک نیمه، نمایش بی نظیر برزیل، فوتبال شناور و چشم نواز یا به قول برزیلی ها «ژوگو بونیتو»، موزون و هماهنگ همچون سامبا و پایان نیمه اول؛ برزیل 4-0 بولیوی

بازی در نیمه دوم چندان توفانی شروع نشده ولی نیمار اولین حرکت جدی را در دقیقه 54 انجام می دهد. یک حرکت پا به توپ انفرادی بسیار عالی از نیمار و ضربه ای از پشت محوطه جریمه که توسط لامپه دفع می شود.

سانتر عالی نیمار در دقیقه 59 از جناح چپ و ضربه سر ژسوس در یک موقعیت بسیار عالی که توسط لامپه دفع شد.

نیمار با حرکات پا به توپ، مدافعان بولیوی را کلافه کرده است. به همین دلیل، یاسمین دوک با عصبانیت یک ضربه را به صورت نیمار می زند. صورت نیمار به شدت خونین شده است. تیته برای محافظت از ابر ستاره خود، در دقیقه 68 تصمیم به تعویض نیمار می گیرد.

کرنر ارسالی از کوتینیو در دقیقه 75 و ضربه سر روبرتو فیرمینو درون دروازه بولیوی؛ یک گل کاملاً برزیلی-لیورپولی!

بازی پس از گل پنجم بسیار آرام شده و برزیل مشغول اداره بازی شد تا این که بازی با همان نتیجه 5-0 به پایان رسید.

4464