پیش بازی پرو - آرژانتین؛ تجربه سخت آلبی سلسته بدون مسی

پیش بازی پرو - آرژانتین؛ تجربه سخت آلبی سلسته بدون مسی

وبسایت رسمی برنامه نود - در ادامه مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آمریکای جنوبی، تیم ملی فوتبال آرژانتین در یک بازی حساس به مصاف پرو می رود.

به گزارش وبسایت نود، در چارچوب مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای جنوبی و از هفته نهم این رقابت ها، تیم ملی پرو میزبان آرژانتین خواهد بود. این بازی ساعت 5.45 بامداد جمعه 16 مهر 1395 در ورزشگاه ناسیونال شهر لیما پایتخت پرو برگزار می شود. تیم ملی پرو پس از نمایش قابل قبول در کوپا آمریکا 2016، در دو بازی انتخابی جام جهانی که ماه گذشته میلادی برگزار شد، دو نتیجه متفاوت گرفت. آنها ابتدا در کمال تعجب یک باخت غیر منتظره 2-0 را مقابل بولیوی متحمل شدند ولی در بازی بعد، مقابل اکوادور به پیروزی 2-1 دست یافتند.

پس از انتصاب ریکاردو گارسا آرژانتینی به عنوان سرمربی تیم ملی پرو، تحول محسوسی در کیفیت این تیم ایجاد شده است. پرو در حال حاضر با 7 امتیاز از 8 بازی در رده نهم جدول حضور دارد. آرژانتین نیز پس ازحضور ادگاردو بائوزا روی نیمکت این تیم، شرایط متفاوتی را تجربه می کند. آلبی سلسته از دو بازی اخیر در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی توانسته 4 امتیاز بگیرد تا با مجموع 15 امتیاز، فعلاً در رده سوم جدول و پایین تر از برزیل به علت تفاضل گل کمتر حضور داشته باشد. شاگردهای بائوزا ابتدا با تک گل لیونل مسی از سد اروگوئه مدعی عبور کردند ولی در بازی بعد که مسی نیز غایب بود، به دشواری توانستند یک امتیاز را در خاک ونزوئلا به دست بیاورند.مصدومیت مجدد مسی در اردوی بارسلونا باعث شده تا کار برای یاران بائوزا دشوارتر بشود. آنها باید بازی بدون مسی را تجربه و تمرین کنند.

نکته جالب اینجاست که هر دو مربی، شناخت عمیقی از تیم مقابل دارند. ریکاردو گارسا سرمربی پرو که ملیت آرژانتینی داشته و تیم ملی کشورش را مثل کف دست می شناسد. از طرفی، ادگاردو بائوزا سرمربی آرژانتین نیز سابقه مربیگری در فوتبال پرو و بزرگ ترین تیم باشگاهی این کشور یعنی اسپورتینگ کریستال را دارد. حتی در بازگشت وی به پرو، مسئولان این باشگاه ضمن استقبال از بائوزا، زحمات وی در فوتبال پرو را مورد تقدیر قرار دادند.

نکات آماری بازی:

آرژانتین تاکنون یکی از بهترین خطوط دفاعی را در بین 10 تیم آمریکای جنوبی دارد اما خط حمله آنها عملکرد خوبی نداشته و فقط 9 گل را طی 8 بازی به ثمر رسانده است. جالب این که به جز بولیوی، گل های زده هیچ تیمی کمتر از آرژانتین نیست و حتی تعداد گل های ونزوئلای قعر جدول نیز با آرژانتین برابر است.

آخرین تقابل این دو تیم در اکتبر 2013 با برتری 3-1 آرژانتین و درخشش ازکوئیل لاوتزی به پایان رسید. آخرین حضور آلبی سلسته در خاک پرو با تساوی 1-1 خاتمه یافت.

در تاریخ رویارویی های این دو تیم از سال 2000 تاکنون در مرحله انتخابی جام جهانی، حتی یک برد هم نصیب پرو نشده است. در 13 تقابل این دو تیم در کلیه مسابقات، 10 برد و یک باخت در کارنامه آرژانتین مشاهده می شود.

آخرین برد آرژانتین مقابل پرو در مرحله انتخابی جام جهانی، مربوط به سال 2004 است که با برتری 3-1 آلبی سلسته به پایان رسید.

هیچ تیمی به اندازه پرو از آرژانتین گل نخورده است. 30 گل زده و فقط 9 گل خورده برای آرژانتین، در تاریخ بازی های این دو تیم مشاهده می شود.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

در غیاب لیونل مسی مصدوم، انتظار می رود که آنخل کوریا پدیده 21 ساله اتلتیکو مادرید جانشین وی شود. سرمربی آرژانتین مجبور شد که به جای لیونل مسی و لوکاس بیلیا مصدوم، از دو بازیکن جدید در این اردو یعنی پائولو دیبالا و ماتیاس کرانِویتر استفاده کند.

طبق اعلام رسمی ادگاردو بائوزا، دو مهاجم آلبی سلسته در این بازی، گونزالو هیگواین و سرخیو آگوئرو خواهند بود.

کریستین کوئوا و رناتو تاپیا دو بازیکن خطرناک تیم ملی پرو هستند. تاپیا یک بازیکن پر تلاش و انرژیک است که تجربیات زیادی را در فاینورد به دست آورده و کوئوا یک بازیکن زیرک و فریبکار شناخته می شود که توانایی تغییر سرنوشت هر بازی به سود تیم ملی کشورش را دارد.

ترکیب اصلی تیم ملی آرژانتین (رسمی):

ادگاردو بائوزا سرمربی تیم ملی آرژانتین در اقدامی نه چندان متعارف، ترکیب اصلی تیمش را به طور رسمی و یک روز قبل از شروع بازی اعلام کرد که به شرح ذیل است:

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت bleacher report:

پرو 0-2 آرژانتین

4464