گواردیولا: جایگاهم را مدیون کرایف هستم

گواردیولا: جایگاهم را مدیون کرایف هستم

وبسایت رسمی برنامه نود - پپ گواردیولا معتقد است موفقیت‌هایش در دنیای فوتبال، به خاطر درس‌های یوهان کرایوف بوده است.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود و به نقل از اسکای، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در حاشیه رونمایی از کتاب زندگی‌نامه کرایف در لندن، به تاثیرات این اسطوره فقید باشگاه بارسلونا بر دید فوتبالی خود اشاره کرده است. وی که یکی از شاگردان کرایف در تیم رویایی بارسلونا در دهه 90 میلادی بوده است، درجمع خبرنگاران گفت:

به خاطر دیدار با یوهان کرایف بود که من توانستم در بایرن‌مونیخ، بارسلونا و منچسترسیتی مربیگری کنم. من فکر می‌کردم همه چیز را در دنیای فوتبال می‌دانم اما وقتی او را ملاقات کردم، دنیای جدیدی به روی من باز شد. کرایوف به من و آن نسل از بازیکنان آموخت که این ورزش را به‌خوبی درک کنیم و علت تصمیماتمان را به‌طور منطقی بدانیم.. فوتبال، پیچیده‌ترین ورزش دنیا و یک ورزش کاملاً باز است که باید در آن تصمیمات زیادی اتخاذ شود. او تأثیر خیلی زیادی روی همه ما داشت.

او در طول تمرینات دوست نداشت گوشه‌ای بنشیند بلکه در کنار ما بازی می‌کرد و از همه ما بهتر بود. او تنها در مورد روش انجام کار حرف نمی‌زد و به ما در عمل نشان می‌داد که باید چه کنیم. هر جلسه تمرین او یک شاهکار بود.

او دانش، کاریزما و شخصیت این کار را داشت. هرکسی در مورد فوتبال می‌داند اما افراد کمی وجود دارند که شما را مجاب کنند روشی که دارند را دنبال کنید؛ اما او این ویژگی را داشت. او شجاع‌ترین مربی بود که من ملاقات کردم. او به اثر پروانه‌ای باور داشت و معتقد بود یک پاس خوب در ابتدای کار می‌تواند به یک گل زیبا ختم شود.

گفتنی است در دوران حضور کرایوف در بارسلونا به‌عنوان مربی، گواردیولا در تیم او حاضر بود و این دو در کنار هم توانستند جام برندگان اروپا را در سال 1992 فتح کنند.

1405